Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sommerferien -06

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• SV: Sommerferien -06

Kanskje Dykkesiden.com vil ha reklame på den ?

Hva koster det ??
    Jeg har dykka på Mosel

Comment

Originally posted by StineScuba View Post
      Men et siste alternativ er faktisk å ta toget til Bodø, og leie bil der da!?!
      Frister jo ikke så veldig å ta toget med div bagasje og ørten flasker. Må jo bytte tog i Trondheim. Koster ca 2500,- tur-retur bare for toget så vet ikke om vi sparer så mye på det heller. og i tillegg så går vi glipp av dykking i trondheim og sandnessjøen

Originally posted by Jarle B View Post
      Hva koster det ??
      tja, hvor mye har Thomas råd til? );

Comment

Originally posted by ash View Post
        Originally posted by StineScuba View Post
        Men et siste alternativ er faktisk å ta toget til Bodø, og leie bil der da!?!
        Frister jo ikke så veldig å ta toget med div bagasje og ørten flasker. Må jo bytte tog i Trondheim. Koster ca 2500,- tur-retur bare for toget så vet ikke om vi sparer så mye på det heller. og i tillegg så går vi glipp av dykking i trondheim og sandnessjøen

Hva koster det ??
        Du kan ta tog hvor du vil i norge til 200,- nå for tiden. Jeg har prøvd:P Funka fint
        MEN jeg orker ikke drasse alt utstyret på toget asså

Jarle og jeg er på vei til Tønsberg for å se på bilen nå.

Skal bli spennende å se :P

-ØL
        DIR-orientert dykker fra Akerselvas utløp
        Start @ MMPB

Comment

Hva koster det ??
          Vel synts det er verdt 5000,- i en engangsavgift å få www.dykkesiden.com på bilen. (inkl. folie/klistremerke og evt. jobben)

Alternativt kan vi istedenfor få dekket årsavgift og forsikring hvert år. Da har vi jo ingen løpende kostnader :P

Hva sier du Thomas? Du har vel tilgang til forumet vårt du også

-ØL
          Start @ MMPB

Comment

Blir morro å høre hva dere syns om bilen da!
            (ØL: det er ikke ledige minipris-billetter på de aktuelle strekningene og datoene så prisen blir fort 2500,- med tog tur-retur)

Comment

Etter litt frem og tilbake med ferieplanleggingen min så ser det nå ut til at jeg skal 1 uke i Hurghada før Norgesturneen. Da er jeg ikke tilbake derfra før 10. juli så jeg får fly til Bodø og treffe dere der. Håper dere kan ta med flasker, bly og tørrdrakt for meg. Resten tar jeg med selv.
              hmmm jeg hadde selvfølgelig bommet litt på datoene her. Jeg flyr fra Hurghada 11.07 12:50 og lander i Køben 17:00. Så flyr jeg videre og lander i Oslo 21:00 og så videre til Bodø og lander der 00:50 (12.07) og håper noen er edru nok til å hente meg da.....
              Hvis vi da drar fra Bodø til Moskenes kvelden den 13. (istedenfor grytidlig på morran) så får jeg dykket litt i straumen også.
              hvis vi klarer å få skaffet oss bil til turen i det hele tatt

Comment

Etter litt frem og tilbake med ferieplanleggingen min så ser det nå ut til at jeg skal 1 uke i Hurghada før Norgesturneen. Da er jeg ikke tilbake derfra før 10. juli så jeg får fly til Bodø og treffe dere der. Håper dere kan ta med flasker, bly og tørrdrakt for meg. Resten tar jeg med selv.
                hmmm jeg hadde selvfølgelig bommet litt på datoene her. Jeg flyr fra Hurghada 11.07 12:50 og lander i Køben 17:00. Så flyr jeg videre og lander i Oslo 21:00 og så videre til Bodø og lander der 00:50 (12.07) og håper noen er edru nok til å hente meg da.....
                Hvis vi da drar fra Bodø til Moskenes kvelden den 13. (istedenfor grytidlig på morran) så får jeg dykket litt i straumen også.
                hvis vi klarer å få skaffet oss bil til turen i det hele tatt
                Hey!

Som du vet har vi nå kjøpt oss en Friedland-bil :P
                Så vi driter i toget ;D
                Jeg stemmer for å dra til Mosknes på kvelden den 13, kanskje grytidlig den 14., avhengig av hvor langt det er å kjøre.

Jeg oppdaterer Saltstraumen tråden med den ekstra dagen *
                Så får folk bare protestere

Og selvfølgelig blir du hentet!

-ØL
                Start @ MMPB

Comment

Hehe!
                  Bil, jeg må jammen flire!!

Men er jo litt moro da. Og om den går hele turen og kanskje et par til så er det jo virkelig helt genialt!!!

Kjøpet ble gjennomført etter gjentatte familieråd på telefon, hvor skeptikeren Stine ble nedstemt. Demokrati lenge leve :P

Men moro nå da!!!!

Krysser fingrene for at selgeren holder det han lover og at vi får bilden imorgen da! 8)

Bra jobba gutter!!! (Jarle og Øyvind)
                  Yess! I do speak Whalish!

Comment

Godt å se at Øyvind starter en fin trend her med å melde seg som sjafør !!

Stå på dere andre også

Hilsen
                    Jarle som syns bilen vår er kuul !!!
                    Jeg har dykka på Mosel

Comment

Kan noen som har en ordentlig pc, sammenstille planen vår nå?

Når reiser vi hvor, når går fergene, når er vi ca.fremme.
                      Når dykker vi hvor, hvem dykker vi med
                      Hvor sover vi de forskjellige nettene? og hva koster det?

Kanskje det må bli 2 planer... en reise og overnattingsplan, og en dykkeplan?

Bruk gjerne Excel...

-ØL
                      Start @ MMPB

Comment

Jeg kan gjøre det når vi kommer hjem fra ferien
                        Jeg har dykka på Mosel

Comment

Snakket nettopp med ei kusine som bor i lofoten og ho skulle sjekke litt rundt for å finne noen greie og rimelige plasser å overnatte der oppe. Luftfylling mente ho ikke skulle være noe problem, det er jo dykkesenter i ballstad, nussfjord og kabelvåg i tillegg til at de fleste brannstasjonene var greie å fylle hos. Båtleie/-lån skal jeg sjekke med onkel, han bør kunne ordne det mye billigere (kanskje kun betale drivstoff) enn dykkesenterne. eller er det noen av dere som kjenner folk i lofoten som har en grei rib e.l. å låne bort?

Comment

siden dere andre har vært så flinke med å skaffe bil så har jeg jobbet litt videre med turplanene. en samla plan kommer i ettermiddag/kveld. men hovedtrekkene er vel som følger:
                            0807 dra til trondheim og dykke og overnatte der. overnatting hvor?
                            0907-1307 dra til saltstraumen og dykke. Rolf Arne har kontroll på båt og dykkesteder? overnatting hvor? (saltstraumen dykkesenter / tuvsjyen er kanskje aktuelle?)
                            1307-1607 dra til lofoten og dykke (jeg har noen forslag til steder, men vi får ta en diskusjon på hva vi vil)
                            1607-2107 dra til narvik og dykke. overnatte hos Frank Bang
                            2107 dra til sandnessjøen og dykke. overnatte hos Neptun dykkeklubb
                            2207 dra til trondheim og dykke. overnatte hvor?
                            2307 dra til oslo og kanskje ikke dykke....
                            mangler masse ølling i planen så det får vi improvisere og så evt redusere litt på dykkingen

asbjørn

Comment

siden dere andre har vært så flinke med å skaffe bil så har jeg jobbet litt videre med turplanene. en samla plan kommer i ettermiddag/kveld. men hovedtrekkene er vel som følger:
                              0807 dra til trondheim og dykke og overnatte der. overnatting hvor?
                              Dette tror jeg Stine og Gunn har avtalt

0907-1307 dra til saltstraumen og dykke. Rolf Arne har kontroll på båt og dykkesteder? Rolf-Arne har bekreftet dette. Båter er bestillt. Det er litt uvisst hvilke dykk som skjer på onsdag og torsdag, men Rolf-Arne legger opp dette. Ryktes om Rabat mot slutten av perioden.
                              overnatting hvor? (saltstraumen dykkesenter / tuvsjyen er kanskje aktuelle?)
                              Vi bør vel kanskje spørre Rolf-Arne om han vet om noe hvis vi ikke har kontroll på dette ennå
                              1307-1607 dra til lofoten og dykke (jeg har noen forslag til steder, men vi får ta en diskusjon på hva vi vil)
                              Her tar jeg bare det jeg får, har ingen spesielle ønsker, så det kan dere eller de vi dykker med bestemme (For min del)
                              1607-2107 dra til narvik og dykke. overnatte hos Frank Bang
                              2107 dra til sandnessjøen og dykke. overnatte hos Neptun dykkeklubb
                              2207 dra til trondheim og dykke. overnatte hvor?
                              Kanskje prøve samme sted som på veien oppover? Skal vi dykke på samme sted?
                              2307 dra til oslo og kanskje ikke dykke....
                              mangler masse ølling i planen så det får vi improvisere og så evt redusere litt på dykkingen
                              Enig, ølling tar vi når det faller naturlig ;D

asbjørn
                              Se kommentarer i grønnt

-ØL
                              Start @ MMPB

Comment

Her er litt mer detaljert forslag til lofot-delen av turen. Virker dette ok eller?

1307
                                Dykke i Saltstraumen (land/båt)
                                Dykke på Rabat i Bodø (båt)
                                Tar fergen fra Bodø kl 17:45 så er vi i Moskenes 21:00. (priser se www.ovds.no)
                                Da kan vi ta et kveldsdykk i Djupfjorden hvis vi vil/orker (fra land)
                                Overnatte i området (Å, Tind, Moskenes, Sørvågen, Reine) (Ca 200,- pr pers)

1407
                                Morgendykk i Djupfjorden kanskje? (fra land)
                                Kjøre til Ballstad og fylle luft hos AquaLofoten (60,- pr flaske)
                                Dykke på Gudrun Gisladottir og "Grand Canyon"/Karlshorst (2 dykk + lunsj: 850,- pr pers)
                                Overnatte i Ballstad (ca 200,- pr pers)

1507
                                Enten:
                                Dykke utenfor moloen i Mortsund (fra land)
                                Dykke på Neslandet (fra land)
                                Overnatte i Ballstad (ca 200,- pr pers)
                                Eller:
                                Reise til Svolvær (ca 80km, 1-1/2t)
                                Dykke på Hamburg (fra land)
                                Overnatte i Kabelvåg/Svolvær (ca 200,- pr pers)

1607
                                Dykke i Raftsundet/Trangstraumen og på http://www.vrakdykking.com/nordstjernen.htm]MS Nordstjernen[/url] (fra båt) (ca 450,- pr pers hos Lofotdykk. Kanskje Hadsel undervannsklubb evt kan ta en tur dit?)
                                Kjøre til Narvik (ca 280km, 3 1/2t)
                                Overnatte hos Frank Bang

og her er et kart som viser stedene:
                                Friedland-Lofoten-Kart

Comment

Arbeider...
                                X