Announcement

Collapse
No announcement yet.

UV-Blitz

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Slett alt
new posts

• UV-Blitz

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en blitz med navn YS-25 DX ???
    Tror det er en Sea & Sea sak.

Eller er det noen som kan anbefale en UV-Blitz til digital kamera ???

Re: UV-Blitz

Hei

Kan dessverre ikke anbefale noen UV-blitzer til digitale kameraer, da jeg kun bruker den som sitter fast på kameraet. Den funker til makro, men ikke til vidvinkel. Ellers så har jeg fundert på å kjøpe en helt ordinær slave-blitz og bygge et undervannshus til den. Dette skulle jo fungere, i alle fall i teorien...

Mvh
    Sigve Slagnes

Comment

Hei,

Kikket litt rundt tidligere og der finnes endel web shopper. Her er en link til en som er ganske billig.

Vet ikke om noen i Norge

http://www.camerasunderwater.co.uk/w...5dx4light.html

/Gunnar

Comment

vi har blits til digital kamera DS50 kr 5000.- + moms

Comment

De dessidert beste blitzene får du fra Ikelite.

I produktkatalogen deres som ligger på www.ikelite.com finner du de produktene du trenger.

Pris eksempler Ikelite blitz systemer:

DS-50 Substrobe/Strobe arm system/valgfri enten TTL Slave Sensor eller TTL Sync Cord
          kr 4500,- (inklusive merverdiavgift)

Samme pakke, men med DS-125:
          Kampanjepris August kr 6200,- (inklusive merverdiavgift)

DS-125 pakken inneholder også laderen som er nødvendig til denne blitzen.

Frakt, ca kr 100,- kommer i tillegg til disse prisene.

For andre pristilbud vennligst ta kontakt enten pr epost [email protected] eller telefon 55125860.

Mvh

Nemo Classic Diving

Comment

Re:UV-Blitz

Takker for alle gode svar
            Skal komme tilbake senere og fortelle hva jeg har kjøpt og hvordan det funker.

Comment

Buddyen min har et Olympus digitalkamera i hus og slaveblits. Det virker som om kameraet sender ut et par "prøveblink" til fokusering? før bildet tas, og dette trigger slaveblitsen ute av sync. Vi har eksperimentert litt med å lage en liten tidsforsinkelseskrets før lyset fra kamerablitsen kommer fram til slaveblitsens fotodiode. Noen ganger har dette fungert greit, andre ganger synkroniserer det ikke, vet ikke helt om det skyldes at tida mellom prøve og hovedblinket varierer, eller om det er tidsforsinkelsen som ikke er stabil nok. Uansett kan det være lurt å teste kamera/blitzkombinasjon før man kjøper! 8)
              "reparere, kalibrere, konfigurere, destruere, protestere, dekomprimere..."
              >- Pompel...eller Pilt ... eller Gorgon vaktmester ... eller Geir

Comment

DS-50 gir MYE lys, kanskje litt for mye for macro !?
                Dykker med en som bruker den sammen med ett Nikonos kamera, og blits bildene blir veldig lyse !!!

Flere erfaringer ?
                Jeg har dykka på Mosel

Comment

Hvis alle bildene blir for lyse er det sannsynligvis kameraet som er innstillt feil. Det kan f.eks være innstillt feil filmfølsomhet, blenderen kan være feil innstillt eller blitsen (event. TTL lysmålingen) kan være feil innstillt. Les bruksanvisningen til kameraet og blitsen grundig på ny. Hvis dette ikke hjelper kan han kanskje få hjelp i en fotobutikk?

Kristian

Comment

Originally posted by Kristian
                    Hvis alle bildene blir for lyse er det sannsynligvis kameraet som er innstillt feil. Det kan f.eks være innstillt feil filmfølsomhet, blenderen kan være feil innstillt eller blitsen (event. TTL lysmålingen) kan være feil innstillt. Les bruksanvisningen til kameraet og blitsen grundig på ny. Hvis dette ikke hjelper kan han kanskje få hjelp i en fotobutikk?
                    Kristian
                    Trur ikke så mye på feil innstilling, han har knipsa i en del år nå ! Den gir ut sterkt og konsentrert lys, og han bruker
                    1/2000 sek og det er kort tid !!!!!
                    Og INGEN menn går i en butikk for å få hjelp !!!!!!!!!!!!
                    Jeg har dykka på Mosel

Comment

1/2000 sekund er alt for kort tid på et Nikonoskamera. Nikonos V har så vidt jeg vet jeg vet korteste blitssynkroniseringtid = 1/90 sekund.
                      Ved bruk av elektronblits kan ikke lysmengden som slipper inn til filmen regulerees med lukkeren siden blinket i blitsen er av enda kortere varighet en lukkertiden. Man må i stedet bruke blenderen til å regulere eksponeringen.

Kristian

Comment

Originally posted by Geir
                        Buddyen min har et Olympus digitalkamera i hus og slaveblits. Det virker som om kameraet sender ut et par "prøveblink" til fokusering?
                        [email protected]

Ikelites DS50 blits med Slavesensor er laget for å håndtere disse preflashene, det samme er DS125

Ingvald Arne Meland
                        www.ingvald.com

Comment

Originally posted by Diver_DAD
                          Dykker med en som bruker den sammen med ett Nikonos kamera, og blits bildene blir veldig lyse !!!

Flere erfaringer ?
                          DS50 er ideelle for makro, bruker selv fire stykker. DS50 gir et et hvitere lys enn DS125 som gir et varmere (mer rødt), noe som er ypperlig for vidvinkel fotografering. Ikelites digitaleblitser kan brukes til vanlige speilrefleks og Nikonos V.

Kjenner ikke noe særlig til NV, men jeg skulle tro at det var noe innstillings feil på enten kamerat eller blitsen. blitsen har (DS50) to instillinger TTL og manuell. Manuell gir full dumping. 50W/s. Bildet nederst til venstre på www.ingvald.com er tatt med to DS50, Nikon F90x, nikkor 105mm, 2x telekonverter, 1/100s og blender: f:22. Bildet nederst til høyre på www.ingvald.com er tatt med to DS50, Nikon F90x, nikkor 105mm, 1/100s og blender: f:16

8) Ingvald Arne Meland
                          [email protected]
                          www.ingvald.com

Comment

Hvis man har interesse av digital undervannsfoto vil jeg på det varmeste anbefale en side som heter http://www.wetpixel.com/. Her er det mange anbefalinger + en mengde forumer som tar for seg div. emner innen digitalt u/v foto. Det var etter en mengde lesning her jeg bestemte meg for å kjøpe DS 125 fra Ikelite til mitt Sony DSC-P5 kamera. Er så langt meget fornøyd. Med den nye sensoren kan du til og med velge om den skal sense for et kamera med pre-flash eller ikke.
                            Kjøpte blitzen på Nemo.

Comment

Originally posted by Diver_DAD
                              Sorry !
                              mente ikke Nikonos men ett Nikon digitalkamera ! :
                              Jeg har dykka på Mosel

Comment

Working...
                              X