Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skvis ved bruk av semidry

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Skvis ved bruk av semidry

Jeg kjøpte en cressi semidry med tørrdraktglidelås. Drakten er tett som fy, men problemet er at det blir en ubehagelig "skvis" ved nedstigning. Prøvet drakten på et dykkerkurs, og instruktøren mente at den var uegnet til dykking fordi den var for tett. jeg fikk ikke dette til å stemme, hele poenget med semidry er vel nettopp at den skal være tettest muli ? Er det noen som har erfaringer med dette ? ???
    Fisken er vår venn ! Spis mer kjøtt.

SV: Skvis ved bruk av semidry

En løsning på problemet etter at det har oppstått er jo å åpne en mansjet. Da vil du utligne trykket. Men det vil også bli kaldt.

Haakon
    Two is one, one is none

Comment

Du kan jo montere tørdrakts ventil på den da, men ba blir det mer en "våt tørdrakt". vis du kjøpte den ny så er det jo bare og levere til bake og si du ikke var fornøyd med drakten ;D

Martin bk

Comment

Ja, det er jo en løsning, men det virker litt klønete å måtte gjøre det. Skulle trodd at konseptet med semidry ville fungert uten slike problemer, men nå er jo jeg totalt uerfaren med dette - har ikke dykket på mange år, og da var det en enkel våtdrakt som ble benyttet. Semidry virket som en fornuftig løsning for en nybegynner, men nå vet jeg sannerlig ikke... kanskje like greit å satse på en tørrdrakt med det samme. Til bk: jeg gjør stadig flere erfaringer: kjøpte drakten på scubastore, prisen var vettug og servicen fantastisk - har veldig gode erfaringer med dette firmaet, MEN: kommer neppe til å kjøpe drakt på postordre igjen - det er alt for viktig å prøve den først. Problemet med tilbakelevering er jo at man da taper momsen - om man da ikke er villig til å bruke et årsverk på papirarbeide...

Comment

En semidry skal vel ikke være tett etter hva jeg har fotstått. Jeg har en Scandinavian Semidry den er nydelig bare det er over 8-10 grader.

Comment

En semidry fungerer akkurat som navnet skulle tilsi. Nemlig at du er semidry  ;D

Noe som er viktig er å få ut luftlommer for å unngå skvis. Derfor passformen er så viktig.

Mitt synspunkt er at dykker man i Norge kan man bare kjøpe tørrdrakt med en gang da vannet er pokker så kald i store deler av året!

Skulle du ikke være fornøyd med drakten så ville jeg byttet ! Anbefaler tørrdrakt...

Eirik (dykker tørt  8) )

Comment

Helt enig, tørdrakt året rundt det er sunt! :

Martin bk

Comment

Jeg bruker Semi om sommeren og synes det er helt herlig.
                Har brukt Semi Året rundt det går det og, men tørr er mye mer behaglig å skifte til/fra om vinteren.

Men har aldri opplevd skvis i semi'en

RH

Comment

Nei, jeg får det vel egentlig ikke til å stemme at det skal være problemer med semidry, jeg heller. Det kan ha noe med passformen å gjøre. Får gi den en sjanse til. Men en tørrdrakt blir det vel allikevel etterhvert. Har hørt mye positivt om skalldrakter, hva bør man bruke under en slik i "vanlig" norske sommertemperaturer ?

Comment

Arbeider...
                  X