Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sommerferien -06

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• SV: Sommerferien -06

AVIS reservasjonsnummer:
    12634959NO1

Må hentes fredag 7/7 mellom 15:00 og 16:00.
    (Ellers må man ringe å avtale noe annet)

Må betales med kredittkort der og da.
    NB, husk forsvars/befals-kortet i tilfelle de trenger det.
    Jeg kan kjøre bort dit, hvor skal jeg hente?

-ØL
    DIR-orientert dykker fra Akerselvas utløp
    Start @ MMPB

Comment

Originally posted by Snorre S. View Post
      Kan'ke dere være i Narvik 14.-16. da? Pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiizzzzzzz!!! :-*

Snorre
      Det eneste jeg bryr meg om når det gjelder datoene vi har satt opp i Narvik, er at vi skal prøve å unngå å legge dykkingen vår til de samme dagene som Dykkebussen.
      De har stort sett bare en disponibel båt der, og da kan det fort bli litt stress.

Asbjørn har god oversikt over totalplanen, og kan sikkert se om det lar seg gjøre

-ØL
      Start @ MMPB

Comment

Originally posted by Øyvind Letrud View Post
        Kan'ke dere være i Narvik 14.-16. da? Pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiizzzzzzz!!! :-*
        Snorre
        Det eneste jeg bryr meg om når det gjelder datoene vi har satt opp i Narvik, er at vi skal prøve å unngå å legge dykkingen vår til de samme dagene som Dykkebussen.
        De har stort sett bare en disponibel båt der, og da kan det fort bli litt stress.
        Asbjørn har god oversikt over totalplanen, og kan sikkert se om det lar seg gjøre
        -ØL
        Planen er vel ikke helt spikret enda og vi trenger jo ikke å planlegge alt for mye heller, men er jo greit å ha noen datoer og steder planlagt.

planen vår så vel egentlig noe sånn ut:
        130706 reise fra saltstraumen til lofoten
        160706 reise fra lofoten til narvik
        210706 reise fra narvik til sandnessjøen

et alternativ kan jo da være å bytte om på lofoten og narvik:
        130706 reise fra saltstraumen til narvik
        180706 reise fra narvik til lofoten
        210706 reise fra lofoten til sandnessjøen

Dykkerbussen kommer til Narvik søndag 16.juli og drar onsdag 19.juli så vi klarer uansett ikke å unngå dem helt.

Noen som har noen sterke meninger om vi skal reise saltstraumen-lofoten-narvik eller saltstraumen-narvik-lofoten?

Jarle: får vi ordnet egen båt til oss i Narvik eller satser vi på å dykke innimellom dykkene til Dykkerbussen?

Asbjørn

Comment

130706 reise fra saltstraumen til narvik
          180706 reise fra narvik til lofoten
          210706 reise fra lofoten til sandnessjøen

Da kan jeg komme opp freda etermiddag, dykke lør-søn, lufte meg og fly hjem man. kveld.

Men for all del; det er DERES ferie

Snorre
          Kan ikke huske alt hver gang. Er glad om jeg husker noe av og til.

Comment

Originally posted by ash View Post
            Originally posted by Øyvind Letrud View Post
            Snorre
            -ØL
            Dykkerbussen kommer til Narvik søndag 16.juli og drar onsdag 19.juli så vi klarer uansett ikke å unngå dem helt.

Noen som har noen sterke meninger om vi skal reise saltstraumen-lofoten-narvik eller saltstraumen-narvik-lofoten?

Asbjørn
            Det er jo kult å ta noen øl med Dykkebussen også da, men det er kjiip å dele båt med mange da

Ellers spiller det ingen rolle meg hva vi tar når. (Men Saltstraumen tidlig i ferien)

-ØL
            Start @ MMPB

Comment

Svar fra Spor1 i Narvik :
              www.spor1.no

Vi har ett 7-sengsrom som dere da kan ha alene. Det koster kr. 160,- p.p./døgn. Sengtøy kan leies for kr. 40,-.
              Ellers holder vi til midt i sentrum, det er god plass til parkering. I huset er det felles dusjer, toaletter, kjøkken for selvhushold, tv-rom og sauna.
              For ikke å glemme, har vi en trivelig pub i huset ved siden av.
              Ta gjerne kontakt igjen.
              Velkommen er dere!
              Skal jeg booke det?
              Da må jeg vite når vi er der, og hvor mange. (Vi får jo 7 senger uansett)
              Det haster med å bestille!!

