Announcement

Collapse
No announcement yet.

Krabbe plasser rundt kragerø / jomfruland

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Krabbe plasser rundt kragerø / jomfruland

Har så smått starta med dykking og lurte på om noen vet om noen brukbare plasser å dykke etter krabbe i nærheten av jomfruland?
    Vet om litt plasser rett rundt langesund (geiterøya øst etc.), men det er en anelse langt med båt, så jeg håpet på å kunne finne noe litt nærmere. F.eks. mellom kragerø / valle / kjønnøya.

Tips mottas med takk, og belønnes kanskje med litt krabber til sommeren?

Sv: Krabbe plasser rundt kragerø / jomfruland

Jeg vet ikke om noen dykkeplasser i Kragerø, men familien har hytte der og jeg blir gjerne med på krabbeleting mot sommeren! ;D
    Medlem i Tønsberg Dykkeklubb - http://www.tbgdykk.no/ - https://www.facebook.com/groups/366154040073521/

Comment

er vel egentlig bare å prøve seg frem. dykk litt rundt skjærene, gjerne hvor det er litt sandbunn, steiner, vegg med sprekker i e.l.
      Krabbetegner er ofte en god indikasjon på at det kan være krabbe i området
      (dykk gjerne litt unna teinen, for eksempel på andre siden av skjæret. Så slipper du å få hissige krabbefiskere på nakken).

Å dykke om natten kan også være en god idé, da legger krabbene ofte ut på vandring etter mat og de blir lettere å få øye på.

lykke til
      ..Don't let it end with a bend..

Comment

Originally posted by miksto View Post
        Jeg vet ikke om noen dykkeplasser i Kragerø, men familien har hytte der og jeg blir gjerne med på krabbeleting mot sommeren! ;D
        Flott. Har igrunn ikke noen dykkebuddy

Originally posted by stiska View Post
        er vel egentlig bare å prøve seg frem. dykk litt rundt skjærene, gjerne hvor det er litt sandbunn, steiner, vegg med sprekker i e.l.
        Krabbetegner er ofte en god indikasjon på at det kan være krabbe i området
        (dykk gjerne litt unna teinen, for eksempel på andre siden av skjæret. Så slipper du å få hissige krabbefiskere på nakken).

Å dykke om natten kan også være en god idé, da legger krabbene ofte ut på vandring etter mat og de blir lettere å få øye på.

lykke til
        Takker for tips

Comment

Working...
        X