Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sharm El Sheik

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

SV: Sharm El Sheik

Hvor var Tank Reef henne. Damn dette stedet har jeg ikke prøvd. Da må jeg jo tilbake da ;D

Andreas
    Ann far!

Comment

Originally posted by wolmak View Post
      Hvor var Tank Reef henne. Damn dette stedet har jeg ikke prøvd. Da må jeg jo tilbake da ;D

Andreas
      Hvis jeg ikke tar feil så er dette samme som Ras Peter, Egypt dumpet en del BrenGunCarriers der under 6-dagers krigen for at Israel ikke skulle få tak på de,
      Posisjonen er ca
      27°50'54.11"N
      34°17'18.13"E
      hentet fra Google Earth,
      Ligger på neset mellom bukta inn til gamlebyen og bukta der Travco marina ligger
      --

Jan H

Comment

Takk skal du ha. Der SKAL jeg nok neste gang ja!!!

Andreas
        Ann far!

Comment

Ja da var jeg tilbake etter en topp uke i Sharm.

Brukte ganske mye energi da jeg var der nede for å finne Colona.
          Virker som om de har flyttet rundt en del i det siste, og de svarte ikke på tellefonnummeret jeg hadde.
          Hadde jeg tenkt lenger før jeg dro så hadde jeg vel prøvd å finne dem på internett før jeg dro nedover, så jeg kan vel bare skylde meg selv.. :-\\
          Gav til slutt opp og brukte heller divers international istedenfor.

Pga veldig begrenset tid. Fikk jeg bare dykket to dager (ene dage checkout dive).
          Dro til Tiran, men pga mye bølger ville ikke båten gå på de beste passene for å se etter Hammerheads.

Fikk unsett noen fine dykk.. Er fornøyd..
          Men jeg skal så definnitivt få meg en tur dit igjen på en liveabord og få sett noen av de mer intressange plassene.

Uansett tusen takk for mange gode tips!
          Når det gjelder Colona divers vet jeg nå hvor de ligger. (Ca 500m fra hotellet jeg var på) For en miss :-\\

Øystein
          Øystein

Comment

Muligens litt OT men jeg skal til Egypt (Dahab)om ett par uker. Alt av priser oppgitt på div nettsider for dykking, hotell osv er i Euro.Jeg liker alltid å ha litt penger i kontanter, bør jeg da kjøpe Egyptiske... ett-eller-annet eller funker det bra med euro?

Comment

nå er det riktignok 3-4år siden jeg var i sharm, men tipper at det jeg sier nå fortsatt er aktuelt.. etter det jeg erfarte (iallefall den gang) var at de egyptiske pundene ikke var for salg i Norge.. dette tar du ut i minibank der nede.. om du vil ha med kontanter så tok de både britiske pund og amerikanske dollars da jeg var der (men jeg opplevde at jeg fikk litt hyggeligere pris på de britiske pundene DEN GANG).. du veksler disse hos en bank eller hos en av de mange lokale fyrene som gjør dette mot de egyptiske pundene.. bare pass på å gjøre dette på en trygg plass og ikke i en bakgate i Cairo el., og vær klar over begge kursene før du ev. bruker en av de lokale.. husk også at man også her kan prutte på prisene\satsene.. for sikkerhets skyld bør jeg vel anbefale å bruke bankene, enda jeg ikke fikk noen problemer..
              Dive now, work later!

Comment

Hei!

Jeg har vært i Sharm 3 ganger nå. Det og veksle annen valuta er helt ubrukeligt så lenge man kan ta ut Egyptiske pund i en minibank. Du bare lager problemer for deg selv.

Andreas

Ps. Du som ikke fant Colona. Lurer på hvilke taxisjåfører som du har truffe på der nere.
                Ann far!

Comment

Ikke vet jeg, men ingen syntes å vite hvor Colona lå..

Øystein

Comment

Originally posted by oe.elvik View Post
                    Ikke vet jeg, men ingen syntes å vite hvor Colona lå..
                    Normalt så kjenner ikke taxi-sjaførene til dykkesentera utenom de aller største, men dersom du sier du skal til "Hotel Amar Sinai" (som ligger vegg i vegg) finner de fleste frem.
                    Mener å huske det er "Motel street" gata heter.

Men selvsagt ikke den sjaføren jeg fikk på minibussen i sommer,
                    fra Ferga fra hurgada
                    til Hadaba (der Colona ligger)
                    Stoppe og spørre en annen taxi-sjafør
                    rundt hele Hadaba
                    deretter ut til flyplassen for å sette av noen andre
                    Tilbake til Hadaba og spørre seg frem for å finne et annet hotel
                    så sette av meg hos Amar Sinai og be om 50 Pund, da var det en som eksploderte.......
                    Fortalte han i en "høfflig tone" at han hadde passert i enden av gata der borte for en halv time siden, og at avtalen var 15 pund.
                    siste pasasjeren satt fortsatt på.....

Har hele turen logget på GPS, var artig å se på ruta i ettertid.
                    --

Jan H

Comment

Hei
                      Hiver meg på denne tråden.Bestilte en restplass til Sharm ( 1 uke) her om dagen. Som student i Oslo har jeg ikke fått dykka på lenge men må jo ta det opp igjen nå. Virker som kun OW er en klar begrensning.
                      Tenkte et Review hos Colona først og så enten
                      1. AO kurs
                      2. 2X lokale dykk
                      3. 2x dyk med guide

Noen forslag? Ao kurs er jo litt kult uansett de fleste har jo det uansett. men kansje litt kjedelig å bruke tid på det i Sharm?

Comment

Originally posted by Torgeir S View Post
                        Noen forslag? Ao kurs er jo litt kult uansett de fleste har jo det uansett. men kansje litt kjedelig å bruke tid på det i Sharm?
                        Jeg tok selv AO i Sharm. Var med på alle de samme dykkene som de andre hadde. Den eneste merkbare forskjellen var at jeg fikk litt mer briefing før og etter dykkene, samt at jeg måtte lese teori, og svare på spørsmål.
                        Kan absolutt anbefales.
                        Brukte et senter som heter Scubadreamer, ligger på Dreams Beach Hotel i Hadaba.
                        www.scubadreamer.com
                        De skaffer deg boka på norsk dersom du sier i fra noen dager på forhånd.
                        God på bunnen.

Comment

Tok også Ao i Sharm, hos Emperor - veldig fornøyd! Kjøp gjerne boken i Norge, og lær pensum på forhånd, så får du mere tid i solen! Briefingen forgår ombord i båten, på soldekket, eller med en kald Stella foran dykkesenteret på kvelden - det går utmerket ann! ;D

Comment

Høres ut som Ao er saken, og begynner å lese litt før turen.
                            Gleder meg som en unge nå. Takk for tips.

Comment

Uansett så ta deg en tur til Thistelgorm.

A.
                              Ann far!

Comment

Heia! Jeg har ikke dykket i Sharm El Sheikh noen gang, men har vært i Egypt 3 ganger, og snorklet på Ras Mohammed alle 3 gangene.. Det var helt fantastisk! Vil anbefale alle å reise ned dit, noen av folka er så som så, men det er verdt hver eneste krone! Det er også sunket noe veldig i pris å reise ned dit, så grip sjansen sier bare jeg!
                                Astrid

Comment

Arbeider...
                                X