Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dykking og ferie med Ving

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Nameless
    replied
    Re: Dykking og ferie med Ving

Reiste med Ving for en måneds tid siden, og så rett etter bestilling av billett at de hadde 20 kilo limit (og det inkluderte 5 kilo håndbagasje), siden de brukte Thomas Cook. Gikk så smått inn i panikkmodus i og med at jeg hadde noe mer stash å ta med. En kjapp telefon til Thomas Cook, og ekstra bagasje var ordnet. 300,- for 10 kilo (150,- hver vei, så ca 2 euro per kilo per vei).

Så hvis du vet hvilket selskap som flyr er de nok behjelpelige mot betaling, og det er billigere å ordne det før reisen enn når man står i skranken, da vet de at du er desperat

Legg inn en kommentar:

• mortenscuba
    replied

Reiser til syden 2-3 ganger hvert år.
    I de senere årene har jeg helst reist med Apollo, ettersom det er lett å få med seg ekstra bagasje hos dem.
    Har alltid med eget dykkerutstyr.
    Pakker fotoutstyr, lykter og ventilsett i håndbagasjen.
    Resten pakker jeg i en "the north face" bag, ettersom den har liten egenvekt.
    Slik får jeg med meg mest mulig bagasje uten å betale noe ekstra for den.

mortenscuba

Legg inn en kommentar:

• AlfaOne
    replied

Nå reiser kona og jeg et par-tre ganger i året, med mange forskjellige flyselskaper. Vi pakker derfor så lett som mulig, i den store, lette, trillebaggen fra FUE. Der får vi plass til alt utstyret, inkl. våtdrakt(hadde også med tørrdrakter, ca. 2,5kg tilEgypt). Vi kommer alltid under grensene, men har da klær og personlige ting i kabinbagasjen, og ventilsettet på skulderen(med lykt og DIN/Yoke overgang). Sender største som dykkebagasje, og resten går i flyet. Nå pakker vi lite klær, da man vanligvis får vasket for en billig penge i utlandet. Ellers kjøper vi ev. T-skjorter/undertøy dersom det trengs, har med håndklær som kan legges igjen på stedet(ev.de eldste T-skjortene).
    Leier kun bly og flaske på stedet. Nå dykker vi med vinge, og det er vel en av hovedgrunnene til at vi tar denne med, da vi ikke lenger trives med BCD'er .....
    Om vi har tippet over en kg eller to, har ingen bemerket det hittil.....

Legg inn en kommentar:

• OIH
    replied

Jeg tok med vinge, regulator og abc-utstyr i den vanlige bagasjen. Deretter leide jeg flasker, bly og drakt der nede. Funket helt fint. Dykket enkle dykk, men fikk sett både vrak som gikk ned en nyttårs- eller julaften da mannskapet drakk litt mer enn de burde. En del grunne huler også og mye artig fauna. Lite vegetasjon, men spennende steinformasjoner siden øya er vulkansk. Finnes også "lava tubes" som kan være lange, men de fikk ikke jeg testet.

Vannet er varmt, en grei våtdrakt gjør nytten. Hvis jeg skal dit igjen skal jeg ta med egen drakt.

Dette gjør at man ikke kan pakke ukritisk med seg alt mulig. Man sparer litt vekt på å pakke i en bag også kontra skallkoffert, medmindre man har en av de nye lettvekterne.

Dro til Kroatia og gjorde akkurat det samme. Måtte åpne og vise fram i bagasjekontrollen ved ankomst, men ikke noe probelm.

Øivind
    Sist endret av OIH; 03-08-2012, 12:20. Reason: typo

Legg inn en kommentar:

• Kodos
    startet et emne Dykking og ferie med Ving

Dykking og ferie med Ving

Er det noen som har erfaring å reise på tur med ving og har hatt med dykkeutstyr?

Har reist en del rundt og aldri hatt problemer med å ta med en ekstra bagg med utstyr i mot betaling. Men denne gangen har vi bestillt tur til tenerife med ving. Og vi sliter med å få lov til å ta med utstyr. Det er fullt mulig å bestille plass til golfutstyr eller legge på 5kg på bagasjen. Men det var ingen post å krysse av for dykkeutstyr. Ringte ving for å høre men de kunne ikke svare noe mere enn at det kostet 9€ pr kg. Da blir det rimelig dyrt å ha med utstyr for to.
    Det de kunne gjøre for oss var å sende en fårespørsel til flyselskapet om vi fikk lov til å ta med en ekstra bagg også fikk vi bare møte opp på reisedagen for å se om den fikk lov til å bli med(?). Hva slags service er det?

Jeg er fullt klar over at det ikke er ving sine fly men at de leier inn fly fra et flyselskap. Men det må være mulig å svare oss på om vi kan få det med eller ikke. Og hvordan vi bestiller plass til utstyret. Jeg tviler på at vi er de eneste på hele flyet som har lyst til å dykke. Og tvil enda mere på at vi er de første som spør om dette. Vi fikk heller ikke noe direkte nr til flyselskapet selv om vi har sendt mail om det og ringt for å få tak i det fra ving.

Er det noen som har samme erfaring? Evt hvordan fikk dere med utstyr på en ving reise?

Kim
Arbeider...
X