Mvh oao
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Dykking på Kreta.
Collapse
X
-
Re: Dykking på Kreta.
Har dykket der nede selv tidligere, og ksn bekrefte at det ikke er mye liv. Men det er utrolig væravhengig hvor du får dykket på øya.
Nordsiden er best synes jeg, men også mest værhardt og vanskeligst å komme ut med båt til de gode stedene med grotter etc.Medlem av Nedre Buskerud Konjakk & Tjuvfiskerlag
Comment
-
er generellt lite liv i middelhavet.. Har jobbet paa Omega divers i Kalives (20 min fra Chania) som Divemaster i 2 mnd naa. det mest populaere dykket her nede er The elephant cave. Elephant cave er et bra dykk, men er du ute etter en dykkeferie saa er nok hellas litt kjedelig.
les mer paa www.omegadivers.com
stianSist endret av stiska; 03-08-2012, 13:28...Don't let it end with a bend..
Comment
-
Jeg var nede for noen uker siden og dykket med Nicos hos Chania Dive Center. Han kan catre til alt fra sportsdykkere til Trimix Dykkere og er en av de mer proffesjonelle jeg traff. Vi leide bil og var rundt hele øyen.. Skulle jeg dykket igjen på Kreta nord så måtte det blitt med Chania dive center. Mine observasjoner var at sørkysten var med idyll. Men som andre sier her så er det ikke så mye å kikke på der nede.. Litt huler og forskjellig.Er ikke vanskelig. Bare ser sånn ut.
Comment
-
Nær Chania er de beste dykkeområdene halvøyene Rhodopou og Gramvousa. Grunnen er til dels steinete, og det er der det fins ting å se.
En liten dykkebutikk i Kissamos kan gi mer info. Hyggelig innehaver.
Området fra Paleochora på sørkysten til Elafonisi er også steinete og spennende, men man må 100 meter ut eller mer for å se variasjon i dyrelivet.
Comment
Comment