Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sommerferien -06

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Sommerferien -06

Halloisen godtfolk!!

Ferietiden nærmer seg og hva er vel da mer naturlig enn å tenke på å feriere sammen med sin nærmeste famile?? J

Uansett, Jarle og jeg har snakket om hvor kult det kunne være å kjøre norskekysten nedover å dykke på alle de bra stedene. Kunne startet helt i nord, Alta for eksempel. Og dykket oss sørover, sinnsykt mange bra dykkesteder! Alta, Berlevåg, Kvaløysundet, Senja, Elise Schulte, Saltstraumen, Narvik, Lofoten bare for å nevne noe….. Vi har jo en del bekjente langs norskestripa så det kunne blitt vanvittig moro!

Flere som kunne tenke seg det og har mulighet?? Ingrid, jeg vet du er i Australia i hele sommer, men mailer deg også siden du er i familien i tilfelle du skulle ombestemme deg ;-)

Aktuell periode er vel primært ukene 27/28/29.

Jeg tror det kunne blitt utrolig moro om vi hadde dratt en gjeng! J

Hilsen frk.Friedland

(dette er det egentlig Stine som har skrevet)

EDIT fra Øyvind:
    Prøver å legge hele reiseruta her i første innlegg.

Lør 8. Avreise Oslo kl. xx:xx på morgenen.
    Lør 8. To dykk på Børsabergan
    Lør 8. Sjekke-inn på Motellet som Gunn har booket for oss, NB KUN 4 personer.
    Lør 8. Øl med Gunn?
    Søn 9. Evt. formiddagsdykk
    Søn 9. Fylle luft før vi drar til Bodø (Rognan) (Kjørerute)
    Søn 9. Sen kveld, Sjekke inn på Rognan Fjordcamp - tlf.75690088 (Booket rom til 4 personer for 200,- pr.pers.)
    Man 10. Morgen: Møte Rolf Arne og dykke på D/S Salta
    Man 10. Dra til Saltstraumen og fylle luft, sjekke inn etc. ---> Tuvskjyen (Øyvind har fixa)
    Man 10. Ettermiddagsdykk og evt. kveldsdykk
    Man 10. Øl
    Tirs 11. Tre dykk, og øl
    Ons 12. Tre dykk, og øl (Asbjørn er med på dette)
    Tor 13. To dykk
    Tor 13. 16:30, Ta ferja fra Bodø til Moskenes og kjøre videre til Nusfjord (Aqualofoten)
    Tor 13. kveld, sjekke-inn på rorbu Nusfjord, øl.
    Fre 14. 2-3 dykk med Aqualofoten
    Fre 14. kveld, øl
    Lør 15. Kjøre til Lødingen ( Kjørerute )
    Lør 15. Ett til to dykk i Lødingen (Rinøya, og Haakon Jarl?) Evt. Karmøy...andre forslag?
    Lør 15. kveld øl - Overnatting på Rotvær?? Må bekreftes...
    Søn 16. Morgen: Dra til Narvik og sjekke inn hos Frank.
    ( http://kart.gulesider.no/kart/index....=a_10000050576 )
    Søn 16. To-tre dykk
    Man 17. tre dykk
    Tir 18. tre dykk
    Ons 19. To dykk på Elise
    Ons 19. Tilbake hos Frank
    Tor 20. Morgen, dra mot Mosjøen? Toppskarv
    ( http://kart.gulesider.no/kart/index....=a_10000534317 )
    Tor 20. kveld øl
    fre 21. To dykk
    fre 21. kveld øl
    lør 22. Morgen, kjøre til Tr.Heim
    ( http://kart.gulesider.no/kart/index....=a_10000517832 )
    lør 22. Kveld, øl
    søn 23. Morgen dykk før vi drar til Oslo.

Får vi til ett dykk i Lofoten til før vi drar til Lødingen? Samlet kjørestrekning til Narvik er jo bare tre timer.

