Er det noen som vet om et sted der det er mye fisk? Virkelig masse fisk mener jeg. ;D Helst ikke mer enn en og en halv times kjøring fra oslo området. Merk også at det må være dykk som passer for nybegynner kun med OWD
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Sted med masse liv
Collapse
X
-
SV: Sted med masse liv
Det var ikke småtteri du stilte til krav... Fiskedisken på Ultra er det eneste jeg kan komme på som har MASSE fisk
Prøv å ta deg en tur med Tjøme & Nøtterøy Dykkeklubb. Ute på Tjøme/Hvasser/Færder bør det gå an å se litt fisk. Lenger inn i fjorden er det vel ingen steder med MASSE, men flere fine plasser som byr på et variert liv - også svømmende utgaver.
Mvh Christian
-
Takker for tipset:-) Skjønner at MASSE fisk er et hardcore krav ja, he, he. Har bare blitt så facinert av fisk den siste tiden. Kunne egentlig bare tenkte meg å... ja, svømme i fisk! Får vel dra på meg utstyret å slenge meg i fiskedisken på Ultra......... ;D
Comment
-
Hvis du ikke kan rokke litt på kravene til at det skal være nærme Oslo har du nokk et problem, men hvis du gjorde som jeg og forloveden min så ta en tur til vestlandet!
Vi var i Bud rett nord for Molde i helga (har familie i Molde) og dykket med Bud Dykkerklubb. De to dykkene vi fikk på søndagen hvor det var lite nokk vind til at vi fikk kommet oss litt ut var det faktisk utrolig mye fisk! Ikke helt like masse som i rødehavet akkurat, og i alle fall ikke det mangfoldet av arter. Men det var skikkelig mye fiske der, og skikkelig gøy å svømme rundt blandt dem!
Så meld deg inn i en klubb som reiser til slike steder og bli med på det. De fleste klubbene gjør vel det minst et par ganger i året.
Anders
Comment
-
Originally posted by Followme View PostEr det noen som vet om et sted der det er mye fisk? Virkelig masse fisk mener jeg. ;D Helst ikke mer enn en og en halv times kjøring fra oslo området. Merk også at det må være dykk som passer for nybegynner kun med OWD
Men sånn sydentilstander er sjelden. Jeg opplevde det på Muren engang - fantastisk mye liv! Og jeg svømte faktisk inn i en stor stim av småsei på ytterryggen fra IDP'en på Sjøstrand for en ukes tid siden - det var moro. Og for noen uker siden hadde vi et dykk med MASSE fisk rundt stupebrettet på samme sted. Mye småtorsk, men mest inntrykk gjorde en GEDIGEN gylte - må ha vært minst 60cm. Ellers bruker jo Sjøstrand å være nokså dødt. Så man kan ha flaks :-)
A.DKTV, Hot Rod Underwater Exploders (HRUEx) og æresmedlem i "vi som ikke lukker drakta klubben", og første dykker av gullbamseordenen
Comment
-
Hydra i Gylte er et sted du burde ta turen til dersom du ikke har vært der. Mer perfekt undervannsmiljø for begynnere og viderekommende tror jeg neppe finnes i Oslofjorden.
Der finnes det lysløype under vann, masse "tam" torsk, krabber, hummer, anemoner, sjøroser, sjønelliker og en haug med fisk jeg ikke vet navnet på. Det er registrert over 100 dyrearter der.
I det siste har jeg kunne svømme med et solid antal fisk oppå skjæret som er der.
Beste med stedet, er at der er et dykkesenter med de fasiliteter det innebærer. Sikten er varierende, og i de siste dagene har jeg kunnet ligge på 15m og tydlig sett overflaten.
Husk grillpølser dersom det er fint vær!!Dype samtaler, er de beste samtaler
Comment
-
Jeg har aldri sett så veldig mye fisk i Oslofjorden jeg... :-\\
Mulig jeg har hatt uflaks da, men jeg opplever at det er mye mer liv å se under et tilrettelagt nattdykk i Mjøsa enn noe sted i Oslofjorden. Og ikke til forkleinelse for Oslofjorden, for særlig Drøbaksundet og Ytre Oslofjord vestsida er absolutt bra dykkemål. -Men kanskje ikke noe reisemål for dykkere bosatt på Vestlandet akkurat...
Båt er tingen, og områdene rundt og innenfor Færder er stedet
Comment
Comment