Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kurstur i uv foto

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Kurstur i uv foto

:sol Til Året fyller jeg 40, og i stedet for gedigent party foreslår mannen min barnevakt og dykketur med uv kurs til meg en uke i varme strøk. Vi er ikke garvede dykkere, ca. 25 dykk hver, og advansd open wather. Har noen noe å foreslå som vi kan vurdere, event nettside vi kan titte på?
    "Så lett kan det være"

SV: Kurstur i uv foto

Om du ikke er veldig glad i lange flyturer, så reis til Egypt og dykk i
    Rødehavet.
    Emperor Divers eller Colona Divers i Sharm (med Pyramidene Tours f.eks)
    burde være velegnet!
    (Men for all del: Det er mange flotte reisemål for dykkere, store deler
    av Stillehavet, Australia osv.
    For en tur på 'bare' en uke, mener jeg likevel at Rødehavet er ideellt!

Comment

Helt enig i det. Vet du om noe spesifikt uv opplegg?
      "Så lett kan det være"

Comment

Originally posted by siss-nys View Post
        Helt enig i det. Vet du om noe spesifikt uv opplegg?
        Det blir litt rart når du skriver uv-opplegg på den måten.
        UV blir brukt som forkortelse for UnderVanns aktiviteter av
        alle slag ( Jakt, Rugby mmm), ikke bare foto.

Vet ikke om foto-kurs der nede, men anbefaler kurs her, Foto der!

Comment

Takker for svar. Undskyld manglende forståelse fra fersking. Lærer så lenge det finnes ordkjappe som Deg. Ha en good dag!
          "Så lett kan det være"

Comment

Her er en snutt rappet fra Hjemmesiden til Colona Divers,
            som opererer med skandinaviske kursledere:

"The more advanced “Creative Underwater Photographer Course”

This course includes the repetition of the basic photographic skills. Additionally you will learn and practice the following photographic skills:
            Wide angle
            Fish portrait
            Macro (very close up pictures)
            Diver modeling in your picture

The recommended duration is a Minimum of 5 days. The course can be done in small parts though it is recommended to complete it non-stop. The price is depending on the length of the course.
            You will be certified as a PADI Creative Underwater Photographer."

Det er flere sentre 'I Rødehavet' som opererer med Foto-kurs,
            søk blant Emperor, Oonasdivers og andre som holder til i Sharm eller
            Hurgada, så finner du helt sikkert noe spennende.

Eller finn ut hvor dere vil dykke i verden og søk opp de sentrene som
            oprerer der.
            Lykke til!

Comment

Følg med på www.pereide.no: De hadde en ukes kurstur til Malta i oktober i fjor. Vet ikke om dette skal gjentas i år, men sjansen er nok tilstede - det var ihvertfall suksess sist

Mvh Christian
              www.scubapixel.com

Comment

Hei.
                www.scubascenes.com driver også med uv-foto/film på Gozo (Malta). Jeg har ingen erfaring med disse, så jeg kan heller ikke komme med noen anbefaling. Er bare ment som et tips i "jungelen" av tilbud. Gozo har nok ikke den samme artsrikdommen av fisk som i Rødehavet, men dykkingen ellers er iallefall meget bra! Håper du finner noe som passer.

Mvh
                Arild
                Arild Thorstad
                PADI Rescue Diver

Comment

:sol Takk for alle råd. Er det ingen som vet om noe organisert foto kurs ferie i Egypt for eksempel?
                  "Så lett kan det være"

Comment

Det er ikke mange som holder fotokurs på ferieturer... Årsakene er vel åpenbare

Mvh Christian
                    www.scubapixel.com

Comment

;D
                      ...som før sagt: kurs og trening her, fotografering der...

