Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frisk fort?!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Frisk fort?!

Jeg er nå begynt å bli syk, selvfølgelig rett før jeg skal starte på aow ???

Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan bli frisk fort. Muligens influensaen som tar meg til slutt...
    Vil ikke risikere å la det gå sin gang. Første dykket er på kommende søndag.

Tar imot alle råd.

Re:Frisk fort?!

Tror ikke att det er vitenskapelig bevist men det er en del snakk om att skikkelig overdosing av C-vitamin i løpet av flere dager skal sette fart i prosessen. Men hvis man blir syk allikevel , skal sykdommen vare i kortere tid. En ting som må passes på med eksessive mengder av C-vitamin er løs mage dvs. diare.. ;D

Så hvis du prøver det gjør du det på eget ansvar. Hva med å snakke med en lege?
    "...must wear black...must wear black...must wear black..."

Comment

Anbefaler ikke overdose av c-vitamin. Det funker for influensaen, men du klarer aldri å være i nærheten av noe med c-vitamin igjen. satt en dag på dass....
      prøv solhatt!
      Man har et standpunkt til man tar et nytt.  J.O.Krag

Comment

Jeg kjører konsekvent på Vekk i morgen-tabletter (så mange du orker) og minst 1 liter appelsinjuice når jeg merker at forkjølelse er på vei. Pleier å funke bra
        www.scubapixel.com

Comment

Hvis du har en blender el. hiv oppi f. eks noen appelsiner, kiwi, eple og litt juice (for å tynne det litt ut). Masse vitaminer, men Ikke overdriv mengden 8)

Solhatt funker også bra.

Her er noen kjerringråd:

http://www.nrk.no/programmer/radio/n...d/2370103.html

(flere nederst på siden)

-
          Kristian

Comment

Det hørtes noe ubehagelig ut med for mye c-vitaminer, så jeg tror jeg står over det. Jeg tror jeg skal ta en heftig hvitløks kur. Får komt meg å handlet solhatt og vek i morgen tenker jeg. Og krysse fingrer og tær og håpe på en rask forbedring.

Takker for alle råd.

Comment

Originally posted by Froskemannen
              Jeg kjører konsekvent på Vekk i morgen-tabletter (så mange du orker) og minst 1 liter appelsinjuice når jeg merker at forkjølelse er på vei. Pleier å funke bra
              Ble syk like før vi reiste til Madeire. Fikk råd fra Froskemannen og ble frisk på 1-2-3 ;D
              Sykkel, Kajakk og Dykking

Comment

Jeg har vert borti dette, og unnersøkte da nøye.
                C-vitamin sjokk er det dessidert mest effektive jeg har vært borti, og det er extremt lite fare for bivirkninger, så lenge du holder deg under 6000 m/g i døgnet. Tar selv en dose på 2 til 3000 m/g daglig hele vinteren, og har ikke hatt influensa på det jeg kan huske.
                Leste nettopp en avhandlig av en lege og han annbefalte en dagsdose med vitamin-c på 3-5000 m/g

(En test avslørte i fjord at kun 2 sorter appelsinjucie på markedet hadde målbart innhold av c-vitamin. )
                noe å tenke på

Comment

Mot forkjølelse o.l. bruker jeg å spise nuddler. Ikke vanlige nuddler, mwn nuddler med MASSE chilli. Skikklige panser-nuddler.
                  Ikke overdriv, ikke ha på så mye at du blir syk, men såpass at du svetter bra når du spiser dem. Det burde drive ut demonene.

There is no such thing as strong nudles,
                  only weak men.
                  "Alle vil sette øksa i bjørneskallen, men ingen vil halde i skaftet."
                  www.hsdk.no

Comment

Originally posted by Bertram
                    Originally posted by Froskemannen
                    Ble syk like før vi reiste til Madeire. Fikk råd fra Froskemannen og ble frisk på 1-2-3 ;D
                    Really? Så bra! ;D

Jeg har vert borti dette, og unnersøkte da nøye.
                    C-vitamin sjokk er det dessidert mest effektive jeg har vært borti, og det er extremt lite fare for bivirkninger, så lenge du holder deg under 6000 m/g i døgnet. Tar selv en dose på 2 til 3000 m/g daglig hele vinteren, og har ikke hatt influensa på det jeg kan huske.
                    Leste nettopp en avhandlig av en lege og han annbefalte en dagsdose med vitamin-c på 3-5000 m/g

(En test avslørte i fjord at kun 2 sorter appelsinjucie på markedet hadde målbart innhold av c-vitamin. )
                    noe å tenke på
                    Dagens reklame: Jeg bruker Tine appelsinjuice - den er bedre enn billigmerkene. Det beste er naturligvis å presse juice selv. Men minst like viktig com c-vitaminene er mye væske, så juice er bedre enn tabletter
                    www.scubapixel.com

Comment

Noe jeg har brukt et par ganger i vinter er Sambucol. Fikk dette anbefalt av en kolega og prøvde det litt tvilende, men ble veldig positivt overrasket. Det er et produkt som inneholder bla. solhatt m.m. Du får det på helsekost eller på apoteket. Funker som faen!

(Men ikke ta det på tom mage... )

Chris.
                      Chris.

Comment

fungerer bra med c vitamin sjokk ;D.ikke plaget av å løpe ned doen heller..
                        kjøp sterke tabeletter i utlandet så slipper man å spise en drøss for å få komme opp i nogenlunde bra mg mengde
                        for svake i norge pr tab, mye bindestoffer i tabeletter 1 tab veier ca et gram, er ca 200mg inni med c vitamin resten er bindestoffer som regel ,kan være dette som gir dårlig mage...?

Comment

Isteden for en haug appelsiner, spis kiwi.

Kiwifrukten har vesentlig mer c-vitaminer enn appelsiner.

Mitt tips:

En kurv kiwi, litt yoghurt (for å kompensere all syren i kiwiene)
                          Solhatt brusetabletter m/c-vitaminer.

Så ville jeg gått med skjerf mest mulig, også sovet med det. Det har faktisk noe for seg
                          Mvh
                          Øystein Sanne
                          Sanne.com

Comment

Oh ja, glemte å fortelle en triks til...

På gamle dagene opp i Nord-Finland drev de ut sykdommer i senga, slik att det ble bare sex minst i ett par døgn, og gjerne litt spiritus fortus. Når man svettet mye hjalp det liksom. ;D ;D
                            "...must wear black...must wear black...must wear black..."

Comment

Antioksidanter er svaret etter min mening.
                              Jeg bruker Active-H™ fra GOH Generatons Of Health

Har ikke vært syk på flere år!

Jeg fikk litt vont i halsen for en uke siden. Tokk 5 Active-H™ ,morgen etter var det borte. Bruker 2 om dagen.

Men det er dyrt, 400,- for 60 tabeletter :-\

My 5 cents of knowledge!
                              "When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

http://www.sue.no

Comment

Arbeider...
                              X