Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ønsker tips om dykkebåter i Australia/Fiji/Rarotonga

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Ønsker tips om dykkebåter i Australia/Fiji/Rarotonga

Drar til Oceania i juni. Ønsker tips om dykkesjapper på Fiji, New Zealand, Rarotonga og i Los Angeles.

Har funnet et bra alternativ for liveaboard i Cairns, Australia (Pro Dive), men tar gjerne imot tips om det og.

Camilla ;D

SV: Ønsker tips om divesites i Oceania

Begynner å bli noen år siden jeg var i området så ting kan jo ha forandret seg, men her er i alle fall mine tips....

Var på Rarotonga etter å ha vært på Fiji og det var en klar nedtur. Sikten var fantastisk men det var lite å se, så da hjalp det ikke at en kunne se langt i alle retninger. Har du muligheten til å fly fra Rarotonga til Aitutaki får du straks mye bedre dykking (eller fikk i det minste ) http://www.aitutaki.com/informations.htm#dive

Aitutaki har vegger som etter sigende fortsetter flere hundre meter nedover. Med en sikt som lå nærmere 50 meter var det en stor opplevelse og sveve over "avgrunnen" ;D

En annen ting til dykkingen på Rarotonga som gjorde meg noe skeptisk var at båtfører og guide var en og samme person. Med båten ankret opp i to/tre meter dønninger blir det derfor ekstra viktig at ankeret ikke sliter seg, spesielt med tanke på hvor stort hav det er på alle kanter om en blir tatt av strøm. Personlig ville jeg derfor forsikret meg om at det var med egen båtfører om jeg skulle dykket der igjen.

På Fiji anbefaler jeg å få med dykking i Somosomo strait. Utrolig flott, med masse soft coral og til tider kraftig strøm, men ikke noe stort problem når en dykker fra båt med erfarne guider og blir plukket opp etter endt dykk. Dykket med Aquaventure Taveuni som trygt kan anbefales http://www.aquaventure.org/diving.htm

På Fiji kan det være en fordel å booke dykkedager på forhånd, i alle fall på steder hvor det er få operatører/små båter/små grupper. Opplevde at folk vi traff kun fikk dykket en eller to dager mens de egentlig var klare for å dra ut dobbelt så ofte.

mvh Nico

Comment

SV: Ønsker tips om divesites i Oceania

Tusen takk for god info.

Camilla

Comment

SV: Ønsker tips om divesites i Oceania: Australia/Fiji/Rarotonga

Fy flate kor jeg misunner dere den turen.

Har drømt om det lenge. Kor mye gir dere for hele turen om jeg kan spørre?

Andreas
        Ann far!

Comment

SV: Ønsker tips om divesites i Oceania: Australia/Fiji/Rarotonga

Flybilletten koster 16 600 - hvis man er student. Uten studentrabatt koster den nok rundt 20 000. All dykking, hotell og mat kommer selvsagt i tillegg. Regner ca 15 laken per uke liveaboard ettersom dette er relativt dyrt både i Australia og på Fiji. Rarotonga vil vi nok dykke fra båt (dagsturer bare).

Jeg har drømt om Fiji siden jeg var 12 år og så Haakon Haakonsen-filmen på kino...

Jeg gleder meg veldig ja! Dette blir nest siste turen før vi skal slå oss litt mer til ro

Comment

SV: Ønsker tips om dykkebåter i Australia/Fiji/Rarotonga

Er det virkelig ingen flere som har vært på disse plassene?

Trenger fortsatt tips. Reiser 24/6 2007.

Camilla

Comment

Trenger fortsatt tips om Fiji!

Gjerne fra Cairns også!

Camilla

Comment

ang Cairns kan du sjekke Mike Ball, som gaar baade til Coral Sea og Yongala (Townsville). Og Spirit of Freedom.

God tur heldiggrisen!

Comment

Var på liveaboard med Prodive fra Cairns. Var veldig godt fornøyd.

Comment

Hva betalte du? Har sjekket priser. 15 laken for en uke!!! Det er litt mye, men må man, så må man...

:-)

Camilla

Comment

Jeg dykket med Taka Dive fra Cairns (http://www.taka.com.au/) i høst, det var utrolig bra! 5 dager/4 netter for rundt 6-7000kr hvis jeg ikke husker feil. Sjekk hjemmesiden min for bilder.

God tur, er misunnelig!
                      Dykket med hval i Oslofjorden!

Comment

En uke igjen til avreise!

Tar fortsatt imot tips!

Ha en super duper sommer! Det skal i hvert fall jeg ha! Tihi!

;D

Comment

Har hørt på Ingrid og bestilt 8 dager liveaboard med Taka Dive. Håper vi ser hvalene som er der nå og at vi får snorklet med dem. Gleder meg stort!

Takk for bra tips Ingrid!

Gleder meg stort!

:-)

Comment

Ønsker deg en riktig god tur! Misunnelig!

PS! Håper du får litt bedre vær enn det vi hadde, ble litt lite søvn når man svevde over madrassen på natta pga høye bølger :-\\
                            Dykket med hval i Oslofjorden!

Comment

TUSEN TAKK til Ingrid som anbefalte Taka Dive! Har hatt en helt fantastisk tur rundt i Stillehavet!

Camilla

Comment

Arbeider...
                              X