Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilder og video fra en nydelig dykkehelg!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Sv: Bilder og video fra en nydelig dykkehelg!

Hvis noen har link til dokumentasjon på dette (sensitivt skinn på breiflabb) er jeg interessert. Dessuten er jeg også hjernekirurg, rakettforsker, psykolog, barnelege, snekker, rørlegger, mekaniker, filosof, entolog, kiropraktor og barnepedagog.

Comment

Originally posted by tel003 View Post
      Hvis noen har link til dokumentasjon på dette (sensitivt skinn på breiflabb) er jeg interessert. Dessuten er jeg også hjernekirurg, rakettforsker, psykolog, barnelege, snekker, rørlegger, mekaniker, filosof, entolog, kiropraktor og barnepedagog.
      Det er vel ikke no! Alle som har kjærring, unger, stasjonvogn og hus eller leilighet bekler alle tittlene du beskrev

Comment

Originally posted by myhre View Post
        Jeg tror vi lar den ligge der, så slipper vi mer "filosofisk babbel" & synsing. ;D
        Den er god

EDIT: måtte bare endre en feilslått smiley

Comment

Originally posted by tel003 View Post
          Hvis noen har link til dokumentasjon på dette (sensitivt skinn på breiflabb) er jeg interessert.
          Leste noen artikler vedrørende dette i kurset "Etikk & velferd for marine organismer" ved UiB i sin tid. Artiklene ligger sikkert i en boks i kjelleren (skal se om jeg får gravd opp disse en dag), men har ikke klart å gjenfinne disse på nett.

Erfaringer gjort via Akvariet i Bergen sier det samme. Jeg har hørt at Akvariet i Ålesund også har gjort slike erfaringer. Kom også over et sitat fra Rudolf Svendsen der han har gjort de samme erfaringer:

"Fisk som breiflabb f.eks. tåler ingen ting. Jeg har fanget endel breiflabb til akvariet her på Hundvåg. Ikke tatt i dem i det hele tatt men lost dem inn i en glatt plastsekk og alikevel dør de etter en kort stund p.g.a. sopp og bakterieangrep. Jeg tror faktisk at en breiflabb kan dø kun av at en dykker tar den i halen en eneste gang." (Les hele saken - som omhandlet "Catch & Release" - her)

-Fredrik Myhre-
          www.fredrikmyhre.webs.com

We must protect Mother Nature for our children, grandchildren and children yet to be born.
          We must protect Mother Nature for those who can't speak for themselves
          such as the birds, animals, fish and trees.

-Qwatsinas

Comment

• Re: Bilder og video fra en nydelig dykkehelg!

Når jeg ta breiflabb, så bruker jeg kun kniv til å avlive den. Det du må gjøre er: du ligger deg rett over breiflabben og så tar du tak rundt kjeften på den med begge hendene. tomlene på opp siden og resten av fingrene på undersiden av kjeften. Når jeg har fått kontroll på den, så stikker jeg kniven i den og avliver den. For å slippe å svømme rundt med den, så fester jeg ett 30m langt tau i den. Så fyller jeg kjeften med luft. Når du da slipper den, så fyker den opp til overflaten. Nå fester du tauet i en D-ring, og så dykker du videre!

Comment

• Re: Bilder og video fra en nydelig dykkehelg!

Originally posted by erfarensolodykker View Post
              Når jeg ta breiflabb, så bruker jeg kun kniv til å avlive den. Det du må gjøre er: du ligger deg rett over breiflabben og så tar du tak rundt kjeften på den med begge hendene. tomlene på opp siden og resten av fingrene på undersiden av kjeften. Når jeg har fått kontroll på den, så stikker jeg kniven i den og avliver den. For å slippe å svømme rundt med den, så fester jeg ett 30m langt tau i den. Så fyller jeg kjeften med luft. Når du da slipper den, så fyker den opp til overflaten. Nå fester du tauet i en D-ring, og så dykker du videre!
              Da er "erfarensolodykker" utestengt fra videre posting på Dykkesiden grunnet "trolling" både i denne tråden og i sin egen tråd om "solodykking med skredsøker", - som ble flyttet til vårt forum for "Vitser og morosaker" før posteren i dag ble utestengt.
              Avgjørelsen er tatt av forumeier og undertegnede i fellesskap.

Mvh.
              Dag Deberitz
              admin/global moderator på Dykkesiden.
              mvh
              Dag Deberitz, Færvik, Tromøy, Arendal- dagbritz(krøllalfa)online.no

Comment

Arbeider...
              X