Comment

Originally posted by roydahl View Post

;D
                        ...som før sagt: kurs og trening her, fotografering der...
                        Jeg skjønner hva Dere mener, men vi dykker jo lissom ikke her vi da. Kanskje jeg skulle vurdere å endre på det? Har ikke trivdes med de dykkene jeg har tatt her i Norge, Klaus og styr og kaldt. I Egypt åpnet det seg en helt ny verden! Dykking er jo gøy! Og så kan jeg ta med meg interessen for foto og kunst ned i en annen verden, fantastisk. Men har jeg fortsatt gått glipp av noe?. Skal tenke over saken. Dessuten, mannen min har kun kurser fra varmere strøk, og godtas ikke i klubbene i Norge. :sol
                        "Så lett kan det være"

Comment

Dessuten, mannen min har kun kurser fra varmere strøk, og godtas ikke i klubbene i Norge. :sol
                          Hva?!

Så lenge han har kurs tatt i en internasjonalt anerkjent organisasjon vil vel alle klubber akseptere dette? De fleste klubber vil nok anbefale eller arrangere opplæring i bruk av tørrdrakt til en "palmedykker", men at de ikke blir akseptert har jeg aldri hørt om. Tørrdraktkurs burde ikke være verken komplisert nok, eller dyrt nok til å stoppe en som har lyst til å dykke i Norge. (790 kr i Oslo)

Hvis sertifikatat ikke er fra en internasjonalt anerkjent organisasjon kan han vel like lett møte motvilje i Sharm El Sheik, som i en norsk dykkeklubb, så da ville jeg sjekket det før jeg bestilte tur.
                          http://www.flickr.com/photos/haraldr...7600000795849/

Comment

Dessuten, mannen min har kun kurser fra varmere strøk, og godtas ikke i klubbene i Norge. :sol
                            Hei, ta en titt på denne brosjyren som er gitt ut av DSB og NDF:
                            "Dykk sikkert"

Skulle ikke være noe problem å bli med ut en tur i Norge

Petter
                            Driver UV-fotobutikken www.pshop.no.
                            Medlem av Moss Undervannsklubb www.muk.no.

Comment

Originally posted by Eksilbergenseren View Post
                              Hva?!

Så lenge han har kurs tatt i en internasjonalt anerkjent organisasjon vil vel alle klubber akseptere dette? De fleste klubber vil nok anbefale eller arrangere opplæring i bruk av tørrdrakt til en "palmedykker", men at de ikke blir akseptert har jeg aldri hørt om. Tørrdraktkurs burde ikke være verken komplisert nok, eller dyrt nok til å stoppe en som har lyst til å dykke i Norge. (790 kr i Oslo)

Hvis sertifikatat ikke er fra en internasjonalt anerkjent organisasjon kan han vel like lett møte motvilje i Sharm El Sheik, som i en norsk dykkeklubb, så da ville jeg sjekket det før jeg bestilte tur.
                              Hei. Dette er et problem jeg kjenner igjen. Når jeg kom hjem med OW og AOW fra Australia forsøkte jeg å melde meg inn i en dykkeklubb i Oslo. Der fikk jeg ikke bli medlem fordi jeg hadde PADI sertifikat fra sydligere strøk. Jeg fikk faktisk ikke være med på bassengtreningen deres engang...

Så jeg dykket selv et år, før jeg tilfeldig kom over en klubb som arrangerte PADI Rescue kurs på Hvitsten en dag jeg var og dykket der. De ga meg en flyer, og neste uke var jeg på tur med Drøbak Undervannsklubb - http://duk.dykkeklubb.no Der har jeg nå vært medlem i noen år, og største parten av dykkene blir gjort med dem.

Nå fungerer jeg som dykkeleder i klubben, og kona sitter i styret. Så hvis klubben i ditt område er så bak mål at de ikke vil ta i mot dere, sjekk om det finnes noen andre alternativer. Husk det finnes uendelig mye bra dykking i dette landet også!
                              Lev hver dag som om det var din siste!

E-post vegard.thise(a)gmail.com

Comment

Arbeider...
                              X