Announcement

Collapse
No announcement yet.

Første dykk i Thailand, Phuket, Karon bech, kanskje... gi råd om dykkesenter

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Første dykk i Thailand, Phuket, Karon bech, kanskje... gi råd om dykkesenter

hei, jeg skal til thailand om noen få dager og ble anbefalt av moderator Andreas om å spørre dere her om litt råd angående dykking. Dette vil bli mitt første dykk, så alle råd er verdt gull. Jeg skal til Phuket - Karon bech. så hvis noen har noen råd, erfaringer eller anbefalinger så hadde det vært fint. Dette gjelder spesielt om det er noen senter som er bedre en andre?

:=)

EDIT: La inn sted i Thailand i overskrift.

SV: første dykk i thailand, kanskje...råd

"Aldri" hold pusten, vær grei mot lokalbefolkningen og ikke rør fiskene. Med de rådene i bakhodet bør du komme langt, flere steder enn i Thailand tilogmed. Å ja, for all del: DYKK MANN!
    When the going gets weird, the weird turns pro

Comment

SV: første dykk i thailand, kanskje...råd

Gled deg..

Comment

SV: Første dykk i Thailand, Phuket, Karon bech, kanskje... gi råd om dykkesenter

Jeg hiver meg på lykkeønskninger om god tur nedover idag! Håper og regner definitivt med at du får deg OWD-lappen og noen dykkeopplevelser for livet. Hvis det er meldt regn er det jo like greit å holde seg under vann

Her er senteret MIF tenker på å bruke:
        http://www.sunrise-divers.com/scuba_....php#openwater

Noen som har erfaringer eller bedre forslag?

A.

DKTV, Hot Rod Underwater Exploders (HRUEx) og æresmedlem i "vi som ikke lukker drakta klubben", og første dykker av gullbamseordenen

Comment

SV: Første dykk i Thailand, Phuket, Karon bech, kanskje... gi råd om dykkesenter

Lykke til med ditt første dykk! Jeg skal selv til Thailand (Khao Lak) 26. nov. Blir værende i 3 uker. Prøv å få med deg en tur ut til nasjonalparken Similand Islands. Ligger noen timers båttur fra Phuket. Har ikke vært der selv, men hørt mye bra om det. Skal selvfølgelig dit når jeg reiser nedover. ;D
          Men her har du i hvertfall en link til flere dykkesentere (bare scroll deg ned til "Phuket"): http://www.gotoasia.no/Diveshop_Thailand.htm#Khao%20Lak

Comment

Lykke til, og god fornøyelse. Jeg har ved flere anledninger brukt Scandinavian Divers, og kan anbefale dem. Prøv å få lagt inn en tur til Similan Islands mens du er der. Du vil ikke angre. Har selv vært der 3 ganger, og skal tilbake igjen. Vidar Starion hos Scandinavian Divers er kjempehjelpsom og kan tilrettelegge kurs/liveaboard for deg så du får en tur du aldri vil glemme

http://www.diving-phuket-thailand.com/

Comment

Jeg tok selv padi owd hos Scandinavian divers i thailand (phuket) og var veldig fornøyd..
              øya racha yai er helt klart vært ett dykke besøk!
              Daniel H

Comment

Hei!
                Kom hjem fra Phuket for en uke siden,tok mitt open water der.
                Det jg kan si er GLED DEG! Jg har blitt helt hekta,det er så fantastisk mange plasser og dykke der nede.
                Jg e sykt missunelig,vil tilbake!
                Ikke nøl og hiv dg med på masse turer,billig er det oxo!
                Lykke til ;D :banana:

Comment

8)

Blei egentlig veldig misunnelig no. Bruk gjerne anbefalte dykkesenter. Vet ikke om de holder til på Karon Beach men det gjør South Siam Divers.... Vet ikke noe om dem som dykkeinstruktører men som arrangør av turer og dykking på Similian får de godkjent+. Gled deg til dykking og hvis det blir tid til et par dger på Similian kan dette anbefales.

Skal selv til Thailand 5. januar men skjønner jo nå at Hua Hin ikke er dykkingens mekka??? Har i alle fall ikke funnet noe spennende om dette området.

God tur!!!

Comment

Arbeider...
                  X