Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bly

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

Originally posted by Pattaya View Post
    Er nå ikke så mye mindre H.... å bære rundt på en vinge med d8,5, bakplate, P-vekt og 8 kg blykile
    Ingen P-vekt og 6kg kile Rundt 30kg+gass?
    You think?

GUE Fundamentals
    PADI OWD

Comment

Re: Bly

Og dykke med blybelte kontra blylommer i BCD utgjør en kjempeforskjell.... Med belte kan man bevege seg mye lettere, med alt bly i BCD følte jeg meg meeget tung både på land og under vann...
      Selv bruker jeg blybelte med borrelåslommer, men det er fordi jeg dykker mye utenlands, og sparer da jobben med og tre bly... Har som de fleste kvittet meg med BCD og gått over til VBH,, og har da et par kg i øverste tankbånd for bedre trim.(XS Scuba blylommer/belte). Nå skal det innrømmes at jeg en gang har mistet en kg ut av den ene tanklomma, men det var på driftdykk der jeg lå med hodet ned. (sannsynligvis min egen feil)
      For den som dykker mye her hjemme, ville jeg gått for belte, ev. blyharness. Kommer aldri til og dykke med integrerte blylommer!
      RC3

Comment

Har surelock 2 og det er en svakhet i blylommen, vist du bærer blyet etter det grå håndtaket så revner plasten oppe med klipsene og lommen kan vrenge seg ut, man må bære etter de stroppene på siden. Dette lærte jo jeg på den harde måten selvfølgelig

Comment

Originally posted by Marius Iversen View Post
          Har surelock 2 og det er en svakhet i blylommen, vist du bærer blyet etter det grå håndtaket så revner plasten oppe med klipsene og lommen kan vrenge seg ut, man må bære etter de stroppene på siden. Dette lærte jo jeg på den harde måten selvfølgelig
          Er kun stropper på dobbel lommene. Fra large og oppover.

Comment

Originally posted by Marius Iversen View Post
            Det har jeg også erfart, men denne gangen er det nok vesten som er deffekt, men det gir jo en gyllen mulighet for å oppgradere litt av utstyret... :P
            AOWD Nitrox 40m

Comment

Come join the dark side - we have cookies
              You think?

GUE Fundamentals
              PADI OWD

Comment

Originally posted by siljemari View Post
                Det har jeg også erfart, men denne gangen er det nok vesten som er deffekt, men det gir jo en gyllen mulighet for å oppgradere litt av utstyret.
                Prøv VBH. Jeg har aldri angret på det byttet.

Dersom du bestemmer deg for at BCD er det du er mest komfortabel med er det verd å prøve en Zeagle. Der er droppbart bly sikret med en lisseløsning som er langt mer solid enn plastklips. (Og blyposene er gule. Litt lettere å finne på bunnen om uhellet skulle være ute.)

Når det gjelder droppbart bly er min egen filosofi (som gjelder tørrdrakt) at jeg trenger ikke mer av dette enn vekten av den luften jeg starter dykket med. I praksis har jeg 2-4 kg i beltet på harness. (Og ettersom jeg ikke bruker cannisterlykt er blylommen på høyre side praktisk for å holde langslangen på plass.) For at det skal være noen mening med såpass lite droppbart bly er det viktig å være riktig avveid.

Comment

Working...
                X