Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rengjøre tørrdrakt, noen gode råd?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Slett alt
new posts

• Rengjøre tørrdrakt, noen gode råd?

Heisan! Noen som har noen gode råd om hvordan man enkelt rengjør en tørrdrakt innvendig uten å måtte betale hundrevis av kroner for det? Hvilket rengjøringsmiddel bruker man eventuellt?

Re: Rengjøre tørrdrakt, noen gode råd?

Originally posted by vbh
    Lett vask med zalo og vann , bruk myk børste.
    Varierer fra nylon/gummi/neopren.
    Skylle godt med vann etter vask.    8)
    Helt enig, dette er den beste metoden, og gratis.
    Hans Arne Jacobsen

Comment

Re:Rengjøre tørrdrakt, noen gode råd?

Jeg bruker Milo. Reklamen sier jo "alt som tåler vann, tåler Milo". Funker bra. Fyller opp skyllekummen (dvs et gamelt badekar) og tømmer oppi endel Milo. Lar drakten (og resten av utstyret) ligge en stund, før det skylles... Det er klar, men Zalo er det vel nok med en dråpe!

/DKD
      Dykker i motstrøm fra Nord !!

Comment

Har kjøpt noe pulver som er spesial laget for rensing av drakt (i følge pakningen) 30,-. Synes det fortsatt lukter litt av drakta, så har litt blandede følelser :-\

Comment

Jeg har brukt Milo,som DKD nevner her over, og det fungerer helt fint. Lukter bedre enn Zalo gjør det også. En føler seg jo nesten som Brimien på Milo-reklamen! ;D ;D
          Og utvendig har jeg dusjet på en tynn eddik-oppløsning før jeg har spylt drakten med håndvarmt/lunkent vann. Eddik løser opp alt av salt som bare det! En liten skvett oppi en slik Jif-sprayflaske med vann gjør jobben effektivt! ;D
          Hvorfor i faen skal man absolutt ha en signatur???

Comment

Gode svar, kjenner det trengs en vask etter den varme sommeren som var. ???
            Nordvest er bra ;-)

Comment

Originally posted by Vegard

Og utvendig har jeg dusjet på en tynn eddik-oppløsning før jeg har spylt drakten med håndvarmt/lunkent vann. Eddik løser opp alt av salt som bare det! En liten skvett oppi en slik Jif-sprayflaske med vann gjør jobben effektivt! ;D

Utrolig smart ! Dette er noe jeg skal prøve også !
              Varm og fuktig pustegass `gitt !!! hehe

Comment

Working...
              X