Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til bra BCD?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Tips til bra BCD?

Skal ha meg en ny vest men er ikke lagd av penger heller, så lurer på om noen vet av bra vester til mellom 3-4000kr

MARES, DRAGON FLY AIRTRIM sett litt på denne, noen som har prøvd den er den bra?
    Daniel.

SV: Tips til bra BCD?

Jeg ville satset på vinge og bakplate... For 4590 på FUE.nofår du en Halcyon Eclipse, bakplate og Singeltank adapter. Om du skulle ønske å selge det igjen senere, så får du i alle fall mer igjen for det enn om du kjøper en jakkevest.

Har ikke prøvd Dragon Fly Airtrim, men det virker som om den er laget for å fikse et problem som ikke finnes...
    http://www.divernet.com/Training/lea.../netdiver.html

Comment

Originally posted by Johan View Post
      Jeg ville satset på vinge og bakplate... For 4590 på FUE.nofår du en Halcyon Eclipse, bakplate og Singeltank adapter. Om du skulle ønske å selge det igjen senere, så får du i alle fall mer igjen for det enn om du kjøper en jakkevest.

Har ikke prøvd Dragon Fly Airtrim, men det virker som om den er laget for å fikse et problem som ikke finnes...

Johan kjører korstog for vinge/bakplate han, men jeg har nevnte kombinasjon med Eclipse 40 sjøl, og er nokså enig.... ;D

-En "god" vest er dyrere enn vinge/plate, og taper seg lynfort i pris. Du kan imidlertid få deg en billig vest brukt for 1500-2000 kroner. Jeg ville i hvertfall ikke brukt penger på NY vest i den øvre prisklassen, med mindre du er allergisk mot rustfritt stål....

Comment

Mares dragon er en yperlig vest, har den selv og den sitter meget komfertabelt
        Jeg tror imidlertid at jeg ville styrt unna AT utgaven, dyrerer i innkjøp, betraktlig dyrere i service og mindre pålitlig... Gå for en standar Dragon

Comment

Denne tråden er uansett bare et par år gammel...
          http://www.divernet.com/Training/lea.../netdiver.html

Comment

Disse vinge/bakplate-systemene er utrolig allsidig og kan lett modifiseres om du senere skal skifte til f.eks større dobbeltsett og stage! Ville ikke valgt noe annet!!
            Ut på tur, aldri sur!

Comment

se på noen vingevester mye fint der, blir litt ryddigere en bcd og muligheten for dobbel og singelflaske. du har litt bedre strammings mulighetet på en vingeveste en rent vinge og bakplate system som hacylon!

Har prøvd litt forkjellige vester og synes vingevest er et fint kompremiss med blandet løsningene fra to forskjellige systemer...

se på eks poseidon w50 testa den her om dagen veldig behagelig og veldig ryddig sattopp! lite dildall, men mulighetene til å montere mer dildall om man synes det er praktisk! eks fler D-ringer, blylommer osv!
              Noen sier jeg er lyktofil, noe jeg ikke skammes over.

Man er ikke ekte DIY før du har en dreibenk på soverommet og loddbolt på nattbordet.

www.diy-ski.dyrstad.nu

Ikke skyld på en dyslektiker!

Comment

Ble postet : Lørdag 16.07 2005, 13:15:12 , så regner med han har fått tak i en vest allerede

Comment

he he sant så det ikke før jeg posta! hvem roter i nesten to år gammle tråder?
                  Noen sier jeg er lyktofil, noe jeg ikke skammes over.

Man er ikke ekte DIY før du har en dreibenk på soverommet og loddbolt på nattbordet.

www.diy-ski.dyrstad.nu

Ikke skyld på en dyslektiker!

Comment

Denne tråden er uansett bare et par år gammel...

Hehe, morsomt. :lol:
                    Ut på tur, aldri sur!

Comment

Arbeider...
                    X