Announcement

Collapse
No announcement yet.

Velkommen familien Friedland

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Slett alt
new posts

• Velkommen familien Friedland

Her har vi fått plass av Thomas hvor vi kan "boltre" oss ;D

Vi kan jo legge ut bilder fra familietreffene og planlegge de neste turene.

Det blir liksom slik vi ønsker det :thumb:

Hilsen
    Fetter Jarle

NB: tenk deg om 3 ganger før du forteller andre hva du leser her på familien sin side
    Familiehemmeligheter er greit å ha innimellom
    Jeg har dykka på Mosel

SV: Velkommen familien Friedland

Tjoho!

Så bra, nå kan vi diskutere her inne istedet for å fylle hotmailen min med lange maildiskusjoner

Hilsen kusine Ingrid (som nå sitter og venter på et like fint dobbeltsett som det Stine har ;D )
    Dykket med hval i Oslofjorden!

Comment

Jøss!
      Hva er dette?? Eget forum?? :

Ikke værst!!

Kjekt å ha en moderator med kontakter i familien

Hilsen Frk.Friedland
      Yess! I do speak Whalish!

Comment

Ypperlig
        Originally posted by Ingrid M.J. View Post
        Tjoho!
        Så bra, nå kan vi diskutere her inne istedet for å fylle hotmailen min med lange maildiskusjoner
        Hilsen kusine Ingrid (som nå sitter og venter på et like fint dobbeltsett som det Stine har ;D )
        Tror sjefen begynte å lure på om jeg i det hele tatt jobbet når han så at innboksen min var full av div mail om familie-dykking og lite jobbrelaterte mail ;D
        Er jeg snart den eneste i familien uten dobbeltsett? :drukner

Asbjørn

Comment

Nei, det nyeste familiemedlemmet Sam har heller ikke dobbeltsett. Kanskje ikke så rart, tungt å ha med på fly fra "over there"!?

Comment

Supert
            Dette er helt topp og jeg er kjempepositiv til dette.
            Tusen takk til Stine som "guidet" meg hit...og jeg jobber med data??? :-[

Onkel Petter

Comment

Originally posted by StineScuba View Post
              Nei, det nyeste familiemedlemmet Sam har heller ikke dobbeltsett. Kanskje ikke så rart, tungt å ha med på fly fra "over there"!?

Bare went. Om det blir some penge left etter den kemner har robbed me er det big chance for IANTD course and doublesett here ogsaa.

Sam
              Kan ikke huske alt hver gang. Er glad om jeg husker noe av og til.

Comment

Hva skal til for å bli medlem av familien ?

Er det nok å ha dykket med en i familien ? må man dykke ofte med 2 ?
                Ha vært på dykketur med noen i familien ?
                Bodd sammen med familien på tur ? Hvor mange fra familien måtte da ha vært med ?

fetter jarle
                Jeg har dykka på Mosel

Comment

Godt spørsmål!!

Man bør vel ha vært på tur med famlien slik at man har en viss forståelse av de viktige familiebåndene!??

Og det viktige her er vel egentlig at det nye medlemmet føler en viss tilhørighet??! Og meget viktig er jo at medlemmet må forklare sin egen tilhørighet!! Vi har jo ikke oversikten over alle familiegreinene, fortsatt mye uoppklart! Ikke godt å holde oversikten i disse tider vettu

Enige?? Eller........??!!

Comment

Originally posted by StineScuba View Post
                    Godt spørsmål!!

Man bør vel ha vært på tur med famlien slik at man har en viss forståelse av de viktige familiebåndene!??

Og det viktige her er vel egentlig at det nye medlemmet føler en viss tilhørighet??! Og meget viktig er jo at medlemmet må forklare sin egen tilhørighet!! Vi har jo ikke oversikten over alle familiegreinene, fortsatt mye uoppklart! Ikke godt å holde oversikten i disse tider vettu

Enige?? Eller........??!!
                    Ganske enig !
                    men er det nok å være med på tur eller skal man da bo sammen på tur ?
                    Jeg har dykka på Mosel

Comment

Næh........ Vanskelig å svare på!!??

Jeg synes kanskje at de må føle famlietilhørigheten og kunne forklare sin eksistens iallefall

Hva synes dere andre??

Comment

Et par nye medlemmer på vei inn i familien nå og det diskuteres rundt hva som skal til for å være en Friedland!

Forslag til familie statutter:
                        (basert på opprinnelsen og hvordan familiedannelsen har vært til nå!)

"Man kan ikke søke om å være med, eller bli en del av familien Friedland. Enten så er man familie eller så er man ikke familie! Men dersom nye familiebånd dukker opp eller det plutselig avsløres nye medlemmer er det jo nødvendig at det nye medlemmet forklarer sin tilhørighet!"

Her kan jo finnes mange interessante varianter, hehe!

Vi har jo allerede følgende:
                        Søsken: Øyvind, Morten, Asbjørn og Stine
                        Kusine: Ingrid
                        Fetter: Jarle
                        Onkel: Petter
                        Uncle Sam: Snorre
                        Også har vi jo ikke minst William (men det snakker vi helst ikke om!!)

Mange andre familiemedlemmer og folk med øvrige relasjoner til familiens medlemmer som kanskje kommer for en dag etterhvert!

Og man bør kanskje ha vært på tur med minst to i familien for å kvalifisere?? Jarles forslag, jeg støtter det Og en annen ting, vanskelig å avdekke familiebånd uten å sovet under samme tak!

Makes sense??

Hilsen frøken Friedland

Comment

Jeg er enig i det meste her
                          Kanskje vi kan bruke noen av disse punktene til noe også

Før man blir medlem, må man:
                          1. Man må selv ytre et ønske om å bli en del av familien.
                          (Det skal ikke oppfordres til det)
                          2. Man skal ha vært full sammen med flere familiemedlemer, helst samtidig, og ved flere anledninger.
                          3. Man skal ha vært på minst to dykketurer m/overnatting der familien Friedland har vært med. (Med mer enn 2 medlemmer)
                          4. Man må ha en unik, positiv, humorisktisk og varm karma

Når man er medlem skal man:
                          5. Man skal respektere andre familiemedlemers dykking / dykkemåte
                          6. Man bør oppfordre til/arrangere familietur, samt delta på så mange familieturer som mulig.
                          7. Man må gjøre rent og lage mat etter lister som settes opp.
                          8. Man må være med på fellesinnkjøp

Ved gjentatte brudd på de gjeldene rettningslinjer. (Og etter 1. advarsel blir man utfryst av familien )

-ØL
                          DIR-orientert dykker fra Akerselvas utløp
                          Start @ MMPB

Comment

Originally posted by Øyvind Letrud View Post
                            Jeg er enig i det meste her
                            Kanskje vi kan bruke noen av disse punktene til noe også

Når man er medlem skal man:
                            5. Man skal respektere andre familiemedlemers dykking / dykkemåte

Ved gjentatte brudd på de gjeldene rettningslinjer. (Og etter 1. advarsel blir man utfryst av familien )

-ØL
                            Hmm...her er jeg på tynn is. Veldig tynn is :-\\

Comment

Høres bra ut fra her jeg sitter å leser

Da skal jeg sende PM til de 2 som har ymtet frempå at de ønsker å ta del i det vi driver med
                              Jeg har dykka på Mosel

Comment

Working...
                              X