Jeg tar en telefon til arbeidstilsynet imorgen og hører hva de har å si. Så tar jeg min avgjørelse på grunnlag av hva de sier.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Dykkeoppdrag i Bergen?
Collapse
X
-
Sv: Dykkeoppdrag i Bergen?
Når det Offentlige bruker sportsdykkere til å rydde havner, kanaler o.s.v. (dykkere som ikke har riktig sertifisering), så kan det ikke være så feil å hente opp en propell. Skjønner ikke at folk gidder å blande seg engang....
http://www.askøysportsdykk.com/index...&p=1&Itemid=28
Lykke til på oppdraget, håper du får en god betaling...
MH
Comment
-
Når det Offentlige bruker sportsdykkere til å rydde havner, kanaler o.s.v. (dykkere som ikke har riktig sertifisering), så kan det ikke være så feil å hente opp en propell. Skjønner ikke at folk gidder å blande seg engang....
Comment
-
-
Da har jeg snakket med Arbeidstilsynet og fått svar fra dem om at så lenge det ikke er noen form for betaling. Unntak er dekning av utgifter. Så er det bare å dykke i vei så lenge det er innenfor sertifikatet. Hadde det vært montering osv med verktøy under vann hadde saken vært en annen, men å hente noe er ikke noe problem. Det var tilbakemeldingen fra arbeidstilsynet.
Comment
-
Originally posted by bergenremi View PostDa har jeg snakket med Arbeidstilsynet og fått svar fra dem om at så lenge det ikke er noen form for betaling. Unntak er dekning av utgifter. Så er det bare å dykke i vei så lenge det er innenfor sertifikatet. Hadde det vært montering osv med verktøy under vann hadde saken vært en annen, men å hente noe er ikke noe problem. Det var tilbakemeldingen fra arbeidstilsynet.
En annen sak er de andre momentene jeg tok opp over her.......Han slipper å ro som lar seg drive med strømmen.
Comment
-
Vær obs på at en propell kan ha forflyttet seg et godt stykke fra den "kjente" posisjonen. De har som regel litt fart på seg når man "mister" de... I kombinasjon med eventuell dårlig sikt er det slett ikke garantier for at man faktisk finner den. En annen sak er som tidligere nevnt å "kaste bort" et dykk på dette uten noen form for konpensasjon.
Det blir en annen sak hvis man faktisk ser propellen fra overflata.
Er det forresten noe i veien for at en gavmild "oppdragsgiver" gir deg en fin gave på f.eks. bursdagen din :P
Hva ville en arbeidsdykker tatt for et slik oppdrag? (bare hente opp propellen, ikke montering)
Comment
-
Originally posted by Erlend Remøy View PostOriginally posted by bergenremi View PostDa har jeg snakket med Arbeidstilsynet og fått svar fra dem om at så lenge det ikke er noen form for betaling. Unntak er dekning av utgifter. Så er det bare å dykke i vei så lenge det er innenfor sertifikatet. Hadde det vært montering osv med verktøy under vann hadde saken vært en annen, men å hente noe er ikke noe problem. Det var tilbakemeldingen fra arbeidstilsynet.
En annen sak er de andre momentene jeg tok opp over her.......
Ja for all del, ikke hjelp naboen å hente opp propellen før arbeidstilsynet er konsultert. ;D
Comment
-
-
Originally posted by gadus View PostOriginally posted by Erlend Remøy View PostOriginally posted by bergenremi View PostDa har jeg snakket med Arbeidstilsynet og fått svar fra dem om at så lenge det ikke er noen form for betaling. Unntak er dekning av utgifter. Så er det bare å dykke i vei så lenge det er innenfor sertifikatet. Hadde det vært montering osv med verktøy under vann hadde saken vært en annen, men å hente noe er ikke noe problem. Det var tilbakemeldingen fra arbeidstilsynet.
Ja for all del, ikke hjelp naboen å hente opp propellen før arbeidstilsynet er konsultert. ;DHan slipper å ro som lar seg drive med strømmen.
Comment
-
Originally posted by soltman View Post
Er det forresten noe i veien for at en gavmild "oppdragsgiver" gir deg en fin gave på f.eks. bursdagen din :P
Hva ville en arbeidsdykker tatt for et slik oppdrag? (bare hente opp propellen, ikke montering)
Gaver kommer under lønn....
Prisen for et dykkelag ligger på ca 8-10.000.-
Dette er vel også eventuelt en forsikringssak så de eneste som tjener på dette er forsikringsselskapet...Han slipper å ro som lar seg drive med strømmen.
Comment
-
Originally posted by Erlend Remøy View PostOriginally posted by gadus View PostOriginally posted by Erlend Remøy View PostOriginally posted by bergenremi View PostDa har jeg snakket med Arbeidstilsynet og fått svar fra dem om at så lenge det ikke er noen form for betaling. Unntak er dekning av utgifter. Så er det bare å dykke i vei så lenge det er innenfor sertifikatet. Hadde det vært montering osv med verktøy under vann hadde saken vært en annen, men å hente noe er ikke noe problem. Det var tilbakemeldingen fra arbeidstilsynet.
Ja for all del, ikke hjelp naboen å hente opp propellen før arbeidstilsynet er konsultert. ;D
Comment
Comment