Announcement

Collapse
No announcement yet.

Våtdrakt til vams?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Våtdrakt til vams?

Kjøpt meg en våtdrakt på nå i sommer,prøvde den nå før jeg pakket den vekk og det vart rimelig varmt inni .Da var det en tanke som slo meg bruke den i tørrdrakta?? Er det noen som har prøvd ? Er 3mm shorty.
    Hvis det ikke er gøy så gidder jeg ikke
    www.dykkerklubben.com/
    www.aegir.no/

SV: Våtdrakt til vams?

Det funker dårlig har jeg hørt!! Sikkert noen som kan bekrefte det!
    Ut på tur, aldri sur!

Comment

Folk har lurt på dette før også. Her er responsen frå dengong: http://www.dykkesiden.com/forum/index.php?topic=23930.0

Comment

Synes det virker som en dålig løsning over vann også. Upraktisk å gå i, upraktisk å skifte til. Jeg bruker å gå i vamsen når jeg drar på vinterdykket, kjører i bil og hopper i drakta når jeg kommer frem. Fin ordning på korte turer med kald temperatur ute. Men en shorty hadde opplevelsen blitt noe anerledes. :thumbdown:
        Dykk sikkert, ha det morsomt, lytt til andre uten å tro at ditt utstyr og dine meninger alltid er de rette...

Comment

Nå føler jeg meg passe dum her......jeg tolket emnetittelen slik; Vams under våtdrakt, og det i seg selv høres jo rimelig uintelligent ut! Var derfor veldig spent på hvilke svar som ville komme....innser jo nå at det va jeg som blingset litt på emnet! ;D

Men fra spøk til alvor...som tidligere nevnt så er komforten på land, i påkledningsfasen, med tanke på bevegelighet osv veldig viktig for meg. Jeg ville nok derfor heller invistert i en vams. Det har jeg selv gjort nå + skalldrakt, så nå blir det mye mer trivelig å kle på seg. Jeg hater å kle på meg en halvtrang neopren, men smaken er som kjent som baken.....

En interessant artikkel...

Comment

Hei!

Ikkje prøvdt vådrakt under tørrdrakt, men dette høyrdest ikkje spesielt behageleg ut. Eg ser føre meg at det både vil bli klamt og at bevegelegheiten blir dårligare. Vams er etter min erfaring det beste. For dei av oss som har slede ud lommabogå på anna stasj, kan ett tips være å få tak på ein gammal brannmansdress. Ein type, ligner vams, som brannmen har uder si bekledning. Ellers er jo ull alltid ein slager!

Comment

Arbeider...
            X