Stine og Snorre begynte på kurs IANTD adv. ean & adv. rec. trimix i uka som gikk med første teorikveld onsdag. Vi tar teorien sammen, men dykker hver for oss. Stine har fått med seg Jon Ottar Runde som buddy.
Her følger en liten statsurapport

Teori onsdag
Treningsdykk nr 1 torsdag
Treningsdykk nr 2 lørdag
Treningsdykk nr 3 lørdag
Dypdykk med mix søndag
Jon O. og Stine er nå ferdig med alle øvelsene og det første eksamensdykket, og "so far so good"! 8)
Bytting av stager under vann, tom for luft uten maske på line og krandrill mm går så det suser! Kurset er både utrolig lærerikt og interessant. Og ganske slitsomt og ikke minst gøy da, hehe!!
Mye teori gjenstår, tar Gas Blender samtidig. Mye nytt på en gang, men veldig spennende og moro!! Og Jon O. er en utrolig bra buddy, ting fungerer superbra under vann. Vi har også hatt ikke mindre enn tre ekstra tilskuere på kurset (Karine - Odd Ivers kjærste, Benedicte og Petter har vært med for å oppfriske litt og lære litt av Odd Ivers kurs). Odd Iver går for å være en bra instruktør, derfor de vil være med. Og så langt har kusert vært utrolig bra!! Odd Iver er pedagogisk veldig flink og øker vanskelighetsgradene med fin progresjon. Treningsdykk lørdag innebar endel realistiske øvelser på tom for luft, som at lufta forsvant på de merkeligste tidspunkt (når man ikke hadde maske på f.eks), eller var opptatt med helt andre ting.
Dykket på pumpehuset igår, eksamensdykk nr. 1. Traff på MYE strøm (både Jon O. , Odd Iver og jeg måtte bokstavelig talt klatre og holde oss fast i steinene motstrøms for å komme i le). Men klarte å holde Run Time akkurat, så gikk jo strålende fint

Kryss fingrene for at det går like bra de to neste dykkene! :

De siste tre klarte ikke holde Run Time i strømmen igår, selv om de har plastikken som sier de skal klare det, tjihi!!
Neste dykk blir onsdag på Edith, gleder meg!!!!
Følelsen etter dykket igår var en helt annen enn følelsen pleier å være etter dype luftdykk.... Selv også etter de dype luftdykkene hvor jeg har brukt O2 som decogass. Og det på tross av at dykket igår var ganske krevende fysisk! Formen min var virkelig helt fantastisk etter dykket, jeg er ganske sikker på at det har med kombinasjonen helium, nøye planlagt dykk med decostopp/run time og O2 som decogass fra 21 meter) Kan anbefales på det sterkeste!!!

Stine
- som snart kan blende sine egne gasser på tanken! 8)
Comment