Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forcefin

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Slett alt
new posts

• Forcefin

Jeg lurer på hvor man får kjøpt forefins til en fornuftig pris. Har sjekket på Diveinn, men de har ikke. Og om man vil ha Foil-force? Er det mulig å oppdrive.
    2580,- er prisen hos Nemo, og det er AAAALTFOR mye.
    Er det noen som har prøvd Foil force? Er de gode føtter?

Re: Forcefin

Kjøper du force-fin, så ønsker du aldri noe annet!
    Den tuselappen eller så som de er dyrere en "vanlige" føtter, er ingenting imot komforen, og mangelen på legg-kramper!! 8) ;D :-/
    Varm og fuktig pustegass `gitt !!! hehe

Comment

Jeg har prøvd Force-fin men jeg likte de ikke.
      Jeg foretrekker Mares Volo

Legg kramper har jeg ikke merket noe til, heldigvis. 8)

Comment

;D
        ;D ;D ;D
        ;D ;D ;D ;D
        1750 KR   PÅ HYDRA  DYKKESENTER I OSLO

Forcefin er
        Dritbra finner asså
        men smaken er som baken den er delt
        akkurat som Biofin prøv den å!!
        ;D :P
        Be A Safe Diver

Comment

Force fin trenger tilvenning, det gjør ikke bio fin !
          Har prøvd begge- digger bio fin ;D
          Jeg har dykka på Mosel

Comment

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
            Du kan jo bare sprike med tærne...
            ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
            Spyder

Comment

Kjøp Voloene. De er best!!!!!!

Comment

Vel kjære Motti, på hvilket grunnlag kan du si at Voloene er best?

Jeg har langt flere dykk med ordinære svømmeføtter (Stratos, Spacefrog, Avantiquattro) enn jeg har med Forcefins, likevel synes jeg Forcefins er best. De krever tilvenning, ja, men det gjør alle svømmeføtter... Tenk deg første gangen du brukte svømmeføtter: Ville det spilt noen rolle hvilke svømmeføtter du brukte? Mest sannsynlig ikke, du hadde nok ikke hatt full kontroll uansett...

Jeg har ikke prøvd voloene, men kan allerede nå si at de ikke er noe for meg. Ikke fordi de ikke er behagelige og svømme med, men fordi de vil bli ødelagt på svært kort tid til mitt bruk...

Jeg har prøvd Bio-Fin også: Den var alt for myk etter mitt skjønn. Men sikkert utmerket til vanlig sportsdykking... Den er bare ikke manøvrerbar nok. Den gir god fart, men den gir ikke nok skyvekraft om man drar noe tungt, som f.eks en buddy.

Prinsippet bak Bio-Fin er at når man sparker så skal to vannstrømmer gå på skrå inn mot hverandre, slik at de blir aksellerert. På denne måten får man en rask vannstrøm med liten diameter, slik at man får god fart... Twin Jet er visstnok litt stivere, men de har jeg ennå ikke prøvd...

MVH Johan 8)
                http://www.divernet.com/Training/lea.../netdiver.html

Comment

Jeg har prøvd Bio-Fin også: Den var alt for myk etter mitt skjønn. Men sikkert utmerket til vanlig sportsdykking... Den er bare ikke manøvrerbar nok. Den gir god fart, men den gir ikke nok skyvekraft om man drar noe tungt, som f.eks en buddy.

Prinsippet bak Bio-Fin er at når man sparker så skal to vannstrømmer gå på skrå inn mot hverandre, slik at de blir aksellerert. På denne måten får man en rask vannstrøm med liten diameter, slik at man får god fart... Twin Jet er visstnok litt stivere, men de har jeg ennå ikke prøvd...

MVH Johan  8)
                  Jeg fotograferer en del og bruker da bio fin for de er kjempe bra når jeg skal manøvrere rundt !

Skal da vel ikke taue noen buddy ?
                  Jeg har dykka på Mosel

Comment

Vel Farsan, nå dro jeg frem det med å hale en buddy som et eksempel for vanlige sports-dykkere...

For min egen del så bruker jeg de til en del arbeidsdykking. Relativt lett sådan... Skal forresten på Statens Dykkerskole om et par uker... Gleder meg!

Når det gjelder manøvrerbarhet så kan du snu deg raskere i vannet med Force-Fins, samt at du aksellererer raskere med de. Veldig hyggelig som instruktør når du må prøve å nå tak i en svømmefot på en kurselev som er på vei mot overflaten...

MEN: Merk deg at jeg ikke har sagt at Bio-Fins er dårlige finner, for det er de ikke. Det er bare det at jeg har funnet noen jeg liker bedre.

MVH Johan

8)

Comment

Gjorde et lite eksperiment i dag...

To av elevene mine fikk bruke vanlige svømmeføtter(stratos og idea) på det første confined water dykket, og fikk leke og fridykke litt med dem... Deretter fikk de låne Force-Fin-paret mitt og svømme rundt litt... Etter bare en liten stund i vannet med dem, så ville begge to kjøpe et par... Ingen av dem hadde brukt svømmeføtter i noen grad før, og begge mente at det var mye mer naturlig å bevege seg med FF enn vanlige svømmeføtter...

Konklusjon? Døm selv...

Med fundamentalistisk hilsen Johan ;D

Comment

Hmmm Johan sitt eksempel sier meg at jeg ikke tør å prøve forcefins.. : Svir jeg av mer på dykkeutstyr nå, så blir jeg snart nektet både mat og mere til.

Selv dykker jeg med Twin-jet og er som tidligere nevnt strålende fornøyd med de.
                        Arne K.

Comment

Eg husker under kurset mitt at
                          under de 2 første dykkene brukte
                          eg vanlige svømmeføtter. På det
                          3. dykket prøvde eg forcefin og
                          kjente med en gang forskjellen.
                          Selv fikk eg de for litt over tusen-
                          lappen på NEMO, men d var kun
                          fordi eg kjøpte fult utstyr.

Comment

Re:Forcefin

Alle prisene på Nemo er villedende, de kan godt prutes...
                            De beste dykk får du i nordhordland!

Comment

Re:Forcefin

Originally posted by Evil_Diver
                              Jeg lurer på hvor man får kjøpt forefins til en fornuftig pris. Har sjekket på Diveinn, men de har ikke. Og om man vil ha Foil-force? Er det mulig å oppdrive.
                              2580,- er prisen hos Nemo, og det er AAAALTFOR mye.
                              Er det noen som har prøvd Foil force? Er de gode føtter?
                              På våre kurs lar vi elevene få prøve både FF og vanlige svømmeføtter og de aller fleste ender opp med å kjøpe FF.ca 98 %
                              Bakdelen med dette er selvsagt at vi ikke får solgt det vi har av vanlige føtter.

På Aquarius Dykkesenter kan du kjøpe standard FF for 1.450,-

Foil force virker å være litt for spesiell for "vanlig" dykking, men er sikkert grei til sitt bruk.
                              Morten, som gjør alle oppmerksom på at mine innlegg her er beskrevet ut i fra hvordan JEG ser det.

PS, noen innlegg KAN inneholde ironi, eller spor av ironi, eller forsøk på det samme

Comment

Working...
                              X