-ØL
              Start @ MMPB

Comment

Enig i det meste av det Øyvind skriver, de andre to fra Bodø får tilpasse seg oss. Du klarer sikkert overtale Oda til å bli med allikevel Jarle

Og ellers, ang. når vi skal til Narvik og når vi skal til Lofoten spiller det i og for seg liten rolle for meg. Men hva er mest fornuftig logistikkmessig?
                Og hva passer best for Frank? Vi er jo litt avhengige av han i Narvik.

Kan ikke du sjekke opp dette Jarle? Og når vi da vet synes jeg vi skal bestille. Og da vet vi også om det klaffer å få Snorre oppover, hadde jo vært hyggelig om det hadde klaffet!!

Yess! I do speak Whalish!

Comment

Nå har jeg prata med Frank !
                  Vi bor hos han. (Dvs ikke Spor 1)

Vi dykker i Narvik fra 16. til 21. Juli
                  Torsdag 20.juli stikker vi til Elise
                  Han dykker med oss og kjører Dykkebussen ut.

Han jobber med å skaffe flere båter og kompressorer.

Jeg har dykka på Mosel

Comment

Originally posted by Jarle B View Post
                    Nå har jeg prata med Frank !
                    Vi bor hos han. (Dvs ikke Spor 1)

Vi dykker i Narvik fra 16. til 21. Juli
                    Torsdag 20.juli stikker vi til Elise
                    Han dykker med oss og kjører Dykkebussen ut.

Han jobber med å skaffe flere båter og kompressorer.

Genialt!!!

Da sender jeg en mail til Spor1 og takker pent nei til tilbudet.

-ØL
                    Start @ MMPB

Comment

Gjør det

Blir Frank da med i familien når vi bor hos han ??
                      Jeg har dykka på Mosel

Comment

Han sa forøvrig at om vi skulle se VRAK ved Sandnessjøen skulle vi dykke på Ranheim, men om vi vil se hodeskaller skulle vi bare dykke på Rigel (som er en haug med vrakrester og hodeskaller)

JB
                        Jeg har dykka på Mosel

Comment

Ups dette blir mange innlegg for Morten å lese igjennom

men jeg glemte å skrive at Ranheim ligger inntil E6 og jeg gadd ikke å velge "redigere innlegg".

Hilsen
                          Jarle som skal kjøpe seg en Reel før turen oppover.
                          Jeg har dykka på Mosel

Comment

Med nesten 2600 omkomne så ligger det nok noen hodeskaller igjen i/rundt rigel ja. Grunnen til at jeg kunne tenke meg å dykke der er fordi jeg har lest litt av historien og sett en dokumentar om Rigel. Men det kan godt være Ranheim er et flottere vrak. Vi kan jo også høre litt med Magne hvilket vrak han vil anbefale.
                            Ranheim ligger kanskje inntil E6, men ifølge skovheim.org er en båt å anbefale så vi får vel uansett satse på båtdykk i Sandnessjøen.

Frank må vel regnes som et familimedlem hvis store deler av familien skal bo hos han. Det er vel ved å bo sammen at de fleste har blitt familiemedlemmer (hvordan ble egentlig blomstrand en Friedland? )

Har fått litt info fra Kim Røstgård i Værøy Sportsdykkerklubb, og han tror båtene deres er ferdig på service når vi kommer men kan ikke garantere det pr i dag. Nesten alle interessante dykkemål der ute er avhengig av båt. Så vi må kanskje vurdere å dra fra Saltstraumen til Å/Moskenes i stedenfor.

Asbjørn

Comment

Bare en sånn liten digresjon eller hva det heter...

Jeg ville ikke kjøre min egen bil fordi den bruker mye drivstoff.
                              Når vi leier bil, må vi både betale leie og drivstoff.
                              Da faller liksom argumentet med at det koster mye med drivstoff bort.

Hvis vi kjører 2 privatebiler opp:
                              + Tilgang på 2 biler
                              + Ingen leiekostnad (13.000,-)
                              - dobbelt med bompenger og ferjepenger (Hvor mye kan det bli?)
                              - Mindre sosialt
                              - Mer drivstoffpenger (12.000,- istedet for 4500,- med leiebilen)
                              - Privatbilene blir kjørtpå en del kilometer.
                              - Må alltid ha 2 sjåfører (edru)

Sum: Vi sparer 5500,- men ellers er det bare negativt.

Jeg stemmer fortsatt for Caravellen ;D

Vi må vel snart lage ett sammendrag her nå.....

Jeg dykker gjerne både på hodeskallehaugen og Ranheim

-ØL
                              Start @ MMPB

Comment

Det eneste måtte være at vi ville hatt veldig god plass

-ØL
                                Start @ MMPB

Comment

Arbeider...
                                X