Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trimix kurs i Alta?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Trimix kurs i Alta?

Det planlegges et CMAS normoxic trimixkurs i Alta i løpet av høsten/ vinteren.
    Kåre W Kristiansen er arrangør.
    Da dette blir et pilotkurs for det nye norske CMAS trimixkurset for NDF blir det en spesialpris på 4000,- pr pers. Inklusiv gasser. Kurset gir sertifikat til dykking med trimix ned til 60 meter, med en O2 konsentrasjon tilnærmet lik luft.

Det kreves advanced nitroxkurs på forhånd, fra en eller annen annerkjent organisasjon.

Det er et krav at elevene har eget utstyr, 2x12 eller 2x10.

Still gjerne spørsmål her
    Morten, som gjør alle oppmerksom på at mine innlegg her er beskrevet ut i fra hvordan JEG ser det.

PS, noen innlegg KAN inneholde ironi, eller spor av ironi, eller forsøk på det samme

Sv: Trimix kurs i Alta?

Det var jo fin pris på det kurset. Skulle nå egentlig tro at det ville ha vært litt lurt å hatt ett eget kurs (ndf) med advanced nitrox før kjørt et trimix kurs ? (Vet jo det er noen som har tatt ITDA sitt advanced nitrox kurs så det gikk vel kanskje ut derfor).

Hadde det ikke vært for at man hadde tilsvarende kurs kunne man jo ha vurdert det.

Comment

Hvordan er timeplanen tenkt lagt opp?
      Tenker på hvordan det vil passe å komme fra Kirkenes for å være med.

Bjørn
      Bjørn Ballo
      Nybrottsveien 2
      9910 Bjørnevatn
      Mob. 41 54 43 42
      [email protected]
      Kirkenes Froskemannsklubb

Comment

Originally posted by Ballogutten View Post

Bjørn
        Det er beregnet å bruke fredag, lørdag og søndag. Ferdig søndag kl 1400. Seks dykk, lange dager.
        Morten, som gjør alle oppmerksom på at mine innlegg her er beskrevet ut i fra hvordan JEG ser det.

PS, noen innlegg KAN inneholde ironi, eller spor av ironi, eller forsøk på det samme

Comment

Originally posted by Morten Stridh View Post

Bjørn
          Det er beregnet å bruke fredag, lørdag og søndag. Ferdig søndag kl 1400. Seks dykk, lange dager.
          Med selvstudie på teori i forkant da?

Passer fint for meg. Jeg blir med.

Bjørn
          Bjørn Ballo
          Nybrottsveien 2
          9910 Bjørnevatn
          Mob. 41 54 43 42
          [email protected]
          Kirkenes Froskemannsklubb

Comment

Originally posted by Morten Stridh View Post

Bjørn
            Med selvstudie på teori i forkant da?

Passer fint for meg. Jeg blir med.

Bjørn
            Teorien bør du klare uten selvstudier på forhånd, kanskje repetere litt fra adv. nitrox kurset.
            Det som bør sitte er å kunne gjøre øvelser "svevende" en halv meter over bunn. Passer fint for selvstudium
            Masketømming, gassbytte osv.

Comment

Muligens, OT; men det betyr vel også at det begynner å bli trimiksfylling tilgjengelig i de 2/3 av landet som ligger nord for Trondheim?

-- mrr
              -- mrr

Comment

Det var da svinaktig billig, subsidiert av NDF bare for at det er et testprosjekt?

Hvordan gjøre dere det der oppe, risikoanalysen i forbindelse med mere avansert dykking, trykkammer etc?

Comment

Originally posted by sdo View Post
                  Det var da svinaktig billig, subsidiert av NDF bare for at det er et testprosjekt?

Hvordan gjøre dere det der oppe, risikoanalysen i forbindelse med mere avansert dykking, trykkammer etc?
                  Risikoanalyse blir selvsagt utført, både med tanke på trykkammer og andre eventualiteter. Detaljene rundt dette bli ferdigstilte før kurset.

Kurset er ikke subsidiert av andre enn instruktøren, men ja: dette er en god pris. Mest på grunn av at det er et pilotprosjekt for å få det norske trimixkurset opp og gå. Den største variabelen er gasspriser, spesielt på helium.

Comment

Ndf har instruktører for Adv nitrox. Bare ta kontakt med administrasjonen så får man opplyst hvem som kan kjøre dette CMAS kurset ;D

Comment

Originally posted by mrr View Post
                      Muligens, OT; men det betyr vel også at det begynner å bli trimiksfylling tilgjengelig i de 2/3 av landet som ligger nord for Trondheim?

-- mrr
                      Du får fyllt continous blending hos nye Polardykk i Bodø og i Tromsø fyller Bjørn Stenvold deltrykksblandet trimix, får og fylt til tider hos dykkerbåten Gossen i Narvik. Har jeg glemt noe her folkens?
                      Hilsn NorthFree fra Nordland:-)

Comment

Working...
                      X