Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dykkesidens Topp 50

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Slett alt
new posts

• Dykkesidens Topp 50

Dette er en informasjonstråd for Dykkesiden Topp 50.

Hva er Dykkesidens Topp 50?
    Dykkesidens Topp 50 er en toppliste som er åpen for alle sider som er dykkererlatert. Registreringen er veldig enkel. En forutsetning for å være oppført på Dykkesidens Topp 50 er at man må plassere en knapp på sine sider. Knappen er slik ut:

Hvordan registrerer jeg meg?
    Klikk på denne linken og fyll inn nødvendig info. Du vil motta en kode på mail som du må legge ut på minst en av dine sider. Det er veldig enklet, kun til å kopier inn fra mailen.

Hvordan rangeres Dykkesidens Topp 50?
    Siden er satt opp slik at den rangeres etter den som gjennomsnittelig har flest unike klikk inn til listen.

Hvordan kan jeg komme høyere opp på rangeringen?
    Et godt tips er å legge knappen godt synlig på siden din. I tillegg kan man legge knappen på flere undersider.
    Klikk deg inn på de sidene som ligger på toppen på listen - www.dykkesiden.com/topsites og se hvordan de har plassert knappen.

Hva betyr statistikken som fremkommer når jeg trykker på statistikk ikonet ([img width=21 height=21]http://www.dykkesiden.com/topsites/skins/stats.png[/img])?
    Statistikken vises i en tabell med 5 kolonner med resultater (Gjennomsnitt, Denne måned, forrige måned, 2 måneder siden, 3 måneder siden):
    For hver av disse 5 måles følgende statistikk:
    • Unike sidevisninger: Viser hvor mange ganger din din/dine sider som du har en Topp 50 knapp på er blitt vist til forskjellige personer (unike personer). Dette måles etter IP adresse.
    • Totale sidevisningerette viser hvor mange ganger din/dine sider som du har en Topp 50 knapp på er blitt vist
    • Unike treff inn: Dette viser hvor mange unike personer (målt etter IP adresse) som har klikket på knappen på din side og kommet inn til Topp 50 siden
    • Totale treff inn: amme som forrige punkt, men viser totalen.
    • Unike treff ut: Viser hvor mange unike personer (målt etter IP adresse) som har klikket seg inn på dine sider fra Topp 50 listen
    • Totale treff ut: Samme som forrige punkt, men viser totalen.

Kategorisering
    Sidene er lagt inn i en kategori basert på valget til den som registrerte siden. Dersom du vil flytte din kategori så kan du endre din infomasjon ved å klikke her.

Automatisk sletting
    Sider som ikke skaper trafikk inn til Topp 50 siden skal bli slettet automatisk etter 14 dager med inaktivitet.

Trendpiler
    Avhengig av hvordan din side bever seg på listen vil det settes på piler foran din link.
    [img width=13 height=13]http://www.dykkesiden.com/topsites/skins/up.png[/img] betyr at din side er på vei oppover.
    [img width=13 height=13]http://www.dykkesiden.com/topsites/skins/neutral.png[/img] betyr at din sides plasering er uendret.
    [img width=13 height=13]http://www.dykkesiden.com/topsites/skins/down.png[/img] betyr at din side er på vei nedover på rangeringen

Mistanke om juks
    Dersom vi oppdager juks så vil den aktuelle side umiddelbart bli slettet fra listen. Dersom brukerne oppdager juks så tips oss ved å sende en mail til [email protected] eller ved å legge inn et innlegg i denne tråden.

/Thomas
    Thomas Torjusen - Dykkesidens far

Re:Topp 50

Originally posted by Thomas
    Automatisk sletting:Sider som ikke skaper trafikk inn til Topp 50 siden vil nå bli slettet automatisk etter 14 dager med inaktivitet.[*]
    Nå som flere og flere sider har lagt inn link til hovedoppslagene på sine sider, burde også trafikk fra hovedoppslag blitt tatt med i tellingen av treff, og ikke bare treff fra kanppen topp 50.

Hilsen
    Knut

Dykkerutstyr? Ja.

Comment

Originally posted by khg54
      Automatisk sletting:Sider som ikke skaper trafikk inn til Topp 50 siden vil nå bli slettet automatisk etter 14 dager med inaktivitet.[*]
      Nå som flere og flere sider har lagt inn link til hovedoppslagene på sine sider, burde også trafikk fra hovedoppslag blitt tatt med i tellingen av treff, og ikke bare treff fra kanppen topp 50.

