Announcement

Collapse
No announcement yet.

dykking på Kypros!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Bårdd
    replied
    SV: dykking på Kypros!

Kom hjem fra Kypros i dag. Mesteparten av dykkestedene på Kypros er dessverre relativt kjedelige. Ville ikke brukt mye tid og penger på de vanlige dykkene som går fra land.

Men Kypros har Zenobia og da er det meste tilgitt likevel. Zeniobia er en svenskbygd ferge som led samme skjebne som Gustav Vasa og hurra for den Svenske båtbyggertradisjonen. Vraket ligger på mellom 20 og 40 meter. Det er 176 meter langt og 20 meter bredt. Livet rundt Zenobia er i tillegg 10 ganger bedre en det du kan vente deg andre steder, da stedet er fredet for fiske. Massevis av grouper, barracuda, jacks og andre fisker. Men først og fremst er vraket et kjempedykk med sine trailere som ligger strødd i og rundt båten. Zenobia er absolutt ett av mine yndlingsdykk selv i forhold til Rødehavet.

Jeg har flere ganger dykket med Qdivers i Aya Napa. De er gode, har meget bra utstyr og i tillegg av de rimeligste. Jeg dykket med dem nå også selv om jeg bodde i Protaras. De henter og kjører tilbake gratis.

mvh

bårdd

Legg inn en kommentar:

• skodaoct
    startet et emne dykking på Kypros!

dykking på Kypros!

Skal på ferie til Kypros(Fig Tree Bay) i midten av september. Noen som har noen gode tips ang. dykking her?
    Ville dere tatt med noe utstyr selv?
Arbeider...
X