Announcement

Collapse
No announcement yet.

Defekt Favor S ?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Defekt Favor S ?

Var å dykket idag....Computer´n funket helt normalt i overflata (sto tid & kl.slett) tuslet ut i vannet å begynnte nedstigningen, da blinket det litt så ble det helt mørkt på computer´n....sto ingenting der.....! Kom til overflaten så viste den tid og kl.slett...
    Noen ideér om hva det kan være...?
    Er en Sunnto Favor S

På forhånd takk

MVH Kim-René
    Holy shit! A new day! It's a miracle!

-DIR orientert-

CMAS**og EANx + Fridykker instruktør!

SV: Defekt Favor S ?

Kan være tomt batteri, var værtfall slik min Favor S oppførte seg når det var tid for batteriskift.

Når den viser dato og klokkeslett er den ikke skrudd på, og viser heller ikke at det er lite batteri. Derfor du skal skru på computeren før du hopper i vannet, så du vet hvor mye batteri som er igjen.

-Are

Comment

Men synes at 100 dykk er lite altså....burde vel holde lenger enn det.... ???

Får ringe å høre med dykkersport....

MVH Kim-René
      Holy shit! A new day! It's a miracle!

-DIR orientert-

CMAS**og EANx + Fridykker instruktør!

Comment

måtte bytte på tilsvarende etter 110 dykk! så det er vel i den tia det begynner! spørs j også om den har lakt vått lenge uten at du er obs på det??
        Og kaste en sluk i et stille vann, er som å kaste en stein på den fineste dama i klassen!

Comment

Originally posted by cmas_dykker View Post
          Men synes at 100 dykk er lite altså....burde vel holde lenger enn det.... ???

Får ringe å høre med dykkersport....

MVH Kim-René
          Det kommer vel egentlig an på hvor lenge det er siden dykk nr 1 var og når dykk nr 100 var. 

Bare "trykk" på de tre knappene samtidig og så ser du på displayet at det kommer en "linje" med ? streker nederst i displayet.  ( 1 er meget dårlig og fem er fullt. )  Det skal også være et icon av et batteri der.  Batterikapasiteten/nivået vises i veldig kort tid ( 2-3 sek tror jeg)

Mvh Walle

Edit : min favor oppførte seg slik da jeg bare hadde en strek igjen på batterinivået.
          Mvh E.W.

Comment

Ganske enkelt å bytte batteri på disse, vanskelig å få tak i rett batteri. Fotobutikkene har et som nesten passer :-[, men så slo jeg inn informasjonen fra det gamle batteriet i google, og fikk bestilt et nytt fra norske altitec:

http://www.altitec.com/12aa-lithium ...00-p-8042.html

Bare husk at o-ringen må ligge riktig når du legger på lokket igjen. Vær også nøye med at skruene entrer de gamle gjengene, metallskrue i plast og dårlig tid er oppskrift på lekkasje.

Gikk til en dykkebutikk på hjemstedet for å slippe å ødelegge garantien, men fikk beskjed om at det var bedre å gjøre det sjøl. De ville ikke garantere at den var tett etterpå...

Mvh,
            Øivind

Comment

Arbeider...
            X