Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen erfaringer med Poseidon Jetsuit TNG Technica?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Slett alt
new posts

• Noen erfaringer med Poseidon Jetsuit TNG Technica?

Er det noen som har erfaring med Poseidon sin Jetsuit TNG Technica.
    God drakt, svakheter, osv?

Re: Noen erfaringer med Poseidon Jetsuit TNG Techn

Denne drakten er konge!
    Lenge leve Poseidon
    Absolut å annbefale

Comment

hei ...

personlig likte ikke jeg drakten,
      da den er  litt større i overkroppenen  for liksom bevegelsefrihet.?   likte bedre unisuit men den har en svakhet i nedre del av glidelåsen, der blybelte  krysser.
      ellers er vel dette med drakt noe person betinget. noen er liten og tynn og andre er stor og rund  
      nå dykker jeg med typhoon. min beste drakt noen sinne.
      den er en kombinasjons drakt med neopren bukser og nylon/condura overdel. glidelåset ligger rundt magen  og er godt beskyttet utrolig slitesterk drakt
      mvh jp

www.typhoon-int.co.uk/
      www.dykkepedia.com

www.fiskipedia.no

Comment

Poseidon Jetsuit gjør jobben!! ;D Jeg liker godt neopren løsningene i stede for lateks og trives med litt plass. Det er en vane sak.
        Arne K

Comment

Jeg er utrolig fornøyd med drakta. Den fungerer helt perfekt. Kan anbefalles

Comment

Re:Noen erfaringer med Poseidon Jetsuit TNG Technica?

Henger meg på alle de andre som skryter av denne drakten ;D
            Jeg har ca 50 dykk med min så langt og er svært fornøyd. Skulle jeg ønske meg noe endret må det være at den ikke har bukseseler. Dette er jo praktisk for å frigjøre litt varme mellom dykkene uten å måtte ta av seg hele drakten. Må nå holde drakten oppe. Uansett er det ikke noe stort problem.

Jeg anbefaler deg å kjøpe den røde versonen ('Rescue?')av drakten. Glem at det ser tøffere ut med svart drakt - det er lettere å finne en dykker med rød drakt enn en med sort drakt - skulle uhellet være ute....
            Divers do it deeper...

Comment

Sier meg enig med Hans i at valget av rød drakt er mere fornuftig. Ulempen er ikke alle er like fornuftige så om du vil selge den en gang, så er den nok litt vanskeligere å selge.

Arne K.

Comment

Bare positivt så langt
                "Sømmene" er en svakhet,det vil si tråden som er sydd på yttersiden av sømmen,har en tendens til å slitets,rakne opp, sømmen er like tett siden den er limt med poseidons "super lim" men det er ikke så pent når trådene henger å slenger.
                Men elllers en god drakt.

Comment

SV: Noen erfaringer med Poseidon Jetsuit TNG Technica?

Nytter anledningen til et par små spørsmål ang. denne drakten. Har en slik selv, kjøpte den brukt. Den lekker mye i halstetningen og i armtetningene. Hva er grunnen til dette? Er det fordi halstetningen er for bred? Husker at jeg på et dykk kom opp helt tørr, mens jeg på alle andre dykk som regel har vært våt på brystet og nedover ryggen.

Noen tips? Har lim og saks, men jeg vil helst prøve litt alternativt før jeg går løs på halstetningen (for andre gang!)

Mvh. Eirik
                  Underwater there is no war. Underwater there are no borders. Underwater there is no hate. You still wonder why I go underwater?

Comment

Originally posted by vamonos View Post
                    Noen tips? Har lim og saks, men jeg vil helst prøve litt alternativt før jeg går løs på halstetningen (for andre gang!)
                    Du bretter vel inn halstettingen? Har sett at folk har brettet inn halstettingen for mye - siden tettingen er konisk så kan for stor innbrett føre til slark med tilhørende lekkasje.

Har hatt denne drakten i vel 15 måneder. Etter circa 100 dykk fikk jeg lekkasje i sømmen som fester neopren-støvlene til drakten på høyre fot. I følge det lokale draktverkstedet er ikke dette direkte uvanlig, men det lot seg reparere med noen runder neoprenlim. Det mest plagsomme med drakten synes jeg er at den tørker utrolig sakte på innsiden, hvis man har fått inn fuktighet der. Ellers er den varm og behagelig, og virker slitesterk bortsett fra det som er nevnt om løse-tråder-fenomenet.

i dag hadde jeg dog valgt en skalldrakt...

http://www.direxplorers.com

Comment

Er storfornøyd med min drakt, nr 2 faktisk. Denne gangen ble det den orange utgaven isteden for den sorte.

stor pluss++++ 8) 8)
                      Formann i 70° North Dive Club

Comment

Originally posted by vamonos View Post
                        Nytter anledningen til et par små spørsmål ang. denne drakten. Har en slik selv, kjøpte den brukt. Den lekker mye i halstetningen og i armtetningene. Hva er grunnen til dette? Er det fordi halstetningen er for bred? Husker at jeg på et dykk kom opp helt tørr, mens jeg på alle andre dykk som regel har vært våt på brystet og nedover ryggen.

Mvh. Eirik
                        Jeg hadde samme problem, men fikk løst det ved å lage en neoprenring som jeg har inntil halsen også legger jeg bretten utenpå denne. Dette fungerer kjempebra for meg! Det er viktig at du bruker neopren med glatt overflate til denne ringen. Ellers trenger du bare saks og neoprenlim... :thumb:

Comment

SV: Re: Noen erfaringer med Poseidon Jetsuit TNG Techn

Originally posted by JP View Post
                          hei ...

personlig likte ikke jeg drakten,
                          da den er àlitt større i overkroppenen àfor liksom bevegelsefrihet.? à likte bedre unisuit men den har en svakhet i nedre del av glidelåsen, der blybelte àkrysser.
                          ellers er vel dette med drakt noe person betinget. noen er liten og tynn og andre er stor og rund à
                          nå dykker jeg med typhoon. min beste drakt noen sinne.
                          den er en kombinasjons drakt med neopren bukser og nylon/condura overdel. glidelåset ligger rundt magen àog er godt beskyttet utrolig slitesterk drakt
                          mvh jp

à à à à à à www.typhoon-int.co.uk/
                          Støvlene på Typhoondrakten var no bais..
                          Har nettopp limt på nye Otter støvler som er litt mindre, mindre isolasjon og mye mykere !!!
                          Attached Files

Comment

Originally posted by thostr View Post

Du bretter vel inn halstettingen? Har sett at folk har brettet inn halstettingen for mye - siden tettingen er konisk så kan for stor innbrett føre til slark med tilhørende lekkasje.
                            Kan kanskje være at jeg bretter halstetningen for mye inn.. Skal prøve å ikke gjøre dette på neste dykk og se hvordan det funker... Takker for tips.
                            Underwater there is no war. Underwater there are no borders. Underwater there is no hate. You still wonder why I go underwater?

Comment

Den beste drakta som finst ;D

Comment

Working...
                              X