Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tabbetråden vår

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Tabbetråden vår

Lager denne slik at de som har behov for å henge ut andre, henge ut seg selv
    eller bare le av noen av de nevnte, så er det mulighet for det her. Når vi har fått
    på plass noen saftige historier så lager vi en avstemming på hvilken som er "best" >

Kjør i vei
    [center]IshavetsDykkerklubb
    Berlevågnytt

SV: Tabbetråden vår

Kan starte ballet selv med min siste på tabbekvoten.

Alle vet at det ikke er bare bare å komme seg i gang etter ett lengre opphold
    fra dykkingen, og slettes ikke alt skal gå like smertefritt da. Denne førpåskehelgen
    har vi hatt besøk av folk fra Honningsvåg og Lødingen og i den forbindelse hadde
    jeg bestemt meg for endelig å få lappa drakt og kommet meg i havet.

Dykketenkerotetørkerommet mitt i kjellern min(ja, lagt til rote) har vært lite
    besøkt den senere tid, men måtte jo ned dit å hente stæsjet før vi skulle ut på
    søndagen.
    Var i full pakking da en av klubbens medlemmer stoppa innom, og dette er min "unnskyldning"

Vel ute på dykkeplassen, populært kallt "vaskemaskinen" etter tidligere hendelser
    der, så kom jeg ikke lagt ned i dykkebalja før jeg la merke til at kritiske elementer
    av utstyret manglet :

Evald, Thomas og de tre fra Honningsvåg var i full gang da jeg måtte krype
    til korset å si at det ble landligge på meg enda en dag pga. att æ hadde greid
    å glemme en så vesentlig del av utstyret som bakplaten :azzangel:

Noe nyttig kom da utav turen.. kjente nesten saltsmaken av oppvirvlet sjøvann,
    Thomas lånte svømmeføtter m/springstraps og Evald fikk prøvd 5-finger hanska.

Her er forøvrig ett bilde fra hvor nært æ kom vannet...

Vel, sånn kan det gå..
    som sagt.. legger skylden på besøket i dykkerommet mitt før avreise >

Arnt
    [center]IshavetsDykkerklubb
    Berlevågnytt

Comment

SV: Tabbetråden vår

Siden man på vei ut til "Martha" i sommer hadde tid til å mimre litt!
      Så her er noen tabber:
      Som den ene gangen da jeg og Arnt skulle dykke på "Martha", jeg satt med utstyret ferdi rigget på.
      Mens Arnt var båtfuhrer. Som første deksgutt var det min jobb å få tak i tauet som vi skulle fortøye i.
      Men da jeg kastet meg frem for å få tak i tauet gikk det litt for fort.....! Gikk rett på havet, kjeften var som vanlig kulloppen. Så den stoppet vel ikke før jeg var godt nede på jupta.
      Kom opp etter å ha svelgt nån liter med vann. Så det var en hostende kar som kom opp av dypet, var jo nede på deco dybde, å det før dykket!
      Ja ja, sånn kan det gå når man er for ivrig etter å dykke på "Martha" 8)
      -Thomas-
      Flere kommer seinere!
      "Der Tauchmeister"

Comment

Arbeider...
      X