Hilsen
      Knut

Den teller vel hver gang selve top50 bildet lastes på siden
      (Uten at jeg vet om den løsningen er brukt her... )

-ØL
      DIR-orientert dykker fra Akerselvas utløp
      Start @ MMPB

Comment

Hei

Topp 50 systemet og Dykkesidens forum er to forskjellige program. Det kunne vært fint hvis det hadde vært samme program - for da hadde man også kunne telle med forslaget til khg54, men slik er det nok ikke.

Ellers så er det riktig som oletrud sier at vi registrerer det som en visning hver gang Topp 50 knappen vises på din side.

/Thomas

Comment

Hei

Topp 50 systemet og Dykkesidens forum er to forskjellige program. Det kunne vært fint hvis det hadde vært samme program - for da hadde man også kunne telle med forslaget til khg54, men slik er det nok ikke.

Ellers så er det riktig som oletrud sier at vi registrerer det som en visning hver gang Topp 50 knappen vises på din side.

/Thomas
          Og når vi har lagt ut link til nyhetene på Dykkesiden, noe som gjør seg bra på klubbens hjemmeside, så istenfor å klikke på topp 50 ikonet, så klikker man seg rett inn på dykkesiden via nyhetsoversikten. Men, men, det blir vel noen ferre treff enn ønskelig. Kansje en utfordring å legge innteller på begge linkene.
          Dykkerutstyr? Ja.

Comment

Jeg har nå endret slik at nyregistrerte sider ikke dukker opp før jeg har godkjent sidene manuelt. Man får tilsendt kode på vanlig måte, men dersom denne koden ikk elegges inn så vil ikke siden bli godkjent.

I tillegg har jeg endret slik at sider som ikke har noe statistikk over en 7 dagers periode automatisk vil bli slettet fra listen.

/Thomas

Comment

Hei

Jeg har nå endret slik at dataene samles pr dag og ikke pr måned.

/Thomas

Comment

Hei

Jeg har nå endret slik at dataene samles pr dag og ikke pr måned.

/Thomas
                Hvorfor gjore du det? :-\

/Matt
                Dykking + Wikipedia = www.dykkepedia.com
                Dykkepedia Tilfeldig side!

Comment

Fordi den gamle rangeringen favoriserte de nettstedene med mye trafikk.

/Thomas

Comment

/Thomas
                    Ok. Hva er egentlig hensikten med å ha en topp 50 rangering?

/Matt

Comment

Skjønner ikke spørsmålet ditt eller hvor du vil hen?

/Thomas

Comment

Originally posted by Matt

/Thomas

/Matt
                        Hvorfor dykker vi ???

Like relevant spørsmål...

/DKD
                        Dykker i motstrøm fra Nord !!

Comment

Originally posted by DKD

Hvorfor dykker vi ???

/DKD
                          Og jeg liker uhøflig svare. Veldig hjelpsom. :-X

Tusen takk.

Comment

Originally posted by DKD
                            Originally posted by Matt

/Thomas

/Matt
                            Hvorfor dykker vi ???

/DKD
                            Unnskyld her men jeg skjønner veldig godt hvor Matt vil. "Normalt" vil jo en topp 50 være rangert etter de mest besøkte sidene fra linkene til dykkesidene.Hvis ikke dette er målet så kan jo Dykkesiden heller være mer renhåret og kalle dette "disse sitene liker vi best".
                            Ps. Jeg prøver på ingen måte å være uhøflig,men Sier som vanlig min mening.

Comment

Det var da veldig til oppstyr da.

Siden vi startet med Dykkesidens Topp 50 for en laaang stund siden så har det alltid vært slik at denne listen rangerer folk etter hvilke sider som gir mest klikk inn til siden.

Det jeg endret før Matt kom med sin kommentar var at man skulle samle opp dataene over 4 dager og regne gjennomsnitt av det og ikke over 4 måneder.

Listen er 100% automatisk og presenterer det nettstedet på toppen etter hvem som har sendt flest unike brukere inn til Topp 50 siden.

Jeg har mulighet til å gjøre andre sorteringer, f.eks. etter flest sidevisninger, etter klikk ut etc.

Det viktige er å opprettholde at det er unikhet i det som måles. Med det mener jeg at dersom en person klikker 10 ganger på sin egen link til Dykkesiden Topp 50 så skal dette telle som ett klikk inn.
                              Som et eksempel så hadde vi for ca 1,5 år siden en side som satt opp en klikkmaskin som klikket seg inn på topp 50 og han fikk da 40.000 klikk pr dag. Likevel viste dette seg som ett unikt klikk pr dag, så vedkommende kom ikke så høyt opp på rangeringen.

Håper dette var svar godt nok for dem som lurte.

/Thomas

Comment

Working...
                              X