Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fisk i Norge

Collapse
Dette er et festet innlegg
X
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Temel
    replied
    Re: Fisk i Norge

Fiskearter = Norsk / Tyrkisk / Engelsk / Latin
    http://tr.scribd.com/doc/145658360/Norske-Fiskearter

Legg inn en kommentar:

• Froskemannen
    replied
    SV: Fisk i Norge

Flott - og bare kom med spørsmål (gjerne med bilde ) om du har noen - du kan bare starte en ny tråd i Marinbiologi-forumet

Mvh Christian

Legg inn en kommentar:

• enieh38
    replied

Det er sant! Jeg tenkte og skrev litt forskjellig. Jeg mente egentlig at man ikke visste hva fisken het, men visste hvordan den så ut. En bildedatabase, hehe. Men det er jo en annen ting. Men syns du har gjort en bra jobb, og den kommer jeg til å bruke en del!

Legg inn en kommentar:

• Froskemannen
    replied

Takk

Men... du får jo opp bildet til Fishbase dersom du klikker på den blå linken til høyre i listen...?

Mvh Christian

Legg inn en kommentar:

• enieh38
    replied

Veldig bra.
    Denne er veldig nyttig. Synd det ikke er bilde av fisken som hurtiglink :P Hehe..

-Heine

Legg inn en kommentar:

• Andreas
    replied

Utrolig bra

Legg inn en kommentar:

• Thomas Torjusen
    replied

Nok en gang - takk for en kjempebra jobb

/Thomas

Legg inn en kommentar:

• cskauge
    replied

Da har jeg endelig gått gjennom listen og oppdatert... Litt arbeid, men interessant også. Har fjernet flere arter som er registrert som qustionable i Fishbase, og rettett opp noen latinske navn som var gamle og/eller dobllet opp. Så nå tror jeg det skal være rimelig komplett

Mvh Christian

Legg inn en kommentar:

• Petrus
    replied

Har sendt deg en mail, Froskemannen. Tror du forresten noen tar det ille opp om jeg bruker bilder fra Fishbase på en privat hjemmeside ? Jeg har skrevet hvor jeg har hentet dem fra, og at de fjernes dersom noen tar det ille opp......

Legg inn en kommentar:

• cskauge
    replied

Hei Petrus,

klart jeg er interessert! Lurer på hvilke du mener er tvilsomme, og de latinske navnene er jo alltid et stridstema. Fint om du mailer meg din liste, så skal jeg gå gjennom og kontrollere...

Bruk post@dykkefoto.net.

Mvh Christian

Legg inn en kommentar:

• Petrus
    replied

Virkelig bra, Froskemannen !!

Har gjort noe av det samme for en tid siden, men jeg fant et par fisker på din liste som jeg absolutt må oppdatere med. Men det var også noen av de du hadde med som er diskuterbare, i tillegg til at noen av de latinske navnene er feil (gamle navn).

Kan ikke gi noen link til min liste, jeg har linket inn bilder også (uten løyve.....fra Fishbase) Men send gjerne en pm om du er interessert.

Legg inn en kommentar:

• cskauge
    replied

Veldig bra om noen kan bruke til noe fornuftig! Bare kom med tilbakemeldinger, forslag til forbedringer og rettelser

Mvh Christian

Legg inn en kommentar:

• Jonny H
    replied

Virkelig bra jobba dette var noe jeg savnet. Så stå på
    Mvh Jonny

Legg inn en kommentar:

• Busdiver
    replied

Originally posted by tonepone View Post
    Dette er jo bare helt rått!!!!!

Tone
    Nemlig!
    Og jeg har, som du ønsket, - vært inne og sletta de tomme fiske-innleggene etter at du hadde lagt alle fiskeslagene i en posting.

Moderator-Dag

Legg inn en kommentar:

• cskauge
    replied

Takk for hyggelige tilbakemeldinger

Jobber med å gjøre den ennå litt bedre, har blant annet slått sammen alle fiskene til ett innlegg i stedet for fire. I tillegg flytter vi ut Krepsdyr og Nakensnegler til egne lister, slik at det ikke går i ball med søkingen.

Mvh Christian

Legg inn en kommentar:

Arbeider...
X