Announcement

Collapse
No announcement yet.

jeg skal til sharm neste uke! hjelp??

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• jeg skal til sharm neste uke! hjelp??

heisann,, da jeg stikker til sharm neste uke, så luer jeg på litt av hvert..

vel, jeg vil jo selvsagt dykke, men lurer litt på evt pris med å leie utstyr og dykke rett fra stranda..

hverken jeg eller noen i mitt reisefølge har ubegrensete midler å bruke så vi er litt rema 1000 dykkere.
    iallfall i denne omgang..

så det var prisen da. skal jo bo på sharm reef.

også var det en ting til..
    jeg satt i går og tittet på utuben og der var det en film med tigerhai og det var filmet i sharm...
    så jeg kjente jeg blei litt andpusten av tanken, greit jeg har sett sharkwater og vet at haien er min venn etc, MEN jeg så JAWS som liten guttunge og det har aldri slipt taket, og jeg klarer til og med å forestille meg haiangrep i min lokale ferskvannsfjord også.. ja, jeg vet- MEN oki så gjør jeg det da..

så, selvsagt vet jeg alle statistikkene, men alikevel så føler jeg at jeg kommer til å dø, enten ved å bli spist av hai. eller å krasje med ett fly fullt av fotballsupportere, noe jeg ville funnet akkurat passe ironisk..

så, behøver jeg være redd for å svømme liutt langt ut ogg snorkle, hva gjør jeg om det kommer en hai, ?
    og slike ting er minst like viktig som å vite prisen på leie av utstyr..

jada, jeg vet det er flaut ulogisk og idiotisk å spørre etter dette, men hallo noen svakheter må man jo ha..

dessuten, er det noen med tips til "billige" dykkersentre, evt stedsnavn- og kanskje ett dykk i ett bur MED en tigerhai hadde kurert meg? er det dyrt?
    hva og hvor er sjansene for å treffe på en hvalhai noe som jeg så gjerne skulle oppleve..

og ja,, selvsagt.. delfiner.. noe jeg må passe på. hvor får jeg snorklet med de? evt??

jada, her ligger jeg klar til hugg, men det er for lettvint å si jeg er dum, det vet jeg fra før..

takker for alle innspill og tips!!

koser meg under vann...

Sv: jeg skal til sharm neste uke! hjelp??

Sjekk ut denne tråden.

http://www.dykkesiden.com/forum/inde...3702#msg403702

Sjekk ut prislista til Emperor, de har lave priser.

http://www.emperordivers.com/prices/sharm2010.pdf

Tror ikke du vil treffe tigerhai i Sharm, og heller ikke delfiner.

mortenscuba
    Morten Pettersen
    PADI MSDT 502577
    Tel: +47 90982466
    mortenscuba@hotmail.com

Comment

Husk på at Oksehodehai/ Bullshark/ Zambesihai kanskje er den haien som har hatt flest mennesker på menyen, og at den mer enn gjerne svømmer i ferskvann, og tidvis er sett mange mil oppover elver eller i innsjøer... ;D

Ellers, om hai oppfører seg truende (dvs ikke bare svømmer rundt, men inntar litt merkelige kroppsfasonger, og ellers blir litt nærgående), så bør du holde deg nær bunnen eller revet. Det har i senere tid blitt rapportert om haiangrep, og aggressive haier ute ved enten Daedalus eller Brothers (husker ikke i farten), men det er langt ute.
      http://www.divernet.com/Training/lea.../netdiver.html

Comment

det er bra det er demning opp til fjorden her da..

har sendt en mailforespørsel til emperoro, og venter på pris fra de,

lurer på om jeg bør ta med regulator, og om de bruker DIN eller YOKE der nede..

http://www.youtube.com/watch?v=4TtjehtS-bc
        det var denne som jeg ble litt stressa av å se..
        koser meg under vann...

Comment

Originally posted by torbjørnvaldres View Post

lurer på om jeg bør ta med regulator, og om de bruker DIN eller YOKE der nede..
          De jeg har dykka med i Sharm har hovedsaklig DIN-karaner men med sukkerbit så man kan bruke yoke på de også,
          jeg har ikke hatt problemer på de 10 gangene jeg har vert der med DIN-ventiler.

Originally posted by torbjørnvaldres View Post
          http://www.youtube.com/watch?v=4TtjehtS-bc
          det var denne som jeg ble litt stressa av å se..
          Der ville jeg også blitt stressa, men er misunnelig på han som filma, må ha vert en skikkelig opplevelse.

Ser også du spør etter hvalhai, har sett den en gang i Sharm under dykk, og dagen etter fra båten, dette var i Juli-08 og sjansen er størst om sommeren da det blir "for varmt" i det sørlige rødehavet for de og.

Delfiner ser man ganske "ofte" fra båten men skjelden under dykking, har faktisk sett delfiner under snorkling i Sharm, var faktisk opplevelsen som fikk meg til å begynne å dykke, men det en nok mest flaks å få se delfiner under snorkling.
          --

Jan H

Comment

sendte mail til emperor og de svarte med at om jeg ville dykke fra stranda så måtte jeg leie en guide til 50 euro dagen??'

wth..

ser ut som jeg må lete litt etter andre sentre..

jeg er fornøyd jeg om jeg får dykke fra stranda, men ikek f om jeg skal betale 50 euro til en kar for at han skal holde meg i hånda..

gode forslag?
            koser meg under vann...

Comment

Tviler på at du får dykket på egenhånd i Sharm. Mulig du får det billigere enn 50 euro dog

Comment

Du burde vel helst dykke i Dahab da. Der er det meste av dykkingen landbasert, og billigere enn i Sharm

Comment

dahab. er det langt fra sharm?
                  koser meg under vann...

Comment

Har ikke vært der selv, men tror det er litt over en time med bil, nord for Sharm

Comment

Er visst ikke alle taxier i Dahab som får kjøre inn i Sharm, men det ordner sikkert dykkesenteret for deg. Vi betalte en 2-300 for taxi om jeg ikke husker feil. Og ja, tar ca 1 time. Kan anbefales, mye mer avslappende enn Sharm.

Comment

Haier er søte! Har en flott video av meg selv og en Tigerhai på Tiran, men jeg så dessverre ikke haien. Kameramannen lå ti meter under oss, og filmet det som så på oss uten av vi så dem ;D

De fleste blir faktisk mindre redd hai, av å se hai. Det er fantasihaiene som er skumle, ikke de du kan se.

Dykke fra land i Sharm er ikke spesielt billig, og på de fleste strendene heller ikke spesielt bra. Jeg ville skrapt sammen penger og tatt en dag på båt med f. eks Emperor, og så heller snorklet på stranden resten av ferien. Har du råd til to dager er det selvsagt bedre.
                        http://www.flickr.com/photos/haraldr...7600000795849/

Comment

ok , jeg har fått noen svar nå, så de ser ut til at man bør ta en båttur ja..

bly og flaske er integrert i prisene dems, så å ta med reg og bcd, abc og comp, så holder det med å leie en våtdrakt til den dagen..
                          koser meg under vann...

Comment

Arbeider...
                          X