Re: Swimmers ears, medikamenter ?
Bland sammen isopropanol og eddik (50-50). Eddiken renser mens isoen tørker bort vannet. Noen dråper i hvert øre etter dykking vil forebygge swimmers ear.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Swimmers ears, medikamenter ?
Collapse
X
-
Aqua Ear er ikke noe mer hokus pokus enn alkohol (isopropyl) tynnet ut med vann og en anelse eddik, og fungerer helt sikkert om man så lagrer det i hundre år. I sommer brukte jeg i mangel av noe bedre alkohol for håndvask blandet med litt vann, og det gjorde susen i løpet av få dager.
Legg inn en kommentar:
-
Takk for svar. Men nope, ingenting å finne der heller.
Sent from Tapatalk using Samsung S4.
Legg inn en kommentar:
-
felleskatalogen.no vil nok kunne gi svar på det under dosering tenker jeg
Legg inn en kommentar:
-
Var ment mtp reseptbelagte dråpene. Men tar gjerne imot ett svar på Aqua ear dråpene og om det ikke er samme
Legg inn en kommentar:
-
Mens vi nå et på emnet... hvor lenge bruker dere ha dråpene i øret før man "tømmer det ut" igjen egentlig ? 1min, 10, min, 30 min ? Stod liksom ingenting i bruksanvisning, å har ikke lyst å bruke det i flere uke, for så å få vite at jeg har hatt dem for lite i ørene! Hehe
Legg inn en kommentar:
-
Okei. Takker!
Legg inn en kommentar:
-
Originally posted by the_dragon_no1 View PostFant aqua ear på nett. Noen som vet holdbarhets tid på disse ? Tenkte å kjøpe litt ekstra å ha liggende.
Legg inn en kommentar:
-
Ta det med en klype ironi da haakon
Fant aqua ear på nett. Noen som vet holdbarhets tid på disse ? Tenkte å kjøpe litt ekstra å ha liggende.
Legg inn en kommentar:
-
Originally posted by the_dragon_no1 View PostOkkei.jepp skal være nøye. .! 14 + dagers tid uten "bading" blir årets prøvelse !!!! :@
Hvis det blir den største utfordringen/problemet du møter på iløpet av 2014 vil jeg kalle deg meget meget heldig
Legg inn en kommentar:
-
Okkei.jepp skal være nøye. .! 14 + dagers tid uten "bading" blir årets prøvelse !!!! :@
Legg inn en kommentar:
-
Ja, det er tilnærmet den jeg fikk når jeg hadde det samme. Vær nøye med å bruke den, og vent noen dager etter avsluttet behandling før du gjør noen "krumspring"Der bomma jeg nemmelig
Resulterte i betennelse i ytre og indre :P
Legg inn en kommentar:
-
Riise... kjenner du igjen navnet Diproderm ? Var ivertfall det jeg fikk hos lege idag. Små blanke dråpe beholdere.. sku brukes i 7-14 dager. Som antatt viste jo legen veeeldig lite om dette.
Legg inn en kommentar:
-
Originally posted by the_dragon_no1 View PostEr vel ikke deres felt å svare på sånt :? Eller
Legg inn en kommentar:
-
For å bli kvitt de sårene får du en dråpebehandling hos din fastlege, husker ikke hva den heter i skrivende stund. Dette er reseptbelagt.
For å holde øret "friskt" gjelder det å være god på å skylle øret, selv om det kun er snakk om kun ytre øregang. Er du hyppig plaget med problemstillingen bruk revaxør med jevne mellomrom. Og å være oppmerksom på om du har sårdannelser før et dykk. Alternativt bruk også aqua ear eller tilsvarende.
Du får mye god hjelp hos din fastlege, eller du burde få god hjelp av din fastlege. Da det er en relativt normal tilstand.
Legg inn en kommentar:
Legg inn en kommentar: