Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dykking i Kroatsia

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Dykking i Kroatsia

Vi er en gjeng som mest sannsynlig tar turen til Kroatsia i sommer, og da har jeg veldiglyst til å prøve dykkingen der nede. Vi har foreløpig ikke sett så alt for mye på lokasjoner, men har funnet et par flotte plasser nord i landet.

Hvor lett er det å finne dykkerbutikker og denslag der nede? Kjipt å reise ned ditt bare for å finne ut at nærmeste dykkersjappe er 6 timer unna :thumbdown:

Vi kommer til å fly, så vi tar nok ikke med mer utstyr en ABC utstyret og er derfor avhengige av lokale krefter for å komme oss i vannet.

Er det noen med noen tips eller erfaring fra Kroatsia som kan bidre med noen ord her? Har alt søkt litt her på forumet, men håper på litt mer informasjon. Så all informasjon hjelper 8)

SV: Dykking i Kroatsia

Sjekk linken http://www.ssi.hr/Default.asp?lang=en .Eg har tatt SSI OWD i Kroatia i sommer I Mali Losinj senter (sjek linken "centres"!)
    Kroatia har en av 4 vakreste kyst i verden :Norsk,Kanadisk,Gresk og Kroatisk så dykkinga blir ikke skufende. Kan anbefale øya Losinj og by Mali Losinj po det varmeste.Dette er en av fineste steder i Kroacia.Eg er Kroat selv og har feriert i Mali Losinj mange ganger.
    MVH Pini

Comment

Ta et søk på ordet "Kroatia".

Her er min gamle tråd . http://www.dykkesiden.com/forum/inde...84533#msg84533

Likte veldig godt DiveCenter Pongo i byen Rogoznica. Mye fint der.

Siggen
      Florø; vestlandets beste dykkeby!

Comment

Hei.

Dykking i Kroatia kan anbefales på det varmeste. Spesielt nattdykk....
        Har dykket endel på øyene mellom Dubrovnik og Split. Vil absulutt fremheve
        dykkinga ute på øya Vis. Vært dær 2 år på rad (2004 og 2005) og vurderer faktisk å dra tilbake dit nå til sommeren.

Vet ikke hva det er men den j...la øya, men ho virker som en magnet på meg. Stemninga, rolig atmosfære, super mat, flott dykking, vanvittig hyggelige folk kan nok ha en finger med i spillet til at jeg har lagt min elsk på Vis. ;D

Tror nok det finnes mange supre dykkeplasser rundt omkring ellers i Kroatia, men jeg har nok funnet mitt lille paradis....

-Frode R-
        www.isdykk.no

Comment

Originally posted by sigstens View Post
          Ta et søk på ordet "Kroatia".

Her er min gamle tråd . http://www.dykkesiden.com/forum/inde...84533#msg84533

Likte veldig godt DiveCenter Pongo i byen Rogoznica. Mye fint der.

Siggen
          Enig med Siggen. Godt fornøyd med Pongo. Se kort reisebrev her:
          http://www.dykkesiden.com/forum/inde...7954#msg167954
          Dykk og vær glad!

Comment

Hei!

Skal si det var mye som fristet her! Pongo så virkelig moro ut. Men disse småbarnsforeldrene som vi reiser med har sett seg ut en plass som heter Pula, har ikke funnet noe dykkersenter lokalt der enda. Er dette noe som normalt ligger i enhver by, eller kan vi riskere å havne timeviss fra nærmese dykkersenter? Moro å resie med hele venneflokken, men jeg reiser ikke til Kroatsia uten å oppleve dykkingen

Comment

Fant 2 dykkesenter i Pula, jeg

Denne linken såg fin ut http://www.wreckdiving-croatia.com/homeen.htm

Lykke til!

Siggen
              Florø; vestlandets beste dykkeby!

Comment

SV: Dykking i Kroatia

Dobar dan! Dobro dosli u Adriatica & Hrvatska!

Hei på U!
                Det fine med Kroatia er at man slipper å være redd for uroligheter. Mange familiefolk finner jo Egypt "utrygt" etter incidentene der de siste månedene.

Prisene både på god mat, opphold og også dykking er meget rimelige og nordmenn (og -kvinner) er utrolig populære blandt befolkningen der nede.
                De dykkesentra jeg har vært i kontakt med er alle meget seriøse og har flinke folk.

Selv om dykkinga i Rødehavet er meget spektakulær er ikke Adriaterhavet noe å forakte det helller! dagok

Jeg kjøpte boka "Dykking i Kroatia" på tysk: "Tauchen in Kroatien" av den i Kroatia ikke helt ukjente dykke-dama Ivana Ostoic´ som jeg hadde fornøyelsen av å dykke med første gang jeg var der nede. Boka fra 2000 har ISBN-#953-98391-0-6 på Blue Bubble forlaget i Zagreb. Spesielt interesserte kan låne den av meg mot portokostnadene. Om du da ikke bestiller den på linken over. Boka beskriver i ord, bilder, tegninger & kart de 85 klart beste dykkeplassene i Adriaterhavet. Og inneholder liste med kontaktadresser/tlf.-# og mailadresser til de aller fleste av dykkesentraene i landet.

Do videnja!
                Dag Deberitz
                Stavern - Nårvei

DYKK-O-FON: 922 35777 eller E-mail i signaturen (fjern ordet DELETE i adressa før du sender).

mvh
                Dag Deberitz, Færvik, Tromøy, Arendal- dagbritz(krøllalfa)online.no

Comment

Arbeider...
                X