Announcement

Collapse
No announcement yet.

WoM...

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• WoM...

Som Wom-bassadør har jeg i lengre tid
    savnet en diskusjon rundt dette flotte
    produktet, men dessverre har mangelen
    på nettilgang gjort sitt til at jeg ikke har
    hatt anledning.

Kanskje noen som vil dele sine positive/negative
    erfaringer med dette produktet?

Arnt Eirik

Buddy'n min laga sin egen han
    Ups.. måtte fjerne linken da vår nettside for tiden
    er nede i påvente av ny adresse og server plass
    [center]IshavetsDykkerklubb
    Berlevågnytt

Re:WoM...

WoM er vel en av de største dykketekniske innovasjonene de siste 10 årene. Jeg kan vanskelig tenke meg et dykkeliv uten WoM......

Eller for å være litt mer seriøs: WoM er en utrolig praktisk skriveplate for bruk under vann. Med sitt praktiske feste rundt underarmen og integrerte blyantholder er den praktisk talt ikke merkbar før du trenger den.

Vanlige skriveplater, buddyphone o.l. er fullstendig overflødiggjort av WoM.

Kristian

Comment

WoM er jo det mest praktiske en dykker kan ha med seg nesten! Fant følgende i "The hitchhiker divers guide to the galaxy" om WoM-en:

A WoM is about the most massively useful thing an interstellar diver can have. Partly it has great practical value. You can write your notes on it as you dive at the cold moons of Jaglan Beta; you can lie on it on the brilliant marble-sanded beaches of Santraginus V, inhaling the heady sea vapors; you can sleep under it beneath the stars which shine so redly on the desert world of Kakrafoon; use it to sail a miniraft down the slow heavy River Moth; use it for hand-to-hand combat; hold it it over your head to ward off noxious rain or stand behind it to avoid the attack of the Ravenous Bugblatter Beast of Traal (a mind-bogglingly stupid animal, it assumes that if you can't see it, it can't see you - daft as a brush, but very very ravenous); you can wave your WoM in emergencies as a distress signal, and of course write notes on it if it still seems to be clean enough. More importantly, a WoM has immense psychological value. For some reason, if a strag (nondiver hitchhiker) discovers that a hitchhiker diver has his WoM with him, he will automatically assume that he is also in possession of a toothbrush, washcloth, soap, tin of biscuits, flask, compass, map, ball of string, gnat spray, wet-weather gear, space suit etc., etc. Furthermore, the strag will then happily lend the hitchhiker any of these or a dozen other items that the hitchhiker might accidentally have "lost". What the strag will think is that any man who can hitch the length and breadth of the Galaxy, rough it, slum it, struggle against terrible odds, win through and still know where his WoM is, is clearly a man to be reckoned with. Hence a phrase that has passed into hitchhiking slang, as in "Hey, you sass that hoopy Ford Prefect? There's a frood who really knows where his WoM is." (Sass: know, be aware of, meet, have sex with; hoopy: really together guy; frood: really amazingly together guy.)

Med parafrasisk hilsen

Comment

Wom'ens hjemmeside: 8)

http://home.c2i.net/sdykkerk/diverse/skrivplat.html
        Hvorfor i faen skal man absolutt ha en signatur???

Comment

jeg kjøpte min WriteOMatic fra Stavanger Dykkerklubb, se

http://home.c2i.net/sdykkerk/diverse/skrivplat.html

og ikke minst her

http://www.pvv.ntnu.no/~meldahl/sdyk...i/galleri.html

Arnt du burde slutte å kalle deg WoMbassadør, jeg har et bedre forslag: WoMan. Det passer bedre.

Comment

Originally posted by thostr
            Arnt du burde slutte å kalle deg WoMbassadør, jeg har et bedre forslag: WoMan. Det passer bedre.
            ??

A
            Berlevågnytt

Comment

Jeg tenker eksempelvis på det utpreget feministiske avatar-bildet du har valgt.

Comment

Originally posted by thostr

auu !! :-\
                Hans Arne Jacobsen

Comment

Hei,
                  Siden jeg er involvert i utvikling og produksjon av WoM er jeg vel gjerne ikke helt nøytral, men det var uansett hyggelig med positive tilbakemeldinger på WoM. Navnet, som muligens kan virke litt teit for de uinvidde, er faktisk inspirert av “A Hitchhikers Guide to the Galaxy”. Men det er en annen historie.

Jeg har sett Dive-Rite platen, men synes at den blir dillete i forhold til WoM. Andre wrist slates som baserer seg på bruk av computer reima til feste får samme karakter. Wetnotes er sikkert glimrende til større skrivearbeider, men jeg vil anta at det er større terskel for å bruke denne, enn WoM som er tilgjengelig hele tiden. Og etter bruk er det bare å pusse den med P400 våtslipepapir, så blir den som ny igjen.

Håper at jeg ikke har tråkket over reklame linja med dette innlegget.

-b-

Comment

Originally posted by Gassmester
                    [...] Og etter bruk er det bare å pusse den med P400 våtslipepapir, så blir den som ny igjen. [...]
                    Kan man ikke gjoere som med vanlige skriveplater, nemlig aa vaske dem med JIF e.l.? Tipper det er flere som har tilgjengelig JIF enn våtslipepapir...

Bare lurer.
                    -Spiralis
                    Plan your dive, dive your plan!

Comment

Originally posted by vbh
                      JIF m/skur , ruller !
                      Funker som bare det !

Vidar
                      Bra forslag - billig er det jo også.

/Thomas
                      Thomas Torjusen - Dykkesidens far

Comment

Originally posted by Arnt
                        Fikk ikke denne linken til å virke.

/Thomas

Comment

Originally posted by Thomas
                          Originally posted by Arnt
                          Fikk ikke denne linken til å virke.

/Thomas
                          Attached Files
                          Berlevågnytt

Comment

he-he

Ta av ham Dykkerdrakten og sett på en kunstnertrøye. Da kan han ligne Odd Nerdrum i kjnet positur..

Beklager avspor(t)ingen, men jeg kunne ikke dy meg. ;D

/Thomas

Comment

Skuresvamp funker også fint til å pusse plata med.

-b-

Comment

Arbeider...
                              X