Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvor farlige er disse?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Slett alt
new posts

SV: hvor farlige er disse?

gjeesp
    Søvn er mangelen på koffein, IH8MYX,AnKa

http://www.onzin.com/view.php?id=1934

Comment

Originally posted by GlennK View Post
      Hva har det med å gjøre om JEG er utdannet MD da?
      Tingen var at de ikke har så hard og lang utdannelse. Utdannelsen er jo bare på noen få uker. Det finnes nøtti-to andre utdannelser under førstegangstjenesten som er både hardere og lengre.

Jeg mistenker at du kanskje har gått utdannelsen, siden det virker som om du legger opp til at de har så lang, hard og tøff utdannelse.

Utdannelsen er på 25 uker.
      Lurer litt på om du er bare ute etter å provosere, men muligens vet du vel neppe bedre.

ISHAVSBYEN DYKKERKLUBB
      Don´t drink the water, fish fucks in it...

Comment

hm.. å uttale seg om noe man ikke har peiling på er jo bare en påminnelse at man er en idiot med lite peiling....men for all del..morsomt å lese her :lol:
        Dykking er ingen hobby!
        Dykking er en livstil!

Comment

krangling, krangling...osv... ???

Comment

boooring
            Søvn er mangelen på koffein, IH8MYX,AnKa

http://www.onzin.com/view.php?id=1934

Comment

Bare for å fyre oppunder litt. Rart hvis 8mm Lebel som er en Fransk rar patron ble brukt av tyskerne under siste krig siden tyskerne stort sett hadde mausere i 7,92x57, og Mg34 eller Mg42 i samme kaliber.

Krutt som har vært vått en god stund er stort sett ufarlig. I vanlige patroner er det lite annet enn krutt. Krutt brenner bare fort om man tenner på det åpent, men kan om man klarer å få bygd opp nok trykk brenne fort nok til å "eksplodere". Dette vil du stort sett ikke klare med disse uten å legge de på bålet, noe de fleste skjønner er dumt. Ting av større kaliber som granater er det straks værre med. Her har man som regel et brannrør med en overdrager, og fylling i form av sprengstoff eller noe annet (hvitt fosfor etc..) Brannrøret er det som setter av hovedladningen i en granat, kort forklart. Her er det snakk om sprengstoff og ikke krutt. Brannrør som har fått medfart av tidens tann eller er skadet er ikke like lurt å røre. De kan være ganske så intakte innvendig selv om de ser ut til ikke å kunne fungere. Brannrør har som regel flere typer sikringer, men disse kan være tæret opp eller på annen måte satt ut av funksjon. Granater som har ligget siden en eller annen krig eller er skutt ut en gang i tiden vet man ikke tilstanden på, og det lureste er å la de være. Det er også en mengde forskjellige typer brannrør ute og går og det finnes ting som går på magnetisme osv. Så om du ikke VET hva du tar i av slik ammunisjon, så la den ligge. Det samme gjelder egentlig også vanlig håndvåpen ammunisjon, men her er ikke faren så stor. Det er vel og så vidt jeg vet ikke lov uten å ha tillatelse fra politiet å samle på patroner dersom man ikke har tillatelse til å inneha våpen i det gjeldende kaliberet. Dette er jeg ikke skråsikker på, men det går an å finne ut av før en evt skal fylle huset med patroner av alle slag. Når det er sagt da, så er det i mine øyne mer farlig å ha en 5liter med bensin stående i garasjen, det kan smelle betraktelig værre enn et kilo gammelt krutt. Men bensin bruker folk hver dag og har et avslappet forhold til. Hadde man tatt like mye i krutt og sprengstoff, så hadde folk hatt et litt roligere forhold til det og.

Comment

Working...
              X