Re:Hvor bra sikt har du opplevd under vann?
Tredje: Synes uttalen din virker litt nedsettende. Ikke bra. Ingenting er bedre enn å kunne være til hjelp! Spiderman og gutta kommer til å bli flau av evnene sine etter dette kurset.
-I
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hvor bra sikt har du opplevd under vann?
Collapse
X
-
Guest replied
-
Jeg husker engang jeg var ute å dykket - da hadde vi flere meter sikt. Skikkelig kult. 8)
(nå er det snart helg)
Legg inn en kommentar:
-
Originally posted by HeroDet har du helt rett i at kan skje. Men jeg forutsetter at de som skriver om god/dårlig sikt har vært litt dypere en 10 meter...
-I
Legg inn en kommentar:
-
Originally posted by dirkOriginally posted by YamarinHar hatt 1-2m sikt i Oslofjorden...noen verre :P
Legg inn en kommentar:
-
Originally posted by HeroJeg kan godt, vederlagsfritt, kjøre et kurs, "Hvordan finne ut om sikten er dårlig ved å se ned i sjøen". Ganske grei sånn sett.
Legg inn en kommentar:
-
Guest repliedRe:Hvor bra sikt har du opplevd under vann?
Det har du helt rett i at kan skje. Men jeg forutsetter at de som skriver om god/dårlig sikt har vært litt dypere en 10 meter...
-I
Legg inn en kommentar:
-
er ikke helt enig i det siste, jeg har vært på dykk hvor de ti første meterne var null sikt, men så ble det 20-30 m sikt etter dette!! :
Legg inn en kommentar:
-
Guest repliedRe:Hvor bra sikt har du opplevd under vann?
Sånn seriøst, det er liksom ikke noe å skryte av at man har dykket i skamdårlig sikt. (med mindre det var arbeidsdykk ol. som picasso snakker om) Det betyr jo at man frivillig hopper ut i sjøen når vannet er brunt som en sliten banan, svømmer rundt og observerer at man ikke ser et døyt for så å komme opp og si "Øy, gutta boys! Gjett hvor lite sikt jeg hadde da! 35 centimeter!!! Slå den da! Det var dritkult!!"
Jeg kan godt, vederlagsfritt, kjøre et kurs, "Hvordan finne ut om sikten er dårlig ved å se ned i sjøen". Ganske grei sånn sett.
-I
Legg inn en kommentar:
-
Originally posted by YamarinHar hatt 1-2m sikt i Oslofjorden...noen verre :P
Legg inn en kommentar:
-
Jeg var å dykket litt i Thingvellir på Island i august ifjor og sikten var, ja iallefall ut fra det jeg kunne bedømme, over 100 meter. Hadde med kameraet og tok noen bilder derfra se noen av dem på http://home.no.net/vhj/sjosport/island/
Legg inn en kommentar:
-
Originally posted by YamarinHar hatt 1-2m sikt i Oslofjorden...noen verre :P
Etter at Jeg kom hjem i fra Mex dykket Jeg i Oslo med lånt utstyr. Dybdemåleren virket ikke. Sikten var garantert ikke bedre en 50cm. :-[
Legg inn en kommentar:
-
Hei hei her er jeg igjen.Jeg vil være best og verst hele tiden.
For en del år tilbake hadde jeg service og reparasjon av åpne og lokkeventiler i et drikkevannreservoar.Desse er lokalisert i et rom inne i demningen og er fyllt med vann normalt.Det skal kunne gå an å tømme dette rommet ved å stenge en ventil og åpne en annen.men dette var ikke mulig fordi denne ventilen hadde satt seg fast.For å komme ned i dette rommet må en løfte opp en kumlokk klatre ned en stige,ta på seg flaskesettet mens en står i stigen(hadde selvsagt hjelp oppe)klatre ned stigen som er i en sjakt(ca 75 cm og kvadratisk). og ca 10m dyp. Der nede er dette rommet og desse ventilene.Når jeg kom ned var det så noenlunde sikt men etterhvert som jeg jobbet med reparasjonen så ble vannet helt brunt av rust.Sikten var nok ikke mer enn en tre fire cm.Lykta jeg hadde med slo jeg av,fordi jeg kunne ikke se den selv om den var på mellom beina mine.Dette viste jeg om at ville bli slik,så vei tilbake og opp sjakta var memorert til minste detalj.og det og kunne jobbe i blinde med ventilen var og trent på.Så etter en halv time var den reparert og overføringen til toppen av demningen var på plass.så kunne jeg starte tilbaketuren som forløp som planlagt.
Legg inn en kommentar:
-
Har hatt 1-2m sikt i Oslofjorden...noen verre :P
Legg inn en kommentar:
-
Originally posted by HeroHar dykket i Tulum-grottene som Eivind snakker om. Jeg for min del kunne ikke se 150 meter, men det var fordi grotte-systemet var svingete. Men vannet var vel stort sett nesten like klart som det som er på Imsdal flaskene. Helt høvding!
Legg inn en kommentar:
-
Hvordan man måler sikt? Når en driver med ferskvannsfiske prøver og vil måle sikten, senker man en hvit plate som er 1m2 og ser hvor langt ned en kan se den. Men dette er vel ikke helt aktuelt med tanke på dykking.
Legg inn en kommentar:
Legg inn en kommentar: