Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skalldrakter - Gummi/Trilaminat

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Skalldrakter - Gummi/Trilaminat

Jeg skal kjøpe meg skalldrakt denne måneden.

Men for å sikre meg mest mulig grunnlag før jeg bestemmer meg, vil jeg be om ennå litt tilbakemelding.

Følgende er vurdert:
    Viking eXtreme
    Poseidon-Service's skalldrakt
    Kanskje en drakt hos Hydra (skal innom senere)
    Otter-skalldrakter

Jeg vil gjerne høre om andre gode drakter, ca pris og forhandlere (gjerne link).

Ja, reklame er fint i svar på dette innlegget.

Makspris ~8000,-

Setter pris på alle tilbakemeldinger, enten det er fordeler, ulemper eller andre ting jeg bør ta med i vurderingen.
    Eneste jeg ikke vil ha, er skall vs. neopren -diskusjonen

Mvh
    Øystein Sanne
    Sanne.com

Re:Skalldrakter - Gummi/Trilaminat

Jeg kjøpte en trilam. drakt fra BARE på dykkersport og den virker svært bra foreløpig, men den koster litt mer (10.900,-)

Bør vurderes !
    Jeg har dykka på Mosel

Comment

Jeg så på den, men pga Dykkersports merkelige evne til å rakke ned på andre konkurrenter (dykkebutikker eller andre drakter) så har jeg bestemt meg for at Dykkersport aldri skal få selge meg noe.

Men det er kanskje andre forhandlere av BARE som kan vurderes?
      Mvh
      Øystein Sanne
      Sanne.com

Comment

Jeg er delvis enig mht til Dykkersport, men du bør allikevel vurdere den drakta. Den er svært god.

Selv kjøpte jeg den hos Tommy på Scubagear.dk. Reiste til Køben å hentet den. tommy henter deg på brygga når du kommer av danskebåten! Betalte 7495 DKK, sikkert billigere nå. ;D

Håvard
        ~ Compromise. Let's agree to respect each other's views, no matter how wrong yours might be.

Comment

Du bør vurdere Trilaminat drakten Nordic Pro II fra poseidon-service. Drakten er veldig bra og benyttes av mange dykkere over hele landet. koster ca 6500,- hos Poseidon-service, de er raske med å levere og ikke minst seriøse... Tlf: 22 35 61 13 Lykke til!
          Nope!

Comment

pga Dykkersports merkelige evne til å rakke ned på andre konkurrenter (dykkebutikker eller andre drakter) så har jeg bestemt meg for at Dykkersport aldri skal få selge meg noe.
            Er de sånn med alle?
            De var sånn med meg også - handler bare det jeg MÅ der (og det er ikke mye.....)

Synd det skal være sånn - utrolig at de har råd til det.

Til gjengjeld fikk Oslos andre store dykkebutikk gratisreklame på NRK (i etter skoletid)

Comment

Originally posted by Odd
              Du bør vurdere Trilaminat drakten Nordic Pro II fra poseidon-service. Drakten er veldig bra og benyttes av mange dykkere over hele landet. koster ca 6500,- hos Poseidon-service, de er raske med å levere og ikke minst seriøse... Tlf: 22 35 61 13 Lykke til!
              Er det Trilam ? trudde det var vanlig nylon !?

Jeg har gått fra Nordic pro II til BARE, jeg liker det ;D
              Jeg har dykka på Mosel

Comment

Fra poseidon-service.no om Nordig Pro:

"Tørrdrakt - Solid trilaminat-drakt med bukseseler og Apeksventiler. "

Denne vurderer jeg ganske seriøst, både fordi prisen er god, jeg har kun hørt godt om Poseidon-Service, og mange omtaler drakta som en god drakt.
                Mvh
                Øystein Sanne
                Sanne.com

Comment

Har en kompis som har noen hundre dykk med Otter skin trilaminat drakt, og han er veldig fornøyd. Blir sikker min neste drakt om jeg klarer å slite ut den triliminaten jeg har selv.
                  "Natural selection is a slow process."

Comment

Har du tittat på Ursuit heavy light FZ,
                    Den är god

Comment

Jeg tittet litt på en slik Ursuit i helgen, og den så meget behagelig ut. Men hvor slite sterke er de?

Eieren av Ursuiten mente den var veldig sterk, men alle har vel forskjellige meninger om den.
                      "Natural selection is a slow process."

Comment

Den är väldigt slitstarkt för matrialet är utvecklat för räddningsflottar egenligen,

Comment

Jup: har du en link til side med info?

Edit:
                          Fant side med info (http://www.tmg-ursuit.nl/hl-fz.htm) men har ikke funnet noen norske sider med denne drakten.

Fant en i Sverige, men til rundt 10.000,- og det er litt mer enn jeg tenkte. (Skal ha vams, og antagelig innkjøp av pony +++++ i tillegg. ObFrust: Gadgets er dyrt men moro)
                          Mvh
                          Øystein Sanne
                          Sanne.com

Comment

Här har du hemsidan till Ursuit med lite mer info .www.ursuk.com/ursuit/index.html
                            Vet ej om någon i Norge säljer Ursuit,men här har du en i Sverige./www.dykmagasinet.nu/

Comment

Har fått mail idag fra produsenten av Ursuit heavy light om at de har en av sine ansatte i Oslo denne uken, og ble bedt ringe han direkte på mobil for å høre hvor jeg kan evt gjøre et kjøp.

God service har de iallefall :-)
                              Mvh
                              Øystein Sanne
                              Sanne.com

Comment

Arbeider...
                              X