Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dykkerklubb i Oslo?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Slett alt
new posts

• Dykkerklubb i Oslo?

Leter etter en klubb i Oslo. Har funnet 2 stk, Oslo dykkeklubb og Oslo sportsdykkeklubb. Noen som er/har vært medlem i noen av klubben. Noen som kan anbefale en klubb?

Sv: Dykkerklubb i Oslo?

Kan trygt anbefale Baus (Blindern Akademiske UndervannsSelskab) under Osi. Klubben er åpen både for studenter og normale mennesker (bl.a forhenværende studenter, og ellers andre dykkeinteresserte) og har et ungt og morsomt miljø.
    Jeg har vært medlem der siden i vinter og har kun positive tilbakemeldinger å komme med, spesielt er det god fokus på sikkerhet, i tillegg til at de er flinke til å arrangere turer o.l..
    Skal på tur med dem til Ålesund nå på onsdag

Google osi dykking, så finner du dem.
    Dykker i "god" dir-stil, men savner helmasken når det er iskaldt og/eller fullt av brennmaneter/kloakk...

Comment

Trodde man måtte være student for og bli medlem, av de 3 klubbene som er nevnt her så er det BAUS som virker mest seriøst og organisert hvis jeg skal gå ut ifra nettsidene. BAUS har også en utrolig lav kontigent på 175 kr i forhold til 600 og 700 kr som de andre har.

Comment

Så lenge klubben er medlem i idrettsforbundet så kan du etter hva jeg kjenner til ikke nekte ikke-studenter å bli medlem pga lovene til idrettsforbundet vil gjelde... De kan likevel kreve en annen medlemsavgift.
        www.dykkepedia.com
        Diving Is Required

Comment

Sitat fra Baus' nettsider: "Dykkere som ikke er tilknyttet UIO eller SIO får også være med."

Det er med andre ord helt åpent for deg! ;D
          Velkommen skal du være.
          Dykker i "god" dir-stil, men savner helmasken når det er iskaldt og/eller fullt av brennmaneter/kloakk...

Comment

Hei

Hvorfor ikke bare komme til www.Duk.no ? en klubb der alt liger tilrette for fine dykk og et godt og aktivt klubbmiljø

vh

Sigurd C
            Medlem av www.dukk.no
            http://www.gullsmeden.as

Comment

Originally posted by akvarianer View Post
              Hei

Hvorfor ikke bare komme til www.Duk.no ? en klubb der alt liger tilrette for fine dykk og et godt og aktivt klubbmiljø

vh

Sigurd C
              Linken virker ikke.

Comment

Originally posted by Medic82 View Post
                Originally posted by akvarianer View Post
                Hei

vh

Sigurd C
                Linken virker ikke.
                hei igjen

håper at denne linken funker bedre..... www.dukk.no

vh

Sigurd C
                Medlem av www.dukk.no
                http://www.gullsmeden.as

Comment

Jeg leter også etter et dykkesenter i oslo, mannen min skal ta padi instructor og jeg open water.

det eneste jeg finner på google er Prodykk, noen som har erfaring med dem?

Comment

Snakk med Odd Egil på Prodykk du, så blir dere sikkert enige om noe. Det eneste er at Prodykk ligger "langt" ute på Nesodden..., ellers har du Dykkersport ved Lysaker brygge hvis du leter etter noe nærmere byen
                    Master Scuba Diver
                    DeepDiver
                    Equipment spec.
                    Nitrox
                    U/w digital photographer
                    Wreckdiver

Comment

Ja de på lysaker hørtes bra ut, de har vel også padi..

Takk ;D

Comment

Ellers har du disse fue gutta på Etterstad www.fue.no, de driver både butikk og kurs. Fue er kanskje enda bedre enn PADI, hvem vet? Kanskje statistikken vedrørende ulykker er lavere hos fue, og man skulle kanskje velge disse om man skal utvikle seg til å bli en så kallet DIR-dykker?(DIR- doing it right)
                        Master Scuba Diver
                        DeepDiver
                        Equipment spec.
                        Nitrox
                        U/w digital photographer
                        Wreckdiver

Comment

Løfter denne litt, siden jeg straks flytter til Oslo. Etter en smule surfing ser det ut til at dykkeklubbene i selve Oslo har varierende grad av aktivitet, i hvert fall å dømme etter når de oppdaterte websidene sine : (ingen nevnt, ingen glemt). Jeg regner med at folk gjerne promoterer sin egen klubb, men er det noen meninger om hvilken klubb som har mest aktivitet? Nordøstsiden av Oslofjorden, nedover mot Akershus og Østfoill kan også gå.

Comment

Man har uavhengige klubber med ukentlig aktivitet:
                            Drøbak undervannsklubb (www.dukk.no)
                            Sjøtrollet dykkerklubb (www.sjotrollet.no)
                            Torsdagsdykket (www.facebook.com/group.php?gid=2386038751)

Ellers er det ukentlig aktivitet knyttet til dykkesenterne:
                            Dykkersport: Lørdagsdykk, båttur søndag ++ (www.dykkersport.no)
                            Prodykk: Dykking fra brygga tirsdager fra 17 - 21 (www.prodykkoslo.no)
                            Divestore: Onsdagsdykk (www.divestore.com)

Ellers er det andre klubber med mer spredt aktivitet som Akkaren (mest undervannsrugby med en liten sposrtsdykkegjeng), Oslo sportsdykkerklubb, vippetangen dykkeklubb +++++
                            Rune Edvin Haldorsen
                            https://runehaldor.foto.no/

Comment

Takk for det, Rune!

Siden jeg ikke har mulighet til å være med i alle sammen får jeg kanskje ta meg en runde og sjekke dem ut. Noen som er med i de forskjellige klubbene og kan fortelle litt om hvorfor akkurat deres klubb er best?= :P

Comment

Working...
                              X