Hva står igjen å sjekke?
    "To Do List":
    - Overnatting søndag 9. ved Salten
    - Overnatting i Lødingen - skal vi bo i kjelleren til Klubbhuset?

Edit: lagt til noen opplysninger om overnatting. Og laget "To Do List"
    Jeg har dykka på Mosel

SV: Sommerferien -06

Noen forslag til hvor vi burde stikke ??

Narvik, Lofoten, Saltstraumen, Alta, Børsa, Finnsnes.....

Noen flere ?
    Jeg har dykka på Mosel

Comment

Bør vel få med oss Kvaløysundet i Tromsø?
      Og en pils på Skarven etterpå!
      Yess! I do speak Whalish!

Comment

Tja, skal vi få med oss alt som er verdt å få med seg må vi vel bli der i årevis.....

Hvor lenge tenkte dere å være på tur? syns å huske at avstandene der oppe er litt annerledes enn her (buss fra Bardufoss til Alta tok f.eks 8t) så jeg vil jo tro at Berlevåg - Narvik tar litt tid

Er ikke så veldig godt kjent oppe i nord og dere har jo allerede nevnt det meste av de stedene jeg har hørt om.

Narvik er obligatorisk
        Lofoten hadde jeg tenkt å prøve før Spekkhoggerturen i fjor høst men det var omtrent helt dødt på dykkesentrene der da (var visst helt feil sesong fikk jeg beskjed om) så jeg er ganske klar for å prøve noen forskjellige steder der.
        Saltstraumen skal jeg dykke i nå om et par uker, men regner med den er verdt flere besøk
        Tromsø har jo også en del forskjellig å by på. Der hadde jeg mine første dykk i Norge (bodde 1 uke på ei hytte i Kvaløysundet) og kan godt dra tilbake igjen.
        Er Harstad verdt et besøk eller? ligger vel noen vrak i området der og?
        Dykking i Alta vet jeg ingenting om, men regner med Svenn kan vise oss noen greie plasser, evt så kan vi jo ta en drikkepause der

Satser vi på mange forskjellige steder eller noen få dager på hvert sted?

Er det virkelig ikke flere i familien som er interessert?

Asbjørn

Comment

Joa, Morten er ganske interessert Men han har jo ingen profil på dykkesiden!

William er også litt interessert, men han vil spille golf også. Så vi får øve litt press på han! Finnes kanskje noen baner nordover han kan spille litt på også? Vet ikke om det er andre i familien som spiller? Trenger jo litt overflatetid også Men jeg egner meg dårlig på en golfbane altså..... :P Så hvis vi lover gi deg tid til golf så blir du med William??

Ellers vil Snorre gjerne være med en langhelg, men han har ikke ferie sier han??

Og Petter, blir det bare ubåtmassakren på deg, eller klarer du få til mere dykkeferie i år?

Øyvind har det vært stille som i graven fra i det siste. Lurer på om han driver med noe Monkey Business altså

Men dette kan vel egentlig kanskje all svare selv i denne tråden da. Mye enklere dette enn å maile fram og tilbake, så det var en genial idè Jarle!

Vel, da har dere en kort oppsummering fra de tilbakemeldingene jeg har fått på mail!

Yess! I do speak Whalish!

Comment

Hehe....Øyvind sliter nok med noen minibanker og nettbank som ikke fungerer > Håper dette blir internt mellom oss :-X
            Med mine økonomiske utskeielser, ny drakt, vams, adv.nx, normoxic, trimix, så kommer bakrusen nå desverre. Men jeg håper på en lotto gevinst

Onkel Petter

Comment

Det gikk heldigvis "relativt greit" med de "små" problemene vi hadde på jobben her en dag.
              Det er ikke hver dag vi lager førsteside stoff i alle aviser og pådrar oss ekstra nyhetssendinger på radio, hehe.

Jeg er avholds på dykkefronten inntil videre. (Selvfølgelig ikke uten abstineneser)
              Så fort jeg er ferdig med kåken, kan jeg tømme loft og kjellerboder å få tid og tilgang til dykkeutstyret igjen.
              Det er vel fortsatt et par tre uker og en sydenuke tur til jeg er klar.

Er med på det meste, og har vært på de fleste av stedene som er nevnt over, og vil gjerne tilbake til samtlige. Men det er som Asbjørn sier ganske mange dager reising hvis man skal kjøre rundt om kring der oppe....

Personlig er jeg mer klar for sør og vestlandskysten, for der har jeg ikke vært så mye.

-ØL
              DIR-orientert dykker fra Akerselvas utløp
              Start @ MMPB

Comment

Jeg har ikke ferie i vanlig forstand, men jeg tenkte å ta fri uten lønn noen spredte dager i løpet av sommeren. Så når dere er f.eks i Harstad eller Narvik kan jeg jo ta en fredag fri og komme flygende... Så interessert, det er jeg!

Sam F.
                Kan ikke huske alt hver gang. Er glad om jeg husker noe av og til.

Comment

Hva med Farsund? Lest siste Dykking?

Sam

Comment

Originally posted by Snorre S. View Post

Sam
                    Farsund er i sør Norge ;D
                    Vi kjørte jo forbi der da vi var i Flekkefjord og dykka på Gudrun !!

Jarle
                    Jeg har dykka på Mosel

Comment

Jeg regner med dere tar en "test-tur" i sommer og finner de beste plassene, sånn at jeg kan være med neste år på "Nord-Norge Highlights"

Synes det høres ut som en bra 2-3 ukers tur så langt. Skal tenke på dere mens jeg dykker med hai i Australia ;D
                      Dykket med hval i Oslofjorden!

Comment

Originally posted by Jarle B View Post
                        Originally posted by Snorre S. View Post

Sam
                        Farsund er i sør Norge ;D
                        Vi kjørte jo forbi der da vi var i Flekkefjord og dykka på Gudrun !!

Jarle
                        DUH! Jeg veeet jo deeet da! Men Øyvind nevnte at han kunne vært interessert i noe sørpå også..

Comment

SN (SørNorge) (Alt sør for Trondheim) kan nååes på en helg. Derfor argumenterer jeg for å ta deler av NN(NordNorge) i sommerferien.

Jeg veit at det kan bli mye kjøring, men det kan også bli mye bra dykking og litt avslapping også.

Vi fikser lett overnatting i: Berlevåg, Alta, Narvik (private avtaler)
                          I Senja omr., Tromsø, Lofoten og Saltstraumen er det heller ikke så vanskelig å ordne noe tipper jeg.

Jarle
                          Jeg har dykka på Mosel

Comment

Er planen å kjøre opp og ned til nordnorge (tar vel et par-tre dager?) eller leie bil, bly og flasker der oppe og fly opp og ned?
                            Overnatting i Lofoten (Leknes, Ballstad++) kan nok jeg ordne.
                            Sør norge er også veldig interessant, men Jarle har et poeng her ift avstander. og siden jeg fortsatt ikke har fått dykket så mye oppe i nord er jeg klar for å ta turen dit i sommer. Men det er jo mulig å ta noen langhelger og/eller en høstferie i sørnorge.

Asbjørn

Comment

Originally posted by ash View Post
                              Er planen å kjøre opp og ned til nordnorge (tar vel et par-tre dager?) eller leie bil, bly og flasker der oppe og fly opp og ned?
                              Overnatting i Lofoten (Leknes, Ballstad++) kan nok jeg ordne.
                              Sør norge er også veldig interessant, men Jarle har et poeng her ift avstander. og siden jeg fortsatt ikke har fått dykket så mye oppe i nord er jeg klar for å ta turen dit i sommer.
                              Kjøring og egne flasker er å foretrekke, da det blir vanskelig å leie så mange flaskesett med riktig størrelse.

Originally posted by ash View Post
                              Men det er jo mulig å ta noen langhelger og/eller en høstferie i sørnorge.

Asbjørn
                              Flere familieturer
                              jippi !!
                              Jeg har dykka på Mosel

Comment

Arbeider...
                              X