Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fridykking/Snorkling med tørrdrakt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Slett alt
new posts

• Fridykking/Snorkling med tørrdrakt

Hva er viktig å tenke på ved snorkling med tørrdrakt? Antar at det er viktig å få ut mest mulig luft, for å unngå at denne sammler seg i beina.

Andre erfaringer?

Re: Fridykking/Snorkling med tørrdrakt

Jeg snorkler lite, men jeg trur du bør ta med deg noe bly
    Jeg har dykka på Mosel

Comment

De våtdraktene som fridykkerne bruker i dag isolorer også godt om vinteren, dersom det er problemet... Ellers så er en våtdrakt mye mer elastisk/smidig enn en tørrdrakt. Etter min mening burde du satse på en våtdrakt til fridykking!

Mvh
      Sigve Slagnes

Comment

blylodd på beina kanskje? så det blir enklere å få svømmeføttene ned i vannet
        ~Mille Skaathun
        Eg e go på bunnen

Comment

Snorkling med tørrdrakt er så sin sak, det å ligge i overflata og pæse seg varm går rimelig greit. Noe bly på beina for å få svømmeføttene under vann er å anbefale.

Det som straks blir værre er om man skal ned noen meter. Jeg har selv vært nede på 10 meter med tørrdrakt. Noe som krevde grundig tømming av luft i drakten og 15 kilo bly. De første metrene ned bød på bra motstand, men etter som drakten ble skvisa så sank jeg rimelig fort. Siden dette var en redningsøvelse måtte jeg ha med 3 kilo ekstra bly opp. Noe som gjorde at jeg måtte ha spenntak i bunnen for å stige igjen. En vest med vestflaske har der og da vært betrygende.

Personlig så opplevde jeg tørrdrakten så lite komfortabel å fridykke med, at jeg neppe gjør det igjen frivelig.

Arne K.

Comment

Working...
          X