Announcement

Collapse
No announcement yet.

En stakkar som blir dratt ned av sterk strøm

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• En stakkar som blir dratt ned av sterk strøm

http://www.liveleak.com/view?i=535_1...comment_page=2

skumle saker :-/

subber man gjennom haugevis med teite kommentarer er det en som mener han fylte draken med luft uten at det bli nok oppdrift
    er det mulig at strømmen er så sterk?

Ja strøm kan bli så sterk at selv med full drakt og vinge så blir du med ned. Saltstraumen er et prakteksempel på en plass hvor du blir med ned om du et på feil plass...
    You think?

GUE Fundamentals
    PADI OWD

Comment

Sv: En stakkar som blir dratt ned av sterk strøm

Ble for noen år siden fortalt en historie om en ufrivillig tur fra 40 til 70 meter i Vatlestraumen. Vedkommende er tidligere minedykker, men opplevde å ha lite å stille opp med da strømmen tok tak.

Comment

Ser ut som disse gutta kjører shorty, altså våtdrakt. Ikke så mye luft du får fylt da...I'm just saying...

Comment

uff så sagt dette uten stgge ordspill.. ja følger han strømmen der med å bruke våtdrakt så kan det nok gå fort nedover :-/

tenkte faktisk på saltstraumen når jeg så dette, har fisket mye der og det er vilt med bevegelse i vannmassen.

Comment

Det der er noe av det jævligste og skumleste jeg har sett på lenge. Den panikkfølelsen der håper jeg at jeg slipper selv...
            Duct tape is like The Force. There's a dark side and a light side and it holds the universe together.

Comment

Originally posted by J.Jensen View Post
              Ja strøm kan bli så sterk at selv med full drakt og vinge så blir du med ned. Saltstraumen er et prakteksempel på en plass hvor du blir med ned om du et på feil plass...
              Selv med full vinge/drakt + droppet blybelte så er det ikke bare å komme seg opp før strømmen slipper. Ikke jeg som prøvde, men noen jeg kjenner.

Comment

Ser ikke super hyggelig ut nei..... kanskje på tide å overbevise seg selv om at scooter er livsnødvendig sikkerthetsutstyr?

Comment

Utrolig ekkelt å se den videoen med lyd på når han får panikk. *grøss*

Comment

Skremmende video. Viser med all tydelighet at om du får panikk er det ikke optimalt å være under vann.

Hvordan du selv reagerer i en slik situasjon er en kombinasjon av personlige egenskaper og erfaring.
                    Feilt erfaringsnivå kombinert med lett panisk reaksjon er en dårlig kombinasjon.
                    Eksakt hva som er tilfelle her er jeg litt usikker på, men det blir helt feil å sammenligne dette med Saltstraumen ut fra omgivelsene slik de fremkommer på videoen..

Fant følgende i kommentartråden som er til ettertanke:
                    ...
                    Diving days over for this dude?........
                    It's like wiping out on a good sized wave, getting caught in the washing machine, being held down, don't know which way is up - NO AIR.
                    The more you fight, the more O2 you burn.
                    Relax, go with the flow, conserve air, look for light (surface) and slowly work your way to surface. First thing you learn surfing in Hawaii.

Posted 1 hour ago By
                    joeashbubemma
                    ...
                    mvh P_E_T_e_l_l_n_e_s
                    I just make sure my hands are clean ... - almost - Alle mine innlegg er © PET ihht åndverkloven der den kommer til anvendelse.

Comment

Tull og toys, ingen "wall down current". Naar man ser paa vid. sa er det nesten ingen forandring i dypten. Plassen hvor han dykker pa vegen blir nesten det samme under hele dykkingen. Bobblene fra de andere dykkere gar altid opp. Bare i slutten er det panic og han stiger sa fort opp att bobblene ikke fölger med. Oppe ligger begge dykkere i en "bobblebad". Med sa sterk ström som pastatt ville de ikke har kommet opp der hvor batene ligger.

Comment

Sånn går det når man tar med seg ferske OW-dykkere på dykk som er mer krevende enn de bør utsettes for.
                        En bør virkelig kjenne sine egne grenser og starte rolig med MANGE grunne og rolige dykk, før man hopper ut av en båt midt på havet...

Comment

Enig med dIver, for meg ser det ut som en fersk dykke som har fått føle litt på dybderusens mange virkninger. Han har nok blitt nervøs og fått full panikk. Igrunnen merkelig hele video`n

Comment

Re: En stakkar som blir dratt ned av sterk strøm

heregud :O jeg fikk ett støkk i meg ( heldevis gikk det bra ) men noen som vet hva man skal gjør om MAN blir tatt av strøm eller ser noen blir tatt ??

Comment

Re: En stakkar som blir dratt ned av sterk strøm

Er som d Iver sier her oppe.. Syns heile greia virker litt merkelig jeg med at dem kommer opp rundt samme plass som dem gikk ned. Andre dykkerpar ser du at boblene går oppover og alt er roligt å fint. Dem er spredt over det hele da men... At boblene går ned eller til siden kan fixes med kamera illusjon..
                              Neeh.. Dybderus og panikk for en filleting trurjeg ...
                              Sist endret av Ivar29; 06-09-2012, 17:29.

Comment

Working...
                              X