Announcement

Collapse
No announcement yet.

fiskeplasser + lysing av krabbe i Bergensområdet

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• fiskeplasser + lysing av krabbe i Bergensområdet

Hei!

Jeg snorkler innimellom, har også dykkerlappen og skal garantert børste støvet av den når jeg får tid
    Vurderer også fridykking. Er spes. interessert i UVjakt.

Til saken:
    inntil jeg får på meg dykkerutstyret tar jeg gjerne noen fangster fra land. Har ikke båt.
    I disse tider tenker jeg på lysing av krabbe, som for min del må foregå fra land. Er det noen som vet om gode krabbeplasser der man kan lyse fra land, i Bergensområdet?
    Har tidvis fått endel på Helleneset men er usikker på om det er gifter i krabbekjøttet der. Andre plasser? Kan ta turen ut til Askøy/Sotra/Os/Nordhordland om nødvendig.

Tar gjerne imot tips om fiskeplasser fra land også. Var en tur utpå Ramsøy forleden, og på utsiden der (mot Sotra) gikk det brådypt ned - i utgangspunktet virket det som et ypperlig sted, men mistet en sluk i bånn-napp på HVERT kast. Så det ble en dyr tur.

Sv: fiskeplasser + lysing av krabbe i Bergensområdet

Hvorfor tror du det er gifter i krabbene på Helleneset? Skal ut dit i August og kommer garantert til å dykke etter krabber.....Om de ikke er OK er jo det greit å vite ;D

Comment

Fra miljøverndepartementets nettjeneste miljøstatus.no:

Ikke spis brunmat i krabbe fanget i området avgrenset av Askøybroen i vest og linjen mellom Bakarvågneset (Askøy) og Helleneset i nord.
      Man skal heller ikke spise lange og brosme fra dette området. Byfjorden er generelt full av tungmetaller, dioksiner og PCB.

Comment

Originally posted by Fetmann View Post
        Hvorfor tror du det er gifter i krabbene på Helleneset? Skal ut dit i August og kommer garantert til å dykke etter krabber.....Om de ikke er OK er jo det greit å vite ;D
        Du tenker kanskje på hellesøy som er i øygarden og ikke rett utenfor Bergen sentrum som helleneset.

Comment

Working...
        X