Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jobbtilbud

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Jobbtilbud

Hei.

Dykking høres utrolig gøy ut. Så jeg vurderer å ta yrkesdykkerkurs.
    Men før jeg bruker masse penger på det, lurer jeg på hvordan jobbmarkedet er for dere?

Er dykking for alle?

Re:Jobbtilbud

det meste er vel anleggsarbeid, bare under vann. Med andre ord støping og forskaling på 2 meters dyp.

OI
    Et dykkehjem...

Comment

Hvis du ikke har dykket før,vil jeg anbefale et sportsdykkerkurs som går over et par helger og koster deg et par høvdinger for å se om dette er noe for deg. Det er bedre enn å bruke noen titalls tusen på et mange måneders langt kurs for så å finne ut at dette ikke var din greie. En annen forutsetning for å få jobb etter et endt yrkesdykkerkurs er at du har et fag. Det du får ut av et yrkesdykkerkurs er en innføring i div tungt og gammeldags utstyr, og en tillatelse ifra Arbeidstilsynet om at du har lov til å jobbe under vann. Nødvendig kunnskap om jobben som skal gjøres (sprenging, muring, innspisering, forskaling, sveising, skjærebrenning, boring osv osv) må du ha fra annen skolegang. Byggfag, sveisekurs ol. I tillegg til det jeg har nevnt her finnes det et utall jobber som skal gjøres under vann, men en fellesbetegnelse for de aller fleste av disse er at de krever bakgrunnskunnskap i tilegg til yrkesdykkerskolen.
      BadOrca

Comment

Originally posted by Odd Iver
        det meste er vel anleggsarbeid, bare under vann. Med andre ord støping og forskaling på 2 meters dyp.

OI
        Var da vel en litt spinkel formulering av hvilke jobber som gjøres under vann. Har jobbet som arbeidsdykker siden 97 og har gjort veldig få støpe/forskalingsjobber... og dybden varierer veldig fra jobb til jobb. Fra fjæra til 50 meters dyp.

Neida,det er en mengde forskjellige ting som skal gjøres under vann. Alt fra innhøsting av skjell ol. til kabel arbeid, vann og avløpsledninger, Inspeksjoner på alt mulig slags ting, i det hele og det store det meste av hva som gjøres på land i anleggsbransjen ol. gjøres under vann.....

Comment

Anngående jobbtilbud må du kunne noe slik bad orca sier. men sist men ikke minst ha et kreativt hode og ha brukbare dykkeferdigheter.

Kommer man med null peiling om hvordan ting skal gjøres under vann sliter man med jobbtilbudene.

Comment

Arbeider...
          X