Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ikke "bokpakke" på PADIs NITROX kurs?!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

SV: Ikke "bokpakke" på PADIs NITROX kurs?!

Originally posted by Esp1 View Post
    BTW: Er NITROX materiellet på engelsk, norsk eller et annet nordisk språk?
    Materiellet finnes på engelsk og svensk, men engelsk er så absolutt å foretrekke.

Geir
    Dive now - Work later

Comment

Originally posted by Ole Martin Pedersen View Post

Sålenge de gir deg muligheten til å lese i boka samt låner deg tre tabeller som du trenger på eksamen så er allting 100% tilfredsstillende ihht Padis standarder.

Bokpakken koster 650NOK DIREKTE fra Padi.....
      Nitrox pakka med bok/tabeller koster 300,- kroner over disk hos en dykkersjappe i Oslo og 290,- fra en nettsjappe som annonserer mye på dette forumet. Så hvordan den kan koste "650 NOK DIREKTE" fra Padi skulle jeg gjerne sett forklaringen på....

Tror du har litt god fantasi noen ganger. ;D

Esp1
      "Dive Consumer"

Comment

Tok Nitroxkurs i Dahab i sommer - det er vel slik at PADI er i ferd med å oppdatere sine Nitroxkurs, da de har inngått samarbeid med NRC (Nitrox and Rebreather College).  Fikk NRC bok og EAD/MOD tabell, men PADI "plastikk".... Er lite interessant om bøkene er med i kurspakken eller ikke...

Forøvrig et greit kurs - om kan har litt innsikt i fysikk, er teorien nesten irriterende enkel  :P

Om jeg hadde råd, ville jeg nok dykket Nitrox på de fleste dykk....

Anders

Comment

Hei,

prisen på kroner 990 hos oss på Dykkersport inkluderer sertifisering, LÅN AV BOKPAKKE OG TABELLER på kurset, gass og lån av Nitroxflasker under kurset.

Prisen til enkeltmedlemmer (som vi legger til grunn for kunder) for ovennevnte lånegjenstander er 523, 24 SEK eks. mva iht PADIs 2004 prisliste.

Jeg bemerker innledningsvis at As Dykkersport er den eneste skolen i Oslo som opererer med materiell og sertifikat inkludert i sine grunnkurspriser- og i tillegg inkluderer dette på alle andre kurs enn nitrox- kurset. Bakgrunnen for at vi har valgt å gjøre kjøp av bokpakken til odel og eie valgfri, er rett og slett tilbakemelding fra tilnærmet ALLE tidligere elever om at denne anses unødvendig og fordyrende for kurset.

ESP1 har gått oss i sømmen i tidligerer tråder, og jeg bemerker følgende:

I sitt regnestykke om våre utrolige inntekter på Redningskurset (under en annen tråd "Utstyrsjungelen")) glemmer utgifter som EFR- elevpakke og sertavgift for EFR- kurset når han skal beregne den utrolige summen As Dykkersport sitter igjen med etter dette kurset.

Hvis man er i stand til å få tak i den samme elevpakken som vi tar for 600 kroner til 290 kroner et annet sted; LØP OG KJØP. Uansett hvilke av PADIs priser som legges til grunn innebærer at 290 er et salg med betraktelig tap (med mindre de prislistene As Dykkersport får fra PADI er dårligere enn andre aktører).

Med vennlig hilsen

Gisle Edvard Årnes
          Skolesjef,

As Dykkersport
          Med vennlig hilsen

Gisle Edvard Årnes
          Padi Master Instructor

Comment

Originally posted by Biorytme View Post

Om jeg hadde råd, ville jeg nok dykket Nitrox på de fleste dykk....

Anders
            Normoxic trimix er et ennå bedre alternativ (spesielt fra 20 m -&gt, ulempen er ennå større kostnad og dårlig tilgjengelighet. Ingen pusstegasser er naturlige under vann, men luft er den minst egnede det er det vel ingen tvil om...

Comment

Originally posted by Esp1 View Post
              Originally posted by Ole Martin Pedersen View Post

Sålenge de gir deg muligheten til å lese i boka samt låner deg tre tabeller som du trenger på eksamen så er allting 100% tilfredsstillende ihht Padis standarder.

Bokpakken koster 650NOK DIREKTE fra Padi.....
              Nitrox pakka med bok/tabeller koster 300,- kroner over disk hos en dykkersjappe i Oslo og 290,- fra en nettsjappe som annonserer mye på dette forumet. Så hvordan den kan koste "650 NOK DIREKTE" fra Padi skulle jeg gjerne sett forklaringen på....

Tror du har litt god fantasi noen ganger.  ;D

Esp1
              "Dive Consumer"
              Vis meg, så skal jeg kjøpe pakker til mine elever i den dykkebutikken. Som Gisle skriver er prisen 523, 24 SEK uten mons, så hvis du antar at 1SEK=1NOK så blir prisen 648,52NOK med moms. Bøker er momsfritatt, men pakker med tabeller, stickers og tøymerker er ikke en bok!

Jekk deg ned hundre hakk Espen!
              --
              Ole Martin Pedersen

Comment

Arbeider...
              X