Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feriesteder med greie/gode dykkemuligheter

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Feriesteder med greie/gode dykkemuligheter

Som overskriften sier så er jeg på utkikk etter "vanlige" feriesteder der det er mulighet for grei, eller aller helst bra dykking i området 0 - 40 meter. Skal bare være borte en uke så Thailand og lignende steder som ligger så langt unna er utelukket.

Planene var spikret for en uke i Egypt, men etter å ha blitt rådet til å ikke dra dit med spebarn er dette valget forkastet.

Så om det er noen som vet om steder der det går an å kombinere vanlig ferie og dykkeferie på en harmonisk måte, så er de hjertelig velkommene til å komme med innspill

Gjerne med link til dykkesenter og anbefalte hotell/resorter!

Mvh
    Walle
    Mvh E.W.

SV: Feriesteder med greie/gode dykkemuligheter

hvor gammelt er barnet ditt?

Comment

Kommer til å være 9 månder når vi skal avgårde

Walle
      Mvh E.W.

Comment

De fleste dykkesentre på "feriesteder" tilrettelegger ikke så mye dypere dykking, og har stort sett aldri utstyr for dette til utleie heller. De forutsetter dessuten gjerne at du kjøper "full pakke" for å få leie utstyr av dem, dvs båttur m/guide m.m. Det er ofte like greit. En DM blir gjerne med ned og viser fram det som er å se. Men regn med maks dybder på 18-25 meter. De har vel sett nok "feriedykkere" i aksjon til å gjøre noe annerledes vil jeg tro

Middelhavet er kjedelig å dykke i, og dessuten ikke så tilgjengelig om vinteren hvis det er da du vil reise. Mitt forslag er en av kanariøyene for en ukestur midt på vinteren. Tipper det er helt greit og alle i familien blir happy.

Comment

Det finnes, SOM DU VET, atskillige fine steder i Kroatia (eks. Dubrovnik i syd)

Fint klima, (IKKE FOR VARMT), forholdsvis billig å dykke, rimelig overnatting og ikke minst rimelig å spise! Reise til/fra er heller ikke så høggande dyr. Finnes flere alternativer, og jeg vet også at du er en "støver" til å søke deg fram på nettet Emil!

Du kan også låne boka jeg har som er skrevet av en av landets mest framstående dykkere, Ivana Ostolic´ som forteller om landets beste dykkesteder, fra syd til nord!
          Den er skrevet på tysk, med masse flotte tegninger og bilder men skulle vel være overkommelig likevel?

ET alternativ er å alliere seg med en av de mest aktive klubbene der nede og være med den på noen turer, samtidig som dere innkvarterer dere i et lite pittoresk hotel nær sjøen, klubbhuset, dykkesenteret. Jeg har forbindelser fra gamle dager nedi der jeg, god tid og kan kanskje hjelpe deg med noen kontakter i så måte?

Hils fruen og eders charmante børn!

Dag
          mvh
          Dag Deberitz, Færvik, Tromøy, Arendal- dagbritz(krøllalfa)online.no

Comment

vi var i hurghada med en 6 mnd gammel baby i fjor og det gikk kjempe fint...
            annbefaler og dra ditt med små barn jeg da....

Comment

Originally posted by seagirl View Post
              vi var i hurghada med en 6 mnd gammel baby i fjor og det gikk kjempe fint...
              annbefaler og dra ditt med små barn jeg da....
              Største problemet med spebarn i Egypt sier visst ekspertene er følgende:
              Varmen, fremmed bakteriflora og faren for å få i seg sådane som ikke er bra for den lille. Og skulle man være uheldig i så måte er det ikke heeeeeelt samme sykehusstandarden hverken i Sharm eller Hurghada som den vi er vant til i gamlelandet. Spebarn skal være mest utsatt i så måte!

Selv om det oftest går bra både for barn og voksne, har jeg selv både opplevt og sett det motsatte. For 3 år siden ble mer eller mindre alle av vår gruppe sterkt angrepet av slemme bakterier som gjorde deler av ferien til et helvete. En kompis besvimte på vei hjem og ble kjørt rett til Lørenskog Krankenhaus når vi landa på Gardermoen.
              mvh
              Dag Deberitz, Færvik, Tromøy, Arendal- dagbritz(krøllalfa)online.no

Comment

Arbeider...
              X