Announcement

Collapse
No announcement yet.

Julen i Dahab

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Kåremand
    replied
    Sv: Julen i Dahab

Det er jo mange fine hoteller, men for low-budget har jeg brukt Bisbishi noen ganger. Passer fin for meg. Lagunen ser dyr ut og kjedelig. Fra broen og nordover er det mye masing og mere natteliv. Det eneste dykkesteder som desidert er i Dahab er Lighthouse. Ellers er det snak om kjøring ut av byen ml 10 og 30 minutter. Jeg har brukt Sphinx Divers og er fornøyd med de. Er ikke så kravstor heller. Men alt har nå funket bra med sjåffører og guider og god tidevannsplanlegging.
    Jeg har på ingen måte undersøkt andre utbydere enn de jeg har nevnt her. Har rejst nok til at jeg ikke trenger å skulle maksimere hotellet eller minimere utgifterne for den siste perfekte foldning av håndkle på velkommen-sengen - eller de siste fattige kroner som spiller nul rolle i den store sammenheng. Dykkingen i Dahab er fin, og jeg tror de fleste folk dernede har mye erfaring med å sluse oss turister gjennom systemet. Mye mindre stress i Dahab enn i Sharm sier alle de jeg har hørt med!

Legg inn en kommentar:

• leolsen
    replied

Originally posted by kjattrik View Post
    Gleder meg stort til dykking med utgangspunkt i Dahab i Desember. Har ikke vært her på denne tiden før og skjønner av alle som har skrevet om Sharm at 5 mm våtdrakt m/hette er å anbefale. Var heller ikke klar over at det var kalde vinder - er det fleace-jakke og ullsokker om kvelden???

Er det noen som har erfaringer med hvor det er greit å bo? (vi har fly-bilett, men ikke bestilt bosted enda). Har fått tilbud på Swiss Inn, men ser at dette ligger i Lagunen og det er vel best for surfere, ikke for oss som vil snorkle fra stranden?

Vil gjerne ha et fint sted med god standard, men være i nærheten av der dykkingen skjer. Da virker det som om området Masbat kanskje er det beste? Noen som har anbefalinger om gode bosteder der?

Jul i Dahab

Hei

Kan anbefale http://www.inmodivers.de/. Der kan du selv velge "romtype" etter størrelse på lommeboken. Maten som serveres der er som Dahab generellt. De arrangerer også dykketurer og har utstyr for utleie. Kort vei inn til sentrum av Dahab dersom man ønsker en kveldstur og se på "livet".
    Dersom jeg ikke husker feil så kan de ordne med transport til/fra flyplass mot en liten avgift.

Alternativt så er http://www.reef2000.com/index_1024.asp en fin plass å bo, men dette er på utkanten av sentrum (mellom Dahab sentrum og blue hole). De har også utstyr for utleie dersom det er ønskelig.

Leif Kristian

Legg inn en kommentar:

• Caramella
    replied

En varm jakke er lurt å ha om kvelden. Ullstrikk eller fleece. Ullsokker er og deilig.

Camilla

Legg inn en kommentar:

• ! Steinbit
    replied

???

Legg inn en kommentar:

• UV
    replied

Har akkurat komt hjem fra El gouna, de fleste kveldene gikk greit. Men et par kvelder hvor jeg ønsket jeg hadde tatt med en varmere genser evt jakke, det ble det. Vinden på natten kan være kald på denne tiden av året.

I sjøen var det derimot 27 grader, selvom det nok ikke varer så mye lenger.
    I Dahab bodde vi på Amanda Hotel, billig, men ikke mye strand og snakke om. Vi tilbringte liten tid på hotellet så det viktige var at det var rent og fint. Sikter du etter en høyere standard ville jeg nok valgt et annet.

Ha en fin jul i Dahab

Legg inn en kommentar:

• kjattrik
    startet et emne Julen i Dahab

Julen i Dahab

Gleder meg stort til dykking med utgangspunkt i Dahab i Desember. Har ikke vært her på denne tiden før og skjønner av alle som har skrevet om Sharm at 5 mm våtdrakt m/hette er å anbefale. Var heller ikke klar over at det var kalde vinder - er det fleace-jakke og ullsokker om kvelden???

Er det noen som har erfaringer med hvor det er greit å bo? (vi har fly-bilett, men ikke bestilt bosted enda). Har fått tilbud på Swiss Inn, men ser at dette ligger i Lagunen og det er vel best for surfere, ikke for oss som vil snorkle fra stranden?

Vil gjerne ha et fint sted med god standard, men være i nærheten av der dykkingen skjer. Da virker det som om området Masbat kanskje er det beste? Noen som har anbefalinger om gode bosteder der?

Jul i Dahab

Arbeider...
X