Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tisler - lett bris. Noen som kjenner forholdene?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Tisler - lett bris. Noen som kjenner forholdene?

Noen som kjenner forholdene rundt Tisler godt?
    Søndag er det spådd lett bris 7 m/s fra sør østlig retning.
    Hvordan er da forholdene for å dykke der, og reise ut med en askeladden 15 fots båt?

SV: Tisler - lett bris. Noen som kjenner forholdene?

Originally posted by Erik_Oslo View Post
    Hvordan er da forholdene for å dykke der, og reise ut med en askeladden 15 fots båt?

En overlasta 15 fots Askeladden i 7 m/s der ute? Eh.... Nei, nei, nei!

Comment

Var der i sommer for å dykke : det blåste opp til liten storm i løpet av to til tre timer ca 24 s\m og en bølge høyde på ca fire til fem meter . vi var der med en 60fot fiskebåt plus en snekke på 28 fot , Det ble ikke en kose tur til bake til skjærhalden . Hilsen Bernt H

Comment

Det er meldt kuling fredag og lørdag, så det går nok noen greie dønninger der ute også. Hva med å sjekke om FSD har en tur til helga og bli med dem? Venus tåler litt bølger. Ikke sikkert de skal til Tisler, men det pleier å være fine turer uansett.

Stein :-)

Comment

Originally posted by Kompressor View Post

En overlasta 15 fots Askeladden i 7 m/s der ute? Eh.... Nei, nei, nei!
          Hvem har sagt vi har en overlasta askeladd? Vi har da ikke bare en båt?! Konstruktiv tilbakemelding... neppe! :

Trulten: Har forstått det kan være litt værhardt der ute ja! Takk for tilbakemelding!

Stein: Kuling?! Lett bris i følge mine værvarsler, altså nrk... Hvor har du sett at det er spådd kuling?

Comment

En 15 fots Askeladden, slik du oppgir i innlegget ditt, er pr definisjon overlastet med to dykkere + utstyr i alt annet enn stille vann. Hvordan skal jeg sterkt og klart få fram at det er galskap å reise rundt i noe slikt der ute på denne tiden av året alene, og med 7+ m/sek vind og gamle dønninger i tillegg?

Comment

Stein: Kuling?! Lett bris i følge mine værvarsler, altså nrk... Hvor har du sett at det er spådd kuling?
              Værmeldingen på nrk.no akkurat nå:
              Varsel for Østfold

I dag og morgen: Kysten: Nordøstlig frisk bris, 10 m/s. Fredag nordøstlig liten kuling, 12, fra sent fredag ettermiddag opp i stiv kuling, 15.

Mye det samme de sa på dagsrevyen i går. Har ikke sett TV i dag.

Jeg har hytte med utsikt til Tisler (omtrent ihvertfall, Akerøya er litt i veien). Tro meg, det skummer godt der ute nå. :drukner

Stein :-)

Comment

Hehe... jeg tror deg! Det var det jeg var redd for også!
                Da blir det nok dykk i indre oslofjord denne helga også! Og rib ved en senere anledning ut til tisler!

Takk for info!

Comment

Den nye norske værsiden www.yr.no sier følgende:

http://www.yr.no/sted/Norge/%C3%98stfold/Hvaler/Tisler/

Pål Oliver Kristiansen
                  http://www.paal-oliver.com
                  http://cornix.no

Comment

Hvem har sagt vi har en overlasta askeladd? Vi har da ikke bare en båt?! Konstruktiv tilbakemelding... neppe!
                    Det var etter mitt syn en meget konstruktiv tilbakemelding du fikk der. Askeladden og Tisler i det været det har vært og er en særs dårlig ide. Lukter redningsskøyta Elias lang vei

Comment

Det er viktig å merke seg at det de siste dagene har blåst fra nord og at det vil dreie til østlig.

Dette betyr at det ikke vil være dønninger fra syd i fjorden.

Sterk krapp sjø og vind som gjør det ubehagelig å være utaskjærs.

Samme vindstyrke fra syd vil også føre med seg dønninger som starter i Danmark og garantert vil være til stort ubehag.

Hvis det ikke blir for guffent å komme seg ut til Missingene så vil havna være i le og dykking ut "kløften" retning Hollenderbåen vil sikkert være fint, men planlegg å komme i le i kløften før du kommer opp til overflaten igjenn.

Når det gjelder Tistler. så er vinden antatt å komme fra Hvaler eller Herføl.
                      Uansett er dette såpass langt ute at jeg ikke vil anbefale dykking såpass langt ute når det er meldt 7 ms.
                      Dreier denne sydlig i tillegg blir det raskt ganske utrivelig der ute.
                      Leder i Tønsberg Dykkeklubb
                      Sjekk undervannsbildene mine på
                      http://community.webshots.com/user/jonbruu

Comment

Det kan være litt værhardt der ute ja.. :/
                        Har lekt litt med tanken selv, men det blir Missingene tenker jeg. Vind fra nord.. Da er det klart vann der ute igjen da

Comment

Hei.

20. oktober har Fredrikstad sportsdykkere krabbetur til Tisler. Se på vedlagte link:

http://www.fsd.no/index.php?mod=one&...1625a492c9ddb0

/Elin

Comment

Arbeider...
                          X