Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dykking I Tyrkia

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Slett alt
new posts

• Dykking I Tyrkia

Hei! 8)
    Er det noen som kan fortelle litt om dykke mulighetene i Tyrkia. ???
    Nærmere bestemt Alanya eller Kemere.

Skal en tur dit i begynnelsen av September, det hadde vert fint om jeg hadde vert litt forberedt på hva jeg kan møte på.

Noen Dykksentre man bør styreunda eller oppsøke.

Hva pleier Dere å ta med Dere på utenlands turer ???
    Ikke flasker og bly det er greit nok.

Takker for eventuelt info. 8)

Re: Dykking I Tyrkia

Kjenner ikke Tyrkia. Men ta med så mye av ditt eget utstyr som mulig (min. ventiler og computer(Om du har det)). Det er bedre å dykke med sitt eget, enn leieutstyr som noen kanskje ikke behandler like bra.

God tur!
    Keep breathing!

Comment

Min erfaring fra dykking i utlandet er at de aller fleste stedene så har dem 200 bars aluminium flasker.
      Hvis du har et 300 bars ventilsett med DIN (skrukobling) så bør du skaffe deg en Klo/din adapter slik at du får koblet ditt ventilsett på flasken

\Vegard

Comment

Enig i kloen. Den er kjekk å ha.
        Men alu flasker er vel mer vanlig utenfor Europa. De stedene jeg har dykket i Europa har de 200 bars stålflasker hvor man skru ut "innmaten" i krana slik at DIN kan brukes.
        Keep breathing!

Comment

Takker for info
          Den med DIN til Klo vakke dum. Det har jeg ikke tenkt på.

Comment

Reykking I Tyrkia

Hei!
            Er nå tilbake fra en deilig tur i Tyrkia. 8)

Min erfaring når det gjelder dykk der nede er:
            • Meget stor konkuranse mellom sentra.
            • Lite hensyn til sikkerhet
            • Ha med eget utstyr! Det de hadde av ventil sett var gamle og tungpusta.
            • De brukte både DIN og Klo
            • Prut på prisen. Den startet på 60$ endte opp i 33$ med eget utstyr.
            • Dårlig luft på noen av sentra. (Brukte et vitt håndkle som jeg blåste i for å se, det ble helt svart på det ene sentret.

De hadde også med seg noen uten sertifikat (demo dykk), de møtte jeg nede på 22m. Dette snakket jeg med instruktøren om og han påsto at de hadde lov til dette ???

En annen ting var når de kom opp på 5m så fylte instruktøren opp BCD'en og de skaut opp som en kork. Da hadde de vert nede i ca 20min. Dette synes jeg virker skremmende. >

Jeg kjørte 2 dykk Pr.dag.
            Jeg dykket med Amphibe Diving.

Ikke dykk med luft som smaker / lukter rart!
            Jeg fant ut at et vitt håndkle som jeg blåste i var en kjekk og rask sjekk.

Comment

Working...
            X