Har hørt at det er lite krabbe men noe hummer i Indre Oslofjord. Noen som har sett vanlig taskekrabbe? Er det også noe Trollkrabbe her?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hummer, Krabbe, Trollkrabbe i Indre Oslofjord
Collapse
X
-
Det finnes noen få krabber i indre Oslofjord/Drøbaksundet. Tror en dykkerklubb en gang tidlig på 90-tallet fylte båten sin med krabbe under en tur sørover, som de så slapp ut i Drøbaksundet. Vet ikke om det er avstemninger derfra man kan se av og til?
Comment
-
Re: Hummer, Krabbe, Trollkrabbe i Indre Oslofjord
All tre arter finnes i indre del av Oslofjorden (kommer litt an på hva du definerer som indre del vel og merke)...
...men er jo litt betenkelig å legge ved en link til oppskrift på mat og samtidig spørre etter hummer.
Husk for all del at det er totalt forbudt å plukke hummer ved dykking!
-Fredrik Myhre-
www.fredrikmyhre.webs.com
We must protect Mother Nature for our children, grandchildren and children yet to be born.
We must protect Mother Nature for those who can't speak for themselves
such as the birds, animals, fish and trees.
-Qwatsinas
Comment
-
Originally posted by kje View PostJeg har ikke dykkersertifikat og har aldri tenkt å plukke hummer ved dykking!
Tja, jeg for min del har i alle fall ikke tenkt til "å hjelpe" fiskere med å fange enda flere hummer.
Dette er en bestand som er på historisk lavt nivå og trenger styrket vern - ikke økt uttak...
-Fredrik Myhre-
We must protect Mother Nature for our children, grandchildren and children yet to be born.
-Qwatsinas
Comment
-
Originally posted by myhre View PostSå du skal ikke dykke?!
Tja, jeg for min del har i alle fall ikke tenkt til "å hjelpe" fiskere med å fange enda flere hummer.
Dette er en bestand som er på historisk lavt nivå og trenger styrket vern - ikke økt uttak...Blubb blubb sier fisken
Comment
-
Originally posted by randomhero View PostTrykket feil på "liker ikke" og får ikke endret det.... Er helt enig med deg Myhre!
Verden trenger flere tilfeldige helter for en fornybar & bærekraftig framtid!
-Fredrik Myhre-
-Qwatsinas
Comment
Comment