Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er det vits å dykke i Egypt for vant Asia-dykker?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Er det vits å dykke i Egypt for vant Asia-dykker?

Hei,

Dette er min første tråd, hensikten med den er ikke å virke negativ om reiser til Egypt men heller avklare noe jeg er i tvil om.
    Tok dykkelappen i Norge for mange år siden men som mange andre som tar kurs så slutta man temmelig fort. Mange år senere begynte jeg å reise veldig mye i Asia, og startet å dykke der igjen. Har fått dykket mange kjente plasser hovedsakelig på Filippinene og Indonesia. Har også fått med meg Sipadan og Similan Island i Thailand. Sist nevte plass er vel den plassen jeg har blitt mest skuffa i forhold til andre plasser i regionen. - bare for å legge lista en plass.. Alt for mange dykkere, er vant til max 4 dykkere pr guide og ingen andre grupper i vannet.
    Jeg lurer på hvordan det blir for meg vist jeg reiser ned til Egypt for å dykke, blir det en stor nedtur eller er det helt greit. Reiser ned primært for å teste ut nytt dykkerutstyr og nytt UW kamera. Tenkte på å ta en restplass ned til Hurgada. Hvordan er det med å ta seg et par tre dager på Liveaboard med Colona divers, evt reise noen dager sørover til Marsa Alam.? Jeg har 3mm drakt, er det nok i denne delen av Rødehavet på denne tiden av året.
    Takker for all svar, vet at det er mange her inne som har vært i Egypt.

Re: Er det vits å dykke i Egypt for vant Asia-dykker?

Nå har jeg ikke mer enn et titalls dykk i Rødehavet, men kvalitetsmessig har dykkene vært på nivå med de bedre stedene jeg har besøkt i Thailand og Malaysia. Alle steder har sitt særpreg, så det er uansett verdt turen. Største forskjellen er at dykkingen koster halvparten i Asia, og det er mye hyggeligere på land.

Comment

Re: Er det vits å dykke i Egypt for vant Asia-dykker?

Hei, har vært 3 turer i Sharm og en i Marsa Alam( alle i november), samt Filippinene. Kan anbefale lieveaboard/3-dagers safari fra Sharm. Det er fullt på høyde med Asia(under vann). Fra Marsa Alam er det dagsturer med båt til steder som en kunne kjørt med bil til, hvis ikke en reiser ut mot Elphinstone og Brothers reef. Der er det også flott.
      3mm drakt kan bli litt kalt på 60 min. dykk, men spørs hvor "viking" du er. Er uansett 26-27 grader i vannet i oktober. Men du må nok regne med litt kødykking ja. Minst av dette på Liveaboard.
      Medlem av Tønsberg Dykkeklubb. www.tbgdykk.no .................. UV-videoer: https://vimeo.com/user4995046/videos
      dykking - starter med en nedtur og slutter med en opptur -alltid :-) Ant.dykk: 460+

Comment

Arbeider...
      X