Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dykke i Grado, italia?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Dykke i Grado, italia?

Hei!

Er det noen som vet om dykkemuligheter ved Grado, nord øst i Italia? Er det noen dykkesentere i nærheten?

jeg reiser på lørdag, så håper på noen råd!

Hilsen Even

SV: Dykke i Grado, italia?

Grado er definitivt IKKE et sted jeg hadde dratt for å dykke. Ligger helt innerst i Adriaterhavet, med lagunen på innsiden og en meget traffikert havn ved Trieste i øst. Du kan ta med deg dykkermaska og svømme litt rundt å se på den gamle romerske bymuren (eller restene av den) på utsiden av dagens strandlinje. Bortsett fra det er det ligge på stranden og spise Gelato som gjelder her. Langgrunt, sandbunnete og ikke veldig bra sikt.

Uansett er det sikkert folk som dykker her, så noe kan du nok finne hvis du leter litt rundt. Ta med ordbok, for det er italiensk, friolano (lokalt språk), evt tysk som snakkes best. Engelsk er så som så...

Hadde det vært meg, hadde jeg latt svømmeføttene bli hjemme og spist god mat, drukket vin, varmet skrotten og kanskje kjøpt meg en dress eller to, samt en tre-fire par sko.

Comment

takk for tipset, er mulig jeg gjør det!

Men du vet ikke tilfeldigvis om det finnes noen dykkerbutikker i nærheten?

Tenkte å se meg etter noen skikkelige backup lykter!

vet at halcyon italia holder til i Trieste, tar kanskje turen dit

Even

Comment

Grado er en litt sånn posh badeby. De har mye seilerklær og slike ting, men jeg har aldri sett noen dykkerbutikker. Nå har ikke jeg vært nede i marinaen og inne på båtslippområdet, så jeg kan ta skammelig feil. Trieste kan være et bra tips i så måte. Mye større by. Monfalcone ligger øst for Grado ved havet og kan også ha noe. Du får forhøre deg.
        God tur

Comment

Arbeider